CeNedra Skrevet 30. mai 2003 #21 Skrevet 30. mai 2003 Jeg har en litt sær hobby' date=' samler nemlig på bøker. Så alskens skjønnlitteratur, lyrikk og filosofi som jeg er glad i å lese, foretrekker jeg å kjøpe i bokhandel.[/quote'] Er det sært da? Jeg samler også på bøker. Kjempegøy å ha dem, som en oversikt over alt en har lest. Så kan en lese dem omigjen og omigjen:)Pluss ønske ønske å ha bibliotek når jeg blir stor. Et lite rom med svææære høøøye hyller, masse bøker og en dejlig stol, eller puter på gulvet:)
Sister Blue Skrevet 30. mai 2003 #22 Skrevet 30. mai 2003 Sært og sært, finnes sikkert særere samleobjekter ja! Men poenget er at jeg ikke har tid til å lese alle jeg kjøper.. (Gleder meg til ferien, skal utelukkende sitte med nesa i bøkene!). Ergo blir mange av de bare stående i hylla. Har nå kjøpt nesten samtlige klassikere innen verdenslitteraturen, men kanskje bare lest 40-50% av de. Men jeg er ikke av de som later som at jeg har lest masse bøker jeg ikke har åpna engang, bare så det er sagt! Åh, bibliotek ja! A childhood dream come true!
moonmood Skrevet 30. mai 2003 #23 Skrevet 30. mai 2003 wow, jeg har jo faktisk en drøm! :o Og det er å ha et lite bibliotek i kirsebæreikfarge, med innredning fra 1920-tallet. Her snakker vi om deilige mørke skinnstoler akkurat som fra den tiden. Og hyllene må slynge seg fra vegg til vegg. Men, hvordan har dere tid eller ork til å lese en bok flere ganger? Er det ikke for mange nye bøker der ute som heller burde tittes på?
Gjest Zalomine Skrevet 30. mai 2003 #24 Skrevet 30. mai 2003 Noen bøker MÅ man lese flere ganger! Særlig dersom man leser dem sånn som meg.... jeg leser av og til litt for fort første gangen, slik at jeg får med meg flere små detaljer andre gangen. Men uansett, gode bøker må leses mange ganger. Sånn er det bare
CeNedra Skrevet 30. mai 2003 #25 Skrevet 30. mai 2003 Men, hvordan har dere tid eller ork til å lese en bok flere ganger? Er det ikke for mange nye bøker der ute som heller burde tittes på? Kanskje du leser for seint? Jeg leser iallefall ganske raskt, så kan i ferier leser jeg gjerne flere bøker på en dag, og da har jeg jo tid til å lese både gamle og nye bøker. Ofte finner man også ut nye ting. og bøkene forandres etter hvert som du forandrer deg.. Liksom om jeg leste en bok for lenge siden og da leste jeg den som meg da, og leser jeg den i dag;leser jeg den som meg idag.. uff, viklet setning det der..
Gjest Zalomine Skrevet 30. mai 2003 #26 Skrevet 30. mai 2003 Men, jeg skjønte hva den innvikla setninga betydde, og jeg er enig. Bøker jeg leste for 5-6 år siden oppleves helt annerledes når jeg leser dem igjen. Noen oppleves "banale", mens andre får en ny dybde!
Redhead Skrevet 30. mai 2003 #27 Skrevet 30. mai 2003 Jeg er innom biblioteket 3-4 ganger pr. mnd, i perioder mer. Synes det er trivelig å ta med ungene dit. Vi låner bøker, video og musikk.
MarianneE Skrevet 30. mai 2003 #28 Skrevet 30. mai 2003 Jeg elsker biblioteket! Kan vandre rundt i timer for og se på bøker, kikke på utvalget, lese litt her og litt der, fordype deg i noe som ser spennende ut..... MarianneE- lesehesten
iingvild Skrevet 1. juni 2003 #29 Skrevet 1. juni 2003 Varfaktisk på biblioteket for bare en uke siden, lånte to lydbøker (på cd) for å høre på toget! Det gjorde turen kortere gitt, ikke like lett å sitte å lese, som å høre noen som leser! 8) Ingvild
ivanka Skrevet 1. juni 2003 #30 Skrevet 1. juni 2003 da jeg fylte seks år, var mamma allerede så lei av å følge meg til biblioteket så jeg kunne låne på hennes kort, at hun løy til bibliotekaren og sa jeg var sju, som dengang var aldersgrensen for lånekort på deichmann. og fra da av hang jeg på biblioteket til stadighet. pleide å hale med meg to bæreposer med bøker hjem hver uke. da jeg begynte på skolen fikk jeg jo tilgang til skolebiblioteket og, men det var så tynt utvalg, alt som så spennende ut hadde jeg lånt før. så jeg fortsatte å slepe bæreposer opp den laaaaange bakken fra biblioteket og hjem. elsker biblioteket. elsker bøker. ELSKER bøker! og så gratis, da!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2003 #31 Skrevet 1. juni 2003 Biblioteket er OK, men biblotekaren er bedre. På fredagene pleier jeg å stike innom for å se på henne. Hun bruker skjørt og har ikke truser på, og går bevist inn for å vise seg litt fram. Det ender alltid med et besøk på do for meg. Håper en dag at hun blir med......
*M* Skrevet 1. juni 2003 #32 Skrevet 1. juni 2003 Jeg er på biblioteket MINST 3 ganger i måneden for å låne bøker som ikke har med skolen å gjøre.. Elsker å lese. Det aller meste av det jeg kan har jeg lært fra BRA bøker på biblioteket! Som oftest blir det biografier eller krimbøker (men er også interessert i feministisk og samfunnkritisk litteratur.) Biblioteket har også godt utvalg i videofilmer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå