Pusekatt Skrevet 25. mai 2003 #1 Skrevet 25. mai 2003 Hei, Som en del av dere sikkert har fått med dere, skal jeg gifte meg i USA i sommer. Det jeg er redd for er at kjolen skal bli krøllete! Jeg kommer nok til å pakke den ned i en egen carry-on koffert (tør ikke sjekke den inn som bagasje, har opplevd mange ganger at bagasjen blir borte underveis, og det har jeg ikke nerver til med brudekjolen min!) - eller er det andre og smartere måter å transportere kjolen på? Min tilkommende skal selvfølgelig ikke se kjolen før Den Store Dagen. Regner med at jeg får hengt kjolen opp i skap på hotellene vi skal bo på, men jeg er redd for at jeg skal ende opp med en krøllete kjole allikevel! Og hvordan får jeg i så fall ordnet det? Pleier hoteller å kunne bistå med slikt? En annen ting er hvordan jeg skal få på meg kjolen. Den har snøring i ryggen, og jeg trenger definitivt hjelp til å få den på meg ordentlig. Skal bestille sminking+styling på et spa på hotellet vi skal bo på, er det noen sjans for at disse kan hjelpe meg med kjolen? Takknemlig for svar!
Pulsatilla Skrevet 25. mai 2003 #2 Skrevet 25. mai 2003 Jeg lurer litt på samme problemstilling, men har litt kortere tid på å finne det ut - gifter meg i skottland førstkommende fredag... Tips jeg har fått fra damen i kjolesalongen, var å la kjolen henge på badet - dampen får ev. krøller til å rette seg ut. (men for deg forutsetter dette kanskje at den blivende husbond må være skitten? ) Dette er sikkert avhengig av type stoff i kjolen? Følger spent med på tipsene du får! Når det gjelder påkledningen ville jeg tro at de på spa'et kan hjelpe deg. Kanskje lurt å ta en telefon og avklare det på forhånd? Pulsatilla
Barbie Skrevet 25. mai 2003 #3 Skrevet 25. mai 2003 Vi giftet oss i syden,og hadde samme problem. Jeg ringte flyselskapet og spurte om de hadde en plass på flyet til kjolen,men der var de ikke villige til å hjelpe oss. :evil: Jeg fikk beskjed om å pakke brudekjolen på vanlig måte,og den endte derfor opp i koffert under flyet! Den var ikke mye slett og pen når vi pakket den opp,og jeg ble SÅ sur,og fortvilet. Heldighvis var det en uke til bryluppet,så kjolen hang i skapet til den store dagen. Den rettet seg mye ut,og de få skrukkene som var igjen,var det nok ingen som la merke til. :oops: Håper det ordner seg for dere. Lykke til med ekteskapet. :blunke: Barbie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå