Gå til innhold

1 fengselsår


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Så hvis man blir dømt til 21 års fengsel, sitter man ikke da inne io rundt 14 år eller noe(orket ikke å regne det ut. Men "Greven" ble jo dømt til 21 års fengsel og har sittet inne i 14-15 år. Noen snakker jo om at kanskje må fulfære straffen. Men bli det det 21 år han sitter da? Er ikke ett fengselsår som 8 måneder når man får 21 år?

Jeg leste også at han har 7 år i gjen å sone. Når man sier det sånn, er det da 7 år eller er det 7 år, men ett år er 8 måneder så det blir mindre enn 7 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Med god oppførsel slipper man ut etter 2/3 av idømt straff, så man kan si det sånn at et fengseslår er 8 måneder. Men om man begår regelbrudd under soning, kan det lett medføre at men må sone den fulle straffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man blir dømt til 21 års fengsel, sitter man ikke da inne io rundt 14 år eller noe(orket ikke å regne det ut. Men "Greven" ble jo dømt til 21 års fengsel og har sittet inne i 14-15 år. Noen snakker jo om at kanskje må fulfære straffen. Men bli det det 21 år han sitter da? Er ikke ett fengselsår som 8 måneder når man får 21 år?

Jeg leste også at han har 7 år i gjen å sone. Når man sier det sånn, er det da 7 år eller er det 7 år, men ett år er 8 måneder så det blir mindre enn 7 år?

hei 1 fengselsår er 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde det var 9 måneder

Jeg er ganske sikker på at det er 9 måneder ja. Så hvis du blir dømt til 21 år, så blir det vel ca 16 år. Men så slipper en vel ofte tidligere ut grunnet god oppførsel.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Man kan pgså være idømt sikring (tidligere, men det er nok forsatt noen fanger igjen på sikringsdom) eller forvaring (nå) som gjør at man kan sitte lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...