Gå til innhold

SE HER! Er dette sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

kan dere som vet, si om dette ser ut som sopp?

post-19183-1215774190_thumb.jpg

post-19183-1215774240_thumb.jpg

Og Hva synes dere om disse to bildene, noen helsefarer her?

post-19183-1215774363_thumb.jpg

post-19183-1215774407_thumb.jpg

Mange takk på forhånd.

Skrevet
Ser ut som sopp ja, usj...

Takk for tilbakemeldingen.

Arrrrg..... Nyinnflyttet i leilighet med barn som har astma... Hadde ikke mulighet å se på leiligheten før vi flyttet inn da det er en studentbolig.. Nå blir jeg sint merker jeg..

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for tilbakemeldingen.

Arrrrg..... Nyinnflyttet i leilighet med barn som har astma... Hadde ikke mulighet å se på leiligheten før vi flyttet inn da det er en studentbolig.. Nå blir jeg sint merker jeg..

Ja det kan jeg godt forstå.. ikke alltid man har mulighet til å gjøre det man burde (se på først), men sånn er det bare.. du har vel rett til å klage og få skaden fikset, eller få tilbake evt.depositum og skaffe en ny leilighet. Har du skrevet kontrakt? Hva står det isåfall i den? Jeg TROR (men vet ikke sikkert) at utleier er pliktig å utbedre skaden, og med astma-barn.. ihvertfall!

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet (endret)
Tenkte studentbolig med en gang jeg så det. Veldig vanlig med sopp i slike boliger. Men samskipnaden er pliktig til å utbedre det, ta kontakt, så kommer de med noe sterke midler og har på (det gjorde de iallefall hos oss)

Takk for tilbakemeldingen dere, det hjelper.

Har kontaktet samskipnaden, så nå skal jeg bare avvente.. Er også problemer med luften her inne veldig tung og tett. Må ha vinduene opp hele tiden for at det skal være mulig å puste uten å bli tungpusten..

Merkelig at de ikke ser slikt før de leier ut! De går jo igjennom alle leilighetene og dette er noe de burde ha sett..

Takk dere, da vet jeg at jeg ikke er helt på villspor når det gjelder innemiljøet her.

Endret av lille_lam
Skrevet

Ang tung tett luft. Vi kjøpte en luftsluker på biltema til 80kr. Vi har den bare plassert på ekstrarommet (muggproblem, og rotete) men den funker faktisk overraskende bra:)

Gjest Gjest
Skrevet
Ang tung tett luft. Vi kjøpte en luftsluker på biltema til 80kr. Vi har den bare plassert på ekstrarommet (muggproblem, og rotete) men den funker faktisk overraskende bra:)

Fuktsluker, menër du sikkert=)

Skrevet (endret)
Fuktsluker, menër du sikkert=)

Hei, takk :)

Jeg prøvde å søke på luftsluker på biltema sine nettsider, men fant det ikke så jeg la det litt på hold.

Men søkte nå på fuktsluker og fant fram til denne post-19183-1215877095_thumb.jpg

pittie er det denne du bruker? Den kostet visst 54,90.

Endret av lille_lam
Skrevet

hehe beklager den:) Ja det er den jeg tenkte på, en stund siden jeg kjøpte den :flau:

Gjest Soppeksperten
Skrevet

De to øverste bildene ser ut som en dør (finérdør?), og det ser ut som at fukt har trukket opp fra gulvet og gitt misfarging og sopp. Hvis det stemmer at det er en dør er det jo enkelt å bytte ut dørbladet. I tillegg viktig å gjøre noe med årsaken til fuktigheten - kan det være sprut fra dusjing? I så fall dusjforheng e.l.

Det nederste av vasken er nok ikke sopp, det er bare en lekkasje fra avløpsrøret