Gå til innhold

Kan dere menn forklare hvordan dere tenker når dere alltid vil tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nok en gang viser det seg at koner tilgir alt av utroskap, slik at menn kan slippe unna med det når de vet at konene der hjemme tilgir alt og lar rutinen/vanen råde:

Prinsesse Ragnhilds mann gjorde det og kom hjem igjen til kone med åpne armer: http://www.kjendis.no/2006/09/26/477879.html

Hallvard Flatland gjorde det og kom hjem fra Dorthe til kona som sto med åpne armer og tok ham tilbake: http://www.kjendis.no/2006/09/26/477879.html

og kona: http://www.seher.no/php/art.php?id=402983

Ole Robert Reitans kone tok ham imot med glade og åpne armer etter utroskapen med Midelfart: http://www.ba.no/puls/article1368497.ece

Menn som er utro vil alltid tilbake til konene sine igjen, som det står i en annen tråd på samlivsforumet. Fascinerende. Hva er logikken og mekanismene som råder her, menn? Er det så greit for dere å skille ut sex fra følelser og tenke på sex som å gå på toalettet: altså noe som ikke betyr så mye for dere menn?

Kan dere svare? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig nok var Dorthe Skappel helt taus om Hallvard Flatlands skilsmisse: http://www.seher.no/php/art.php?id=406748

Men konen tok ham tilbake med et smil og tilga alt. Er det noen sak da, menn?! Bare å kjøre på da kanskje, dere har jo huset og kona klare til å tilgi?

Gjest Gjest
Skrevet

NRK-sjefen og AP-politikeren Einar Førde var utro og hadde en elskerinne i mange år. Konen hans visste om det, godtok det og støttet ham i å støtte sin elskerinne da hun ble syk: http://www.kjendis.no/2007/08/14/508764.html

Er det da merkelig at det blir enkelt for menn å være utro, så lenge de vet at kona alltid tar de inn i varmen igjen? Jeg forstår ikke helt slikt...og kunne ikke ha tatt tilbake min mann om han hadde skaffet seg en elskerinne.

Men det er vel redselen for å være alene som gjør at folk klamrer seg sammen.

Gjest New Dawn
Skrevet

Jeg synes tilgivelse er en flott egenskap og synes synd på mennesker som ikke har evnen til å tilgi andre.

I de tilfellene jeg kjenner til personlig så har tilgivelsen ingenting å gjøre med at kvinnene ikke ser for seg et liv alene, i fattigdom, osv .. det har det neppe å gjøre når det gjelder Flatland og Reitan heller .. deres kvinner hadde nok blitt sørget godt for ved en eventuell skilsmisse ..

Gjest Gjest
Skrevet

Tilgivelse er en god egenskap, helt klart. Samtidig, i forhold til utroskap, synes jeg tilgivelse kan miste litt sin funksjon: fordi det kan oppfattes som at man kom unna med det og dermed kan gjøre det igjen.

Gjest New Dawn
Skrevet
Tilgivelse er en god egenskap, helt klart. Samtidig, i forhold til utroskap, synes jeg tilgivelse kan miste litt sin funksjon: fordi det kan oppfattes som at man kom unna med det og dermed kan gjøre det igjen.

Der er faktisk SÅÅ utrolig mye utroskap i samfunnet idag .. vi finner det overalt - det kan skje deg, meg og hvem som helst .. Ingen må gå rundt og tro at dette er noe som aldri kan skje meg ..

Og man kan heller ikke si på forhånd hvordan man vil reagere om det skjer ..

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men det er godt mulig at jeg ville ha fått mer respekt for en kone som ikke godtok det og tok meg tilbake etter utroskap.

Skrevet

Eller kanskje begge tilgir hverandre?

Hvem vet om konene har holdt seg hjemme mens forholdet skrantet og mannen var på vift? Det er vel ingen selvfølge. Jeg tror begge parter har gjort sine ting i et forhold, og ofte kan det være slik at det er lettere å tilgi hvis en selv vet at en kunne havnet/har vært i situasjonen.

Forresten lurer jeg på noe annet nå om dagen. Er det EN eller MANGE elskerinner her om dagen som legger ut om menn i ekteskap som har tenåringsbarn og ikke kan bestemme seg for om de vil ut av ekteskapet eller ikke?

Eller har samme mann flere elskerinner som skriver her?

Synes det temaet/situasjonen kommer opp rett som det er her nå.

Gjest Gjest
Skrevet
Eller kanskje begge tilgir hverandre?

Hvem vet om konene har holdt seg hjemme mens forholdet skrantet og mannen var på vift? Det er vel ingen selvfølge. Jeg tror begge parter har gjort sine ting i et forhold, og ofte kan det være slik at det er lettere å tilgi hvis en selv vet at en kunne havnet/har vært i situasjonen.

Forresten lurer jeg på noe annet nå om dagen. Er det EN eller MANGE elskerinner her om dagen som legger ut om menn i ekteskap som har tenåringsbarn og ikke kan bestemme seg for om de vil ut av ekteskapet eller ikke?

Eller har samme mann flere elskerinner som skriver her?

Synes det temaet/situasjonen kommer opp rett som det er her nå.

Dere kvinner er optimistiske til at en mann skal være sammen med 1 kvinne hele livet. Ikke hold pusten sier nå jeg alltid. Hvorfor skal vi det forresten? Fordi dere vil det? men hva så, sist jeg sjekket så hadde menn noen rettigheter igjen i dette landet. Vi gjør som vi vil i eketskapet, så gjør dere hva dere vil utenfor. Det vil si knulle alle badboys. Dere er patetiske..

Tror menn er for å tilfresstille kun dere. Vi har våre egne trengsler også.

Deres er ekteskap, vårt er ikke nødvendigvis det, så latterlig å tro at menn ikke vil være utro. Syntes det er negativ ladining i det ordet.

Tror jeg heller vil si: spre sæden.

ok?

Skrevet
Dere kvinner er optimistiske til at en mann skal være sammen med 1 kvinne hele livet. Ikke hold pusten sier nå jeg alltid. Hvorfor skal vi det forresten? Fordi dere vil det? men hva så, sist jeg sjekket så hadde menn noen rettigheter igjen i dette landet. Vi gjør som vi vil i eketskapet, så gjør dere hva dere vil utenfor. Det vil si knulle alle badboys. Dere er patetiske..

Tror menn er for å tilfresstille kun dere. Vi har våre egne trengsler også.

Deres er ekteskap, vårt er ikke nødvendigvis det, så latterlig å tro at menn ikke vil være utro. Syntes det er negativ ladining i det ordet.

Tror jeg heller vil si: spre sæden.

ok?

Nei.

Er dere menn i et ekteskap, har dere på lik linje med oss lovet å være trofaste. Vil dere spre sæden, så værsågod, men ikke lat som noe annet (inngå ekteskap) da.

La heller være å gift dere hvis dere har andre "trengsler", eller skill dere hvis dere ønsker det. Om menn har andre rettigheter enn kvinner i ekteskapet her til lands, som du påstår, får du komme med dokumentasjon på det. For det hadde dere ikke sist jeg sjekket.

Men det denne tråden handler om er jo at mange menn er for feige til å skille seg og starte på nytt selv om de ikke trives i ekteskapet. Ts ber om en forklaring på det, ikke masse svada om hva dere ellers har lyst til og ikke.

Når det er sagt, skjønner jeg ikke helt hvorfor du siterer meg og kommer med alt dette?

Det jeg sier er at menn ikke nødvendigvis er de eneste som er utro, og at akkurat det kan ha sammenheng med hvorfor de blir tilgitt når de vil tilbake.

Gjest Gjest_Max_*
Skrevet

Jeg er ikke enig i at menn kan spre sæden sin som det passer..har en mann gått med på ekteskap må mann og kone være trofaste med hverandre og ikke være intime med andre. Det er menneskelig å like andre og få lyst på andre men dette skal ikke leves ut i hemmelighet innenfor et ekteskap.

Om mannen er misfornøyd må han ta konsekvensen av det og ta ut skilsmisse. Etter at han har gjort det (ryddet opp hjemme) kan han pule rundt så mye han vil. Eller gifte seg på nytt, og være trofast innenfor den rammen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er ikke enig i at menn kan spre sæden sin som det passer..har en mann gått med på ekteskap må mann og kone være trofaste med hverandre og ikke være intime med andre. Det er menneskelig å like andre og få lyst på andre men dette skal ikke leves ut i hemmelighet innenfor et ekteskap.

Om mannen er misfornøyd må han ta konsekvensen av det og ta ut skilsmisse. Etter at han har gjort det (ryddet opp hjemme) kan han pule rundt så mye han vil. Eller gifte seg på nytt, og være trofast innenfor den rammen.

Vel, dere fåt tilbake til da mennesket ble skap, menn til å gjøre kvinner gravide, og da gjerne med flere partnere. Har dere ikke lært noe fra dyrelivet.

Se på løvene. Løvinnene knuller alle og de i gjengjeld har seg med flere løvinner. Har dere kvinner et problem med det? men fint at dere "tilgir" da.

Ikke uten grunn at det er så mange single jenter og alenemødre her. De skjønte likesom ikke det at mannen i natur ligger i å finne andre kvinner har kan få barn med.

Jeg syntes det er fint at menn er "utro". Dere kvinner trodde dere derfinerte ordet ekteskap? 1 kukk per mus?

Gjest Gjest
Skrevet
De skjønte likesom ikke det at mannen i natur ligger i å finne andre kvinner har kan få barn med. Jeg syntes det er fint at menn er "utro". Dere kvinner trodde dere derfinerte ordet ekteskap? 1 kukk per mus?

Ja, det skal være 1 mann pr 1 kvinne, så lenge de er i et seriøst forhold med hverandre (og de ikke har avtale på at begge eller en kan være utro - men det forekommer sjelden).

Single derimot, kan pule rundt om de ønsker det. Poenget er at du kan leve som dyrene hvis du ønsker det, om du er single. Hvis du er gift (dyrene formaliserer ikke sine forhold gjennom ekteskap) så kan du ikke være utro. Mennesket har skapt sivilisasjon og orden, dyrene har ikke det.

Ok? Eller vil du være et beist og dyr du da?

Skrevet
Nok en gang viser det seg at koner tilgir alt av utroskap, slik at menn kan slippe unna med det når de vet at konene der hjemme tilgir alt og lar rutinen/vanen råde:

Prinsesse Ragnhilds mann gjorde det og kom hjem igjen til kone med åpne armer: http://www.kjendis.no/2006/09/26/477879.html

Hallvard Flatland gjorde det og kom hjem fra Dorthe til kona som sto med åpne armer og tok ham tilbake: http://www.kjendis.no/2006/09/26/477879.html

og kona: http://www.seher.no/php/art.php?id=402983

Ole Robert Reitans kone tok ham imot med glade og åpne armer etter utroskapen med Midelfart: http://www.ba.no/puls/article1368497.ece

Menn som er utro vil alltid tilbake til konene sine igjen, som det står i en annen tråd på samlivsforumet. Fascinerende. Hva er logikken og mekanismene som råder her, menn? Er det så greit for dere å skille ut sex fra følelser og tenke på sex som å gå på toalettet: altså noe som ikke betyr så mye for dere menn?

Kan dere svare? :)

Svaret kan være at mangeav oss menn er trofaste og lojale av natur. Vi blir ved skuta til den synker og vi tar over gården av pliktfølelse i indre Valdres selv om vi har planer om å jobbe i Oslo. Plikten går foran alt for mange av oss menn.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Den dagen en mann ser på meg og vårt forhold som en plikt, er det over og ut.

Utroskap er i min bok helt uakseptabelt, og jeg hadde nok ikke tilgitt. Hva andre måtte velge å gjøre, blir helt opp til dem.

Tillit som er brutt, er utrolig vanskelig å bygge opp igjen.

Gjest New Dawn
Skrevet
Den dagen en mann ser på meg og vårt forhold som en plikt, er det over og ut.

Utroskap er i min bok helt uakseptabelt, og jeg hadde nok ikke tilgitt. Hva andre måtte velge å gjøre, blir helt opp til dem.

Tillit som er brutt, er utrolig vanskelig å bygge opp igjen.

Problemet er bare at det er en veldig stor sjanse for at du aldri får vite at mannen din ser på forholdet deres som et pliktløp. Jeg har endel venner som har opplevd utroskap på hjemmefronten ... og de har rett og slett ikke hatt en anelse - for forholdet deres har vært helt på topp .. både seksuelt og følelsesmessig.

Gjest Geirr
Skrevet
Problemet er bare at det er en veldig stor sjanse for at du aldri får vite at mannen din ser på forholdet deres som et pliktløp.

Det stemmer!

Gjest Mann i sør
Skrevet

Jeg tror ærlig talt at en grunn kan være at vi menn ikke liker konfrontasjoner...vi takler høy temperatur på jobben men ikke nødvendigvis privat. Der vil vi ha ro og fred. Derfor bryter vi så og si nesten aldri ut av et ekteskap. Vi vil være lojale og bli ved vår last, akkurat som en soldat. Er vi misfornøyd biter vi det i oss og blir. Og er vi misfornøyd over lang tid i et parforhold kan vi klage litt til andre, men vi finner oss i det meste, fordi vi ikke vil ha brudd om vi har felles barn. Dessuten bør man være pliktoppfyllende, trofast og "bli på skuta til den synker", som en annen sa i et innlegg her. Vi menn gir oss ikke, og skulle kona være utro eller være misfornøyd ordner vi det. Skulle vi menn være utro tilgir kona oss :-) Poenget er: Vi menn har pliktfølelse og stayerevne. Derfor blir vi. Fordi det er det enkleste. :)

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet
NRK-sjefen og AP-politikeren Einar Førde var utro og hadde en elskerinne i mange år. Konen hans visste om det, godtok det og støttet ham i å støtte sin elskerinne da hun ble syk: http://www.kjendis.no/2007/08/14/508764.html

Er det da merkelig at det blir enkelt for menn å være utro, så lenge de vet at kona alltid tar de inn i varmen igjen? Jeg forstår ikke helt slikt...og kunne ikke ha tatt tilbake min mann om han hadde skaffet seg en elskerinne.

Men det er vel redselen for å være alene som gjør at folk klamrer seg sammen.

Helt utrolig at det går an, synes jeg...og ganske patetisk av menn generelt.

Gjest New Dawn
Skrevet
Helt utrolig at det går an, synes jeg...og ganske patetisk av menn generelt.

Einar Førde hadde avsluttet forholdet til Gunn Vigdis Olsen-Hagen for å redde ekteskapet sitt .. men kona hans viste såpass storsinn at hun lot ham ha kontakt med Olsen-Hagen da hun lå på dødsleiet. Det viser et storsinn som er ikke annet enn beundringsverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...