Gå til innhold

Skryter av tissen sin

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel ikke unormalt at barn skryter av tissen sin, men hvor vanlig er det at en 7 åring holder på omtrent hele tiden? Han viser den frem til søstra si på 9 og skryter av at han større tiss enn henne.

Er dette dette bare noe han burde holde på med eller burde man sette en stopper for det? Søstra hans begynner å bli lei, noe jeg også gjør da det kan bli litt for mye, så hva er den beste måten å si i fra uten å skade hans seksualitet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hehe første tanken som slo meg er at dette med å skryte av penis-størrelsen er noe mannfolk ALDRI slutter med, selv i godt voksen alder.. Merkelig det der..

Svaret var kanskje ikke så mye til hjelp for deg, skjønner at det må være plagsomt, men kunne bare ikke unngå å se komikken i det

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du burde ta en prat med sønnen din om dette. På et eller annet tidspunkt må han jo lære at det finnes tid og sted for alt, og at enkelte ting gjør man bare ikke. Det kan jo bli et problem for han selv den dagen han viser fram tissen sin til feil person.

Snakk med han i et rolig og fredelig øyeblikk med bare dere to. Snakk om kropp generelt, og om hvor spennende det er at vi alle er så forskjellige osv. Lag en fin og avslappet ramme rundt det. Så kan du snakke om det med når det er greit å være naken. F.eks. er vi nakne når vi dusjer/bader osv. Så kan du forsiktige pense samtalen inn på dette med at det ikke er så lurt å vise fram tissen sin i andre sammenhenger. Spør om han har sett andre, f.eks. pappa, vise fram tissen? For å gjøre pappa til et forbilde. Dersom han ikke har en pappa i livet sitt er det kanskje andre menn du kan bruke som eksempler. Eller større gutter.

Pass på at du snakker i positive vendinger om kroppen hans, si at tissen hans er flott og at du skjønner at han vil vise den fram. Men det er på en måte en regel i Norge at man ikke gjør sånn.

Jeg skjønner du er redd for å skade hans selvbilde og å gjøre kjønnsorganet til noe stygt/flaut. Men jeg tror ikke han får noe bedre selvbilde av å vise seg fram og få negative reaksjoner fra søsteren sin. Gjør han dette overfor andre? Dersom han plutselige begynner å gjøre sånt på skolen el.l. så kan det bety problemer for han i forhold til andre barn. Det er nok tryggere og bedre at mamma veileder han i hvordan man forholder seg til kroppen sin.

Husk at det er flott at han har et naturlig og avslappet forhold til kroppen sin. Berøm han for dette, prøv å ta vare på den egenskapen.

Gjest Gjest
Skrevet

Si at du kutte rden av hvis han ikke gir seg. Da skader du ikek seksualiteten hans og han slutter! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Si at du kutte rden av hvis han ikke gir seg. Da skader du ikek seksualiteten hans og han slutter! :)

Å jo da, det gjør man. Han kan ikke ha sex (på vanlig måte) om han får kuttet av junior. :ler:

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet
Det er vel ikke unormalt at barn skryter av tissen sin, men hvor vanlig er det at en 7 åring holder på omtrent hele tiden? Han viser den frem til søstra si på 9 og skryter av at han større tiss enn henne.

Er dette dette bare noe han burde holde på med eller burde man sette en stopper for det? Søstra hans begynner å bli lei, noe jeg også gjør da det kan bli litt for mye, så hva er den beste måten å si i fra uten å skade hans seksualitet?

Enig med personen over her som mener du bør ta en prat med sønnen. Javisst er det helt fantastisk at penisen hans oppfører seg som den gjør. Det bør du presisere, at penisen hans er helt topp!! Si at det er bra at penisen/tissen/tissefanten gjør det den faktisk skal, men at det er litt tidlig. Forklar hvordan menn og kvinner lager barn sammen, og presiser at de har glede/nytelse av det. Men at det må være fra begge sider, og at det er litt tidlig for ham som bare er 7 år. Min stesønn på 8 år maser om dette stadig vekk. "Hva syns du hvis pappa tar deg på puppene?" "Hva føler du når pappa tar opp skjørtet ditt?"" "Tar pappa deg på puppene av og til?" Ja, jeg liker at han tar meg på puppene og at han tar opp skjørtet mitt av og til. Det er ikke noe gøy hvis andre menn gjør det, da hadde jeg blitt sur. Barna skjønner forskjell på min og din veldig godt. Og presiser at han søster ikke er "hans".

Skrevet

Gjest_Tina:

Jeg reagerer litt på at du mener at dette er tidspunktet for blomster og bier-praten. Sønnen mener nok ikke noe seksuelt med det han gjør, og å begynne å snakke om at pappa tar mamma på puppene høres for meg veldig feil ut.

Derimot synes jeg første gjests forslag var bra.

Skrevet

Hehe, måtte bare le når jeg leste tittelen her, fikk assosiasjoner til min egen barndom; men jeg sprang rundt og skrytte av tissen til pappaen min til alle som ville høre... (Hadde uheldigvis gått inn på badet når han lå i badekaret)

Skrevet
Hehe, måtte bare le når jeg leste tittelen her, fikk assosiasjoner til min egen barndom; men jeg sprang rundt og skrytte av tissen til pappaen min til alle som ville høre... (Hadde uheldigvis gått inn på badet når han lå i badekaret)

hahah :fnise:

Gjest Pedagogen
Skrevet

Det er ganske normalt at gutter i alderen 5-8 snakker om penisen sin. I denne utviklingsfasen er det å utforske kroppen sin og kjønnsforskjellene viktig for barnet. Før har ikke forskjellen mellom kjønnene betydd så mye, men i denne alderen begynner det å få en betydning. Tror ikke det bør begynne å snakkes om blomster og bier i denne alderen, heller vente litt med det. Men heller snakke litt om hva som er privat og hva som ikke er det. Sette grenser for når en kan snakke om forskjellig ting, og vise frem ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...