LunchBox Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Hva syntes dere om trekant når dere er i et forhold? - Deler man den man elsker med en annen? - En dame med to menn? - Mannen din tenner på at du bli "tatt" av en annen - Bør enkelte ting bare forbli en fantasi?
Sekretæren Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Vel, noen forbehold må tas mener jeg: - Begge skal oppriktig ønske det- Det må være gjennomtenkt og godt planlagt, kommunikasjon er viktig. Å være 99% sikker er ikke nok!! Spesielt er det viktig å reflektere over HVEM man skal ta med, og ikke minst involvere den tredje parten når man skal snakke om hva som er greit å gjøre. - Det er ikke noe som skal "redde" et forhold... men heller sprite opp et godt et... Man deler kanskje til en viss grad den man elsker... kommer an på hvordan man ser det. Den private intimiteten kan ikke deles. En trekant blir en annen intimitet. Jo mer som er kommunisert på forhånd, jo bedre er det. Det dreier seg vel stort sett om preferanser? Jeg er av den formening at man kan gjøre alt, så lenge alle parter som er involvert gjør det 100% frivillig, at man er bevisst på kommunikasjon, og at det ikke ligger et halveis engasjement i det.
Gjest He&She Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Vel, noen forbehold må tas mener jeg: - Begge skal oppriktig ønske det- Det må være gjennomtenkt og godt planlagt, kommunikasjon er viktig. Å være 99% sikker er ikke nok!! Spesielt er det viktig å reflektere over HVEM man skal ta med, og ikke minst involvere den tredje parten når man skal snakke om hva som er greit å gjøre. - Det er ikke noe som skal "redde" et forhold... men heller sprite opp et godt et... Man deler kanskje til en viss grad den man elsker... kommer an på hvordan man ser det. Den private intimiteten kan ikke deles. En trekant blir en annen intimitet. Jo mer som er kommunisert på forhånd, jo bedre er det. Det dreier seg vel stort sett om preferanser? Jeg er av den formening at man kan gjøre alt, så lenge alle parter som er involvert gjør det 100% frivillig, at man er bevisst på kommunikasjon, og at det ikke ligger et halveis engasjement i det. Veldig godt skrevet! En trekant kan være en utrolig fin og spennende opplevelse for et par som har et sterkt forhold, er veldig glad i hverandre, og respekterer hverandre. Men det skal være en eksklusiv opplevelse en og annen sjelden gang, ikke en livsstil. Det er paret som opplever trekanten sammen, som en utrolig sterk og kåt opplevelse. Den tredje personen blir på en måte en slags "statist". Min erfaring er med en mann til, som også er heterofil. Det finnes ikke noe sterkere enn å oppleves hennes nytelse av å ha sex med en annen mann,og samtidig holde blikk-kontakten med henne samtidig, å kysse/kline med henne. Ikke minst for paret er det å dele minnene under det vanlige sexlivet i tiden etterpå, veldig pirrende.
Gjest Bond Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 - Deler man den man elsker med en annen? Ja, men det passer ikke for alle å dele sexlivet med flere. - En dame med to menn? Jeg hadde kanskje gjort det, men min partner ønsker det ikke. - Mannen din tenner på at du bli "tatt" av en annen Nei. - Bør enkelte ting bare forbli en fantasi? Ja. Jeg er ikke intressert i sex uten kjærlighet av en eller annen form, noe som usannsynliggjør trekanter for min del. Umulig er det ikke, men da må jeg komme i kontakt med et menneske både jeg og min samboer liker, og som liker oss begge. Ren seksuell tenning er ikke nok, for meg.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Å skille dyp, ekte kjærlighet og ren rå sex bør ikke være noe problem. Sexdriften er lagt inn i oss fra naturen som en forplantelseslyst, mens kjærligheten til et annet menneske kan leve sitt eget liv, uten sex. Sexdriften kan gjerne en tredje person få en flik av når paret vil har noe ekstra sammen,men kjærligeheten verken kan man, eller vil man, dele med andre en èn.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Ser at moderator har måttet "rydde"... Dere som går berserk i "protest" mot fenomenet trekanter....hva er dere redde for?
Suzy Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror at det kan være vanskeligere å involvere en tredjepart i et pars intimspære enn man kanskje tenker seg. Det er fort gjort å tråkke over grenser man kanskje ikke engang er bevisst at man har og at sjalusti osv dukker opp. Skal man så må man, som Miss Shorty så flott formulerer det, være mer enn 99 % sikker. Det bør snakkes om, lages regler og man skal være sikker på at tredjeparten aksepterer rollen sin i det hele. Det er helt sikkert mange som får noe ut av en trekant - jeg kan ikke tenke meg det, men det er mitt personlige valg.
Gina T Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Hvis alle er sikre - hvorfor ikke ? men det er ikke noe jeg ville ha prøvd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå