Gå til innhold

Krøllete kjole?


Pusekatt

Anbefalte innlegg

Hei,

Som en del av dere sikkert har fått med dere, skal jeg gifte meg i USA i sommer.

Det jeg er redd for er at kjolen skal bli krøllete! Jeg kommer nok til å pakke den ned i en egen carry-on koffert (tør ikke sjekke den inn som bagasje, har opplevd mange ganger at bagasjen blir borte underveis, og det har jeg ikke nerver til med brudekjolen min!) - eller er det andre og smartere måter å transportere kjolen på?

Min tilkommende skal selvfølgelig ikke se kjolen før Den Store Dagen. Regner med at jeg får hengt kjolen opp i skap på hotellene vi skal bo på, men jeg er redd for at jeg skal ende opp med en krøllete kjole allikevel!

Og hvordan får jeg i så fall ordnet det? Pleier hoteller å kunne bistå med slikt?

En annen ting er hvordan jeg skal få på meg kjolen. Den har snøring i ryggen, og jeg trenger definitivt hjelp til å få den på meg ordentlig. Skal bestille sminking+styling på et spa på hotellet vi skal bo på, er det noen sjans for at disse kan hjelpe meg med kjolen?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på samme problemstilling, men har litt kortere tid på å finne det ut :wink: - gifter meg i skottland førstkommende fredag...

Tips jeg har fått fra damen i kjolesalongen, var å la kjolen henge på badet - dampen får ev. krøller til å rette seg ut. (men for deg forutsetter dette kanskje at den blivende husbond må være skitten? :wink: ) Dette er sikkert avhengig av type stoff i kjolen?

Følger spent med på tipsene du får!

Når det gjelder påkledningen ville jeg tro at de på spa'et kan hjelpe deg. Kanskje lurt å ta en telefon og avklare det på forhånd?

Pulsatilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i syden,og hadde samme problem.

Jeg ringte flyselskapet og spurte om de hadde en plass på flyet til kjolen,men der var de ikke villige til å hjelpe oss. :evil:

Jeg fikk beskjed om å pakke brudekjolen på vanlig måte,og den endte derfor opp i koffert under flyet! :(

Den var ikke mye slett og pen når vi pakket den opp,og jeg ble SÅ sur,og fortvilet.

Heldighvis var det en uke til bryluppet,så kjolen hang i skapet til den store dagen.

Den rettet seg mye ut,og de få skrukkene som var igjen,var det nok ingen som la merke til. :oops:

Håper det ordner seg for dere.

Lykke til med ekteskapet. :blunke:

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...