Gjest Gjest_Fat Sally Lee_* Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Hei! Har nettopp fått Macen i hus etter mange år som PC-bruker. Macen virker lovende den, men det er noen praktiske ting som irriterer meg, og som jeg ønsker å finne en løsning på. - Finnes det ingen tap-click løsning på touchpaden på macen? Jeg finner det tungvint å hele tiden måtte bruke to hender - en til å navigere med og en til å klikke. Tap-click er mye mer praktisk... (ekstern mus er ikke aktuelt, jeg jobber best med maskinen på fanget. - Hvor er page-up tasten? Det finnes forøvrig ingen page down tast heller, men der kan spacebaren gjøre nytten. Men opp igjen er det enten to hender på touchpaden eller en masse opp-piling som må til. - Går det an å laste ned nye skins til dock? Lastet ned en tilsvarende dock til gamlepc´n, og der kunne man velge egen farge og plassering. Jeg synes valgene for dock er litt snevre. Sikkert mer, bare jeg kommer på det! Kom gjerne med flere Mac tips hvis ere har noen!
lillesky Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Du kan gå hakk for hakk ned ved å holde inn fn (helst til høyre, nederst) + piltast (opp eller ned). For å gå helt ned eller helt opp på en side holder du inn shift + piltast. Denne er veldig grei: Hurtig-tast guide. Som du ser brukes eple-knappen mye. mac1-forumet er også bra. Jeg har spurt om alt mulig som jeg har lurt på, eller søkt på forumet.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Takk for linker! Nå har jeg i hvertfall funnet ut av tap-click-funksjonen og page up (fn+pil opp). Shift+piltast funker ikke på min maskin, men det går det an å sette innstillinger for i systemverktøv. Noen som har greie på Dock?
Gjest nalle-maja Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Du trenger ikke to hender til å bla opp og ned, sett to fingre fra samme hånd på touch-paden og "dra" deg opp og ned. I Systemvalg - Tastatur og mus - Styreflate kan du stille inn touchpad, eller styreflaten som du ønsker. Visste forøvrig ikke om Fn + piltast
Gjest Gjest_Fat sally lee_* Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Fant ut om tofinger-scrollfunksjonen ganske kjapt ja Det ser ut til at Macen kan konkurrere med Pc´n i brukervennlighet likevel. Pluss en masse andre funksjoner, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå