Gjest Pupsilure Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 (endret) Jeg sminker meg endel, fikser håret, vokser leggene, bryr meg om klær, bleker tennene osv osv osv. Men en ting jeg aldri har fått til er dette med parfyme. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvor mye jeg skal bruke, hvor jeg skal ta den på, hvilken parfyme jeg skal velge. Nå bruker jeg ikke parfyme. Tar på en sjelden gang. Da spruter jeg litt i rommet, og går igjennom. Vet ikke om det lukter noe av meg da. Tar jeg et sprut på halsen, stinker det parfyme av meg. Og jeg blir gal av den sterke lukta, og føler meg veldig dum. Ser at andre tar to sprut på halsen, og på hvert håndledd f.eks. Jeg ser på det som galskap! Jeg kan ikke gjøre det. Eller kanskje jeg kan det? :klø: Jeg opplever også at det er svært mange populære parfymer som jeg ikke liker. Jeg har vel en ganske sær smak da. Hater friske parfymer. De må være veldig tunge for at jeg skal like de. Det er når jeg lukter på parfyme i butikker. Når folk har det på seg, derimot, syntes jeg det lukter godt. Bør jeg bare glemme alt som heter parfyme, eller har noen noen gode råd til meg? Føler meg helt dum for dette.... Endret 4. desember 2008 av Pupsilure
Rexina Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Kanskje ikke de tyngste perfymene som finnes, men jeg liker godt Lolita Lempica og Calvin klein Euphoria:) Sprayer på halsen og noen ganger på det ene håndleddet og gnir de mot hverandre.. Det stinker sikkert parfyme av meg, men vil at det skal vare hele dagen. Pleier ikke å ta det på så ofte jeg heller. kan ikke bruke det på jobben, men når jeg først bruker det, merker jeg ikke parfymen etter 30 min eller noe sånn.. Men det er viktig å bruke parfymer som du føler at er "deg". Euphoria og Escape fra CK synes jeg det bare er naturlig å bruke.. De lukter liksom meg:P
Parfumfreek Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Du behøver jo ikke bruke parfyme egentlig. Kanskje du f.eks liker bedre bodylotion med god duft eller deodorant. Eller det kan være at du trenger noe mer spesielt. Noen jeg kjenner holdt på å gi opp parfyme, men oppdaget etterhvert at hun foretrakk herreparfymer og unisex. Black fra Bvlgari kan da være et alternativ: (Jeg digger den - litt minimalistisk i duften) http://eu.strawberrynet.com/productDetail....12&goChar=B Eller M7 fra Yves Saint Laurent - Kjempespennende, krydret og sexy. Denne har jeg ikke enda, men ender nok opp med den .. http://eu.strawberrynet.com/productDetail....76&goChar=Y Det er ikke noe galt med deg. Noen liker alt, og andre er mer kompliserte. Du har bare ikke funnet det rette enda. Du behøver ikke dusje parfyme på halsen. Du kan godt bruke din metode, med en dusj i luften. Eller en liten dusj bak i nakken, eller på magen osv
Gjest Pupsilure Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Takk for svar Det største problemet er egentlig det at jeg ikke vet hvor eller hvor mye jeg skal ta på Jeg finner alltids noen jeg liker. Er f.eks veldig glad i deep red.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Det største problemet er egentlig det at jeg ikke vet hvor eller hvor mye jeg skal ta på Jeg kan ikke fordra når det lukter parfyme i hele rommet pga. en person, det er tungt og plagsomt og ikke minst fordi det er mange som plages og får hodepine av det. Selv sprayer jeg på hvert håndledd og klapper de mot halsen like under øret nært der folk får nesen sin om de gir deg en klem. Da jeg var i Grasse i Frankrike (parfymens hovedstad) fikk vi streng beskjed om å ikke gnu parfymen inn da det ødelegger lukten, bare klapp lett. En venninne av meg har halvlangt hår og sier hun ofte har en spray i håret, da kjenner hun det selv hvis det blir for mye siden hvor mye du lukter av ditt eget hår ikke er like konstant som lukten som er like ved nesen (menneskets luktesans er teit, hjernen tar bort signaler som repeterer seg, det er derfor det er så vanskelig å oppdage sin egen lukt)
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Jeg sprayer en eller to dusjer en halv armlengde fra halsen slik at duft"dråpene" faller ned på meg. Funker bra for meg, og har aldri fått klager, men folk kjenner duften min lett når jeg går forbi ja. Liker også litt krydrete dufter. Har du prøvd de litt lettere kropps-sprayene da? De kommer gjerne nå om sommeren og er veldig lette og uten alkohol. Da lukter det ikke så kraftig.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Jeg kan ikke fordra når det lukter parfyme i hele rommet pga. en person, det er tungt og plagsomt og ikke minst fordi det er mange som plages og får hodepine av det. Signerer denne. Jeg får både hodepine og blir kvalm og nysete. Aller værst er det på busser. tog og plasser det er mye folk. Mulig jeg er ekstrem nå men jeg synes parfyme burde ha samme stigma som røyking. Tenk bare bla. på hvor allergi fremkallende det er.
snooops Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Hvor mye man har på avhenger vel litt av hvor sterk/tung parfymen er, og også i hvilken sammenheng den brukes. Er mer akseptabelt med "mye" parfyme til fest, men ikke fullt så bra i jobbsammenheng kanskje. Dette gjelder i alle fall om man velger de litt tyngre parfymene også til hverdags. For meg så varierer påføringsmetode og sted med hvilken parfyme jeg bruker. Lette, friske parfymer får vanligvis en sprut (maks to!) i en armlengdes avstand rett mot kroppen (sikter på magen). Litt tyngre får vanligvis "en halv sprut" eller en dråpe på ene håndleddet. Hender seg jeg tar på litt bak ørene, eller i nakken, men bruker aldri noe på hals/bryst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå