Gjest Gjest_bebis80_* Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Mannen og jeg elsker Tyrkia! Tidligere har vi vært i Kemer en rekke ganger, men denne gangen skal vi altså til Side (i slutten av august). Er det noen som har vært gjester på hotell Acanthus? Noen som har noen tips om ting å se og gjøre i Side? Og hvor bør en spise?
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Mannen og jeg elsker Tyrkia! Det er når man leser slike uttalelser, at den som har vært i Tyrkia stiller seg veldig undrende...
Nabodama Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Det er når man leser slike uttalelser, at den som har vært i Tyrkia stiller seg veldig undrende... Kanskje du ikke har vært på de rette stedene? Alanya er ikke representativt for hele Tyrkia på samme måte som Oslo heldivis ikke er det for Norge.
Nabodama Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Mannen og jeg elsker Tyrkia! Tidligere har vi vært i Kemer en rekke ganger, men denne gangen skal vi altså til Side (i slutten av august). Er det noen som har vært gjester på hotell Acanthus? Noen som har noen tips om ting å se og gjøre i Side? Og hvor bør en spise? Kjenner ikke til hotellet, men har vært i Side mange ganger. Det er romantisk å spise på restaurantene i havna, men det er der det er dyrest, og maten er heller ikke i forhold til prisen. Jeg har spist overalt i Side, og de har bedre mat og service på stedene som ligger litt utenfor sentrum, men også i sentrum bort fra havna. Så har du fossen ved Manavgat med sine restauranter. Fint der også! Det er mange selskaper som arrangerer turer der, jeg har bare vært på rafting, men det kan anbefales! Ellers er det båtturer og turer til andre steder. Side har jo mange oldtidsminner og ruiner, og det er mye å se på sånn sett. Også ved/i sentrum. Side er jo også et typisk turiststed, og det preges jo av det. I august er det veldig varmt, det vet dere sikkert fra før, og det er vel begrenset hva man greier å gjøre på dagtid. Men prøv å ta en tur til Manavgat, enten med dolmus eller båttur. På mandager er det marked der, og mye artig å se. Jeg har også leid bil og kjørt omkring, da fikk vi se og oppleve mye mer.
Gjest Gjest_bebis80_* Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Til deg som tydeligvis ikke liker tyrkia; Jeg respekterer ditt standpunkt, men ja vi elsker Tyrkia. Tar man i betraktning at tyrkerne er et kremmerfolk, og at den "pågående" oppførselen de har i potensielle salgssituasjoner er et produkt av deres kultur og at dette faktisk er levebrødet deres, så er forutsetningene for å få en flott ferie til stede. Jeg er verken hårete eller veier 200 kilo, men har ikke opplevd ekle pågående menn i større grad her enn på danskebåten hjemme. Vi har fått oss gode tyrkiske venner i Kemer, som UTEN Å FORVENTE GJENYTELSER tar seg godt av oss og vet ikke hva mer godt de kan gjøre for oss. Ser helt klart at andre kan ha hatt dårlige opplevelser der nede, men ikke vi altså :love: Til dere som liker Tyrkia og Side, takk for gode tips
Østlandet Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 (endret) Prøvde Tyrkia en gang som Turist. (i turistbyene).... Ville gi det en sjanse til og prøvde igjen. Men nå har jeg konkludert. Aldri mer Tyrkia. Eller Tunis/Marocco/Egypt, for den saks skyld. (Prøvd det også) Utrolig slitsomt å gå på gatene som turist. Masing og tjating. Falsk smiling og ingen fornuftige svar å få, når det gjelder produkter. Bare svindel og luring. Ha med tenåringsdøtre blandt annet veldig vanskelig. Har reist og jobbet over hele verden , i mange land og kulturer. Blandt turistland, så er faktisk Tyrkia det verste jeg har sett. Møkkaland (Sjelden jeg bruker slike uttrykk. men nå følte jeg for det) Endret 12. juli 2008 av Østlandet
Nabodama Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Prøvde Tyrkia en gang som Turist. (i turistbyene).... Ville gi det en sjanse til og prøvde igjen. Men nå har jeg konkludert. Aldri mer Tyrkia. Eller Tunis/Marocco/Egypt, for den saks skyld. (Prøvd det også) Utrolig slitsomt å gå på gatene som turist. Masing og tjating. Falsk smiling og ingen fornuftige svar å få, når det gjelder produkter. Bare svindel og luring. Ha med tenåringsdøtre blandt annet veldig vanskelig. Har reist og jobbet over hele verden , i mange land og kulturer. Blandt turistland, så er faktisk Tyrkia det verste jeg har sett. Møkkaland (Sjelden jeg bruker slike uttrykk. men nå følte jeg for det) Har ts spurt om hva folk mener om Tyrkia? Etter det jeg kunne se spør ts om hva de kan finne på i Side og hvor de kan finne gode restauranter. Hvorfor ikke starte en ny tråd hvor du og flere kan diskutere alt dere misliker ved dette landet, og la ts heller få svar på det hun spør om.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Side er som en mindre variant av Alanya. Spisestedene også. (dessverre) Ellers er det visst ikke lov å advare mot Tyrkia, som ferieland. Sånn, bare for at at andre kan bli advart.
