Gå til innhold

Mannens orgasme

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, menn (eller kvinner), opplys meg én gang for alle: Hva er egentlig forskjellen på orgasme og sædavgang (ikke ufrivillig, nattlig) hos menn? Med andre ord: Er det forskjell på en orgasme med sprut, og en uten? Hva er forskjellen? For et par uker siden hadde jeg sex med en fyr fire dager på rad. De to første gangene gikk det for ham med sprut. De to neste uten sprut (i hvertfall minimalt). Jeg hadde inntrykk av at de to siste gangene var de største opplevelsene. :fnise: Er det noe jeg ikke har skjønt? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mulig å få orgasme uten ejakulasjon, men det er mulig å ejakulere uten å få orgasme.

Gjest 5355 Sotra
Skrevet

Mengden sæd som kommer vil som oftest være avhengig av hvor lenge det er siden gutten hadde sædavgang sist. Lite tid mellom hver gang = gradvis mindre sæd. Styrken på orgasmen påvirkes vanligvis ikke.

Sikkert andre forhold som kan spille inn også, men dette er ihvertfall er veldig vanlig årsak.

Skrevet (endret)

For de aller fleste menn henger utløsning sammen med orgasme. Gjennom tantriske øvelser kan mannen lære å separere de to, slik at han kan nå klimaks uten utløsning. For min egen del hører de to sammen, og jeg er heller ikke så veldig interessert i å komme uten å sprute. Spruten gir meg på en måte en ekstra følelse av fullbyrdelse, noe som intensiverer klimaks for min del. Ut ifra egen erfaring begynner klimaks like før utløsning og varer gjerne opp mot et minutt etter. Ved et par sjeldne anledninger har jeg opplevd å "miste" orgasmen, og dermed ejakulert uten noen spesiell følelse. Det er ikke noe morsomt.

Jeg har også opplevd å nå klimaks uten å ejakulere, men det har vært fordi det ikke var mer igjen, rett og slett. Styrken på klimaks avhenger i stor grad - igjen snakker jeg for min egen del - av hvor hardt jeg jobbet for å nå den. Jo mer arbeid, jo lenger tid, jo kraftigere klimaks. Som regel. Og det tar også lengre tid å komme alt etter hvor mange ganger jeg har kommet tidligere.

Endret av K.A.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...