Gå til innhold

skatt

Gjest "nygift og ut i arbeid&quot

Fremhevede innlegg

Gjest "nygift og ut i arbeid&quot
Skrevet

Hei som emnet kanskjer tilsier lurer jeg på skatt.

Jeg er nylig gift og skal ut i arbeid. Min man har til nå vært eneforsørger. Han har i tillegg hatt skattefordel med barn annenhvert år, han har barn fra før.. og da vi nå er gift og jeg skal ut i jobb, fikk jeg hørt at han nå ikke kan dra nytte av sin skatte fordel med klasse 2 annen hvert år. Er det da slik at barnets mor får skattefordelen annen hvert år eller hvert??

og er det ingen skattefordeler med å være gift?? Vi har et stort lån på huset vårt på ca 1700000, hvem får skattefordelen med dette av meg og min mann?? er det noe tips dere der ute har om skatt og ekteskap :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

han kan fortsatt regnes som eneforsørger for barna annethvert år, så lenge dere ikke har barn sammen. Men husk at om dere får et barn i f.eks desember så regnes han ikke som aleneforelder hele det året (tilbakevirkende kraft).

Dere kan fordele lånet som dere vil når det gjelder gjeldsrenter og skattelette.

Endret av liv
Gjest netto
Skrevet
han kan fortsatt regnes som eneforsørger for barna annethvert år, så lenge dere ikke har barn sammen. Men husk at om dere får et barn i f.eks desember så regnes han ikke som aleneforelder hele det året (tilbakevirkende kraft).

Dette er riktig for samboere - men ikke for ektefeller - selvom ektefellene ikke har felles barn. Ektefeller kan kun anses om enslige forsørgere for særkullsbarn det første inntektsåret etter at de ble gift, dersom ekteskapet er inngått etter første november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...