topsy Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Har ts spurt om hva folk mener om Tyrkia? Etter det jeg kunne se spør ts om hva de kan finne på i Side og hvor de kan finne gode restauranter. Hvorfor ikke starte en ny tråd hvor du og flere kan diskutere alt dere misliker ved dette landet, og la ts heller få svar på det hun spør om. så enig så enig. dette er en gjenganger, når noen stiller ett spørsmål om råd eller tips, men istedet skal da noen alltid komme med sure oppstøt.... start sin egen tråd med sånt. TS sa høyt og tydelig i fra at hun liker Tyrkia og er sikket ikke interessert i høre om alle som ikke gjør det.... Jeg har kun gode erfaringer med Tyrkia, vi var i Side i fjor og hadde det som plommen i egget. Vi opplevde også at folk der er vennlige og imøtekommende. Vi skal tilbake definitivt. Hva som er verd å besøke og sånn, vil jeg bare henge meg på hva Nabodama skriver. Vi var ikke på så veldig mange turistattraksjoner, vi dro litt rundt om på egenhånd. Kos deg masse i Side
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Pussig at ingen kaster seg på tråder om f eks Hellas eller Kypros? Har noen tenkt over årsaken til at det kun er Tyrkia i samme region folk hater som ferieland? Tror noen det er tilfeldig?
Nabodama Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Pussig at ingen kaster seg på tråder om f eks Hellas eller Kypros? Har noen tenkt over årsaken til at det kun er Tyrkia i samme region folk hater som ferieland? Tror noen det er tilfeldig? Det er greit nok at folk hater Tyrkia som ferieland, men de trenger da ikke blande det inn i alle tråder som omhandler Tyrkia? I denne tråden spørres det etter konkrete ting, men likevel er det noen som ikke greier å styre seg. Jeg kan forøvrig komme på flere land jeg aldri vil reise til av ulike årsaker, men jeg dynger da ikke ned tråder om mine meninger ang disse landene likevel. Folk må da få gjøre som de vil. Lag en egen tråd om hvor fælt Tyrkia er da vel.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Det er greit nok at folk hater Tyrkia som ferieland, men de trenger da ikke blande det inn i alle tråder som omhandler Tyrkia? I denne tråden spørres det etter konkrete ting, men likevel er det noen som ikke greier å styre seg. Jeg kan forøvrig komme på flere land jeg aldri vil reise til av ulike årsaker, men jeg dynger da ikke ned tråder om mine meninger ang disse landene likevel. Folk må da få gjøre som de vil. Lag en egen tråd om hvor fælt Tyrkia er da vel. Om du som en av svært få, har fått en oppfatning om at Tyrkia er bra, så er ikke det nok til å skape en bølge av positive Tyrkia-erfaringer. Men når den store hop av folk har til de grader negative erfaringer, så slår det ut med en gang på hvilken som helst diskusjonside om reiser. Jeg er redd det ikke hjelper hvor mye du forsvarer det landet....du kjemper en kamp mot vindmøller...
Nabodama Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Om du som en av svært få, har fått en oppfatning om at Tyrkia er bra, så er ikke det nok til å skape en bølge av positive Tyrkia-erfaringer. Men når den store hop av folk har til de grader negative erfaringer, så slår det ut med en gang på hvilken som helst diskusjonside om reiser. Jeg er redd det ikke hjelper hvor mye du forsvarer det landet....du kjemper en kamp mot vindmøller... Tyrkia har både positive og negative sider, jeg har sett begge deler. Men jeg baserer ikke min oppfatning om et helt land på to uker ferie på et turiststed.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 oppfatning om et helt land på to uker ferie på et turiststed. *ler* Hvis man skal trekke inn hele landets opptreden/politikk/holdninger så blir det fakrisk enda verre enn det turister opplever,
Nabodama Skrevet 16. juli 2008 #15 Skrevet 16. juli 2008 *ler* Hvis man skal trekke inn hele landets opptreden/politikk/holdninger så blir det fakrisk enda verre enn det turister opplever, Og skal vi gjøre det, så er Tyrkia en lettvekter i forhold til endel andre land, som folk ikke har reservasjoner mot i det hele tatt.
Gjest camilla27 Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 Og skal vi gjøre det, så er Tyrkia en lettvekter i forhold til endel andre land, som folk ikke har reservasjoner mot i det hele tatt. Jeg har aldri skrevt på forumet her, men må bare prøve når jeg leser alle innleggene her.... Vi skal nemlig til Side i morra...gleder meg masse...aldri vært der før, men var i Alanya som ung og har familie som har vært i Tyrkia for et par år siden som skal reise med oss nå..plassen er ny for oss, men vi vet hvordan tyrkerene er! De er ikke som oss...er det så galt? Må alt være så kjedelig som hjemme?? Ja, så kan det bli slitsomt, men vi reiser for annen kultur, varmt vær, sol og bading... Ikke et trøtt liv som hjemme hvor du omtrent ikke snakker med folk du ikke kjenner godt!! Kanskje er dere som ikke liker pågående mennesker ikke skapt for Tyrkia, men rart at det i det hele tatt går fly ditt hvis alle synes det er så ille å dra ditt!! Alle som reiser ditt er kanskje først gangs reisenede?? Nei, la alle ha sin menig, men la nå oss som liker Tyrka formidle vår menig også..og HURRA FOR TYRKIA!! BILLIG, VARMT OG GARANTERT SOL! Og ps..Tyrkia er kjent for å ha en av verdens beste mat..ikke alle kjøkken med like god kvalitet, men det kommer jo litt ann på hvem som spiser også??? Nei, Tyrkia here we come...=0)
Nabodama Skrevet 17. juli 2008 #17 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har aldri skrevt på forumet her, men må bare prøve når jeg leser alle innleggene her.... Vi skal nemlig til Side i morra...gleder meg masse...aldri vært der før, men var i Alanya som ung og har familie som har vært i Tyrkia for et par år siden som skal reise med oss nå..plassen er ny for oss, men vi vet hvordan tyrkerene er! De er ikke som oss...er det så galt? Må alt være så kjedelig som hjemme?? Ja, så kan det bli slitsomt, men vi reiser for annen kultur, varmt vær, sol og bading... Ikke et trøtt liv som hjemme hvor du omtrent ikke snakker med folk du ikke kjenner godt!! Kanskje er dere som ikke liker pågående mennesker ikke skapt for Tyrkia, men rart at det i det hele tatt går fly ditt hvis alle synes det er så ille å dra ditt!! Alle som reiser ditt er kanskje først gangs reisenede?? Nei, la alle ha sin menig, men la nå oss som liker Tyrka formidle vår menig også..og HURRA FOR TYRKIA!! BILLIG, VARMT OG GARANTERT SOL! Og ps..Tyrkia er kjent for å ha en av verdens beste mat..ikke alle kjøkken med like god kvalitet, men det kommer jo litt ann på hvem som spiser også??? Nei, Tyrkia here we come...=0) Mye sant i det du skriver her ja.) Hvilket hotell skal du være på?
Gjest camilla27 Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 Mye sant i det du skriver her ja.) Hvilket hotell skal du være på? Godt å høre at det var litt menig i det..hi hi..=0) Vi skal bo på et enkelt hotell som heter Victoria Princess..ca 2km fra stranda.. Vi reiser med Tyrkiareiser... Hørt noe om det??
Gjest camilla27 Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Godt å høre at det var litt menig i det..hi hi..=0) Vi skal bo på et enkelt hotell som heter Victoria Princess..ca 2km fra stranda.. Vi reiser med Tyrkiareiser... Hørt noe om det?? Feil...2km til sentrum og 1km til stranda...=0P
Nabodama Skrevet 17. juli 2008 #20 Skrevet 17. juli 2008 Feil...2km til sentrum og 1km til stranda...=0P Ganske ukjent for meg, det. Men hotellene er som oftest bra:) Kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå