Gjest Gjest_aida_* Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Hunden min får "anfall" når jeg tar frem båndet. Han hopper, spretter, skaper seg, blir ulydig osv. Noen ganger skjer dette også når jeg tar på joggeklær, sko, jakke, går på rommet for å skifte klær..... Han oppfører seg slik til vi har kommet ut døren. Noen forslag? Jeg ber han konsekvent om å sitte til jeg har fått på båndet, men han hører ikke etter. Eller det vil si, han setter seg, men reiser seg så snart han ser båndet nærme seg. Forslag til gode taktikker å få han roligere? Han får mye (og ofte) mosjon, så for mye energi er ikke tilfellet.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har innarbeidet mine å sitte, samt at jeg teller til 10 før vi går ut døra. Reiser de seg, begynner jeg å telle på nytt. Lærte det inn med godbit, og telling til lavere tall i starten. Fungerer veldig bra med mine nå. Godtnok piper den ene, men så lenge han sitter stiller, er det ok.
Ecolia Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Du må være konsekvent. Reiser han seg, må han sette seg igjen. Vent gjerne da ett sekund før du nærmer deg med båndet igjen.
Skade Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Vår hund driver også på sånn når vi sier vi skal ut på tur... Han begynner å bli flinkere til å sitte når jeg sier det, men han er ikke verdensmester.... Han knurrer og hopper og holder på til vi har kommet oss bort fra innkjørsla, da blir han rolig...
Gjest misa Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Hvis du har mulighet til å få sett episode 16 i første sesong av The Dog Whisperer (Hundehviskeren) med Cesar Millan, vil du se hvordan han takler en situasjon som er veldig lik den du beskriver. Jeg har innarbeidet mine å sitte, samt at jeg teller til 10 før vi går ut døra. Reiser de seg, begynner jeg å telle på nytt. Lærte det inn med godbit, og telling til lavere tall i starten. Fungerer veldig bra med mine nå. Godtnok piper den ene, men så lenge han sitter stiller, er det ok. Dette høres ut som et godt forslag. -misa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå