Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Olsase
Skrevet

''Status: Attempted Delivery Abroad

We attempted to deliver your item in NORWAY''

Betyr dette at jeg kan gå på posten og hente pakken? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan utdype?

Skrevet

Du kan ikke hente pakken før du får pakke lapp. Det kan ta laaaaaaaang tid fra pakken kommer til norge til du får den.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Dette er Postens måte å unndra seg sine forpliktelser i henhold til internationale post. (Organisert av Verdenspostforeningen, som er en særorganisasjon under FN).

Hvis du har betalt for f.eks. USPS Priority Mail er sporing og levering på døren inkludert. Posten prioriter ikke/vil ikke/kan ikke utføre dette og sender derfor ut lapp (til mottager) og elektronisk beskjed (til sporingssystem) om at den har vært forsøkt levert, men at ingen var hjemme.

Hvis du jobber eller studerer hjemmefra vil du erfare at det garantert IKKE kommer en person på døren din midt på dagen for se om du tilfeldigvis er hjemme for å ta imot pakke. Du kan a)ta med deg sporingsnummeret til postkontoret og be dem finne frem pakken eller b) vente til du får "forsøkt utlevert-lappen" i postkassen. Det skjer vanligvis dagen etter, men hvis du bor på f.eks Tøyen i Oslo kan det ta opptil 3 uker.

Lykke til!

Skrevet

Øh. Er det ikke litt mer logisk å spørre Posten eller pakkeselskapet om det?

Skrevet

Du kan fint hente pakke uten pakkelapp. Ta med legitimasjon så kan de på posten, evt post i butikk, kanskje finne pakken i systemet. Pakkelapp eller sendingsnr gjør helt klart jobben enklere.

Skrevet
Det skjer vanligvis dagen etter, men hvis du bor på f.eks Tøyen i Oslo kan det ta opptil 3 uker.

Beklager for å kuppe tråden her... :sjenert:

Men har lagt merke til dette fenomoenet etter at jeg flyttet til Oslo, det tar dobbelt så lang tidd før jeg får post, og tredobbel tid før jeg får pakkelapper! Hva er greia?

Bor du også i Oslo øst TS? :fnise:

Skrevet
Hvis du jobber eller studerer hjemmefra vil du erfare at det garantert IKKE kommer en person på døren din midt på dagen for se om du tilfeldigvis er hjemme for å ta imot pakke. Du kan a)ta med deg sporingsnummeret til postkontoret og be dem finne frem pakken eller b) vente til du får "forsøkt utlevert-lappen" i postkassen. Det skjer vanligvis dagen etter, men hvis du bor på f.eks Tøyen i Oslo kan det ta opptil 3 uker.

Lykke til!

Hvordan kan du garantere dette?

Alle pakkene jeg bestiller kommer på døra, har kun opplevd å få en "forsøkt levert" lapp 1 gang, og det var den ene gangen jeg glemte at jeg ventet en pakke og dro på besøk til noen andre.

Ellers har det alltid kommet en fra posten på døra (og jeg vil tippe på at jeg har fått pakker på døra til sammen 25 ganger)

Skrevet

Lykke til!

Jeg har jobbet som postbud i Oslo øst, og jeg kan garantere deg at du tar feil - både ang. pakke på døren og hentelapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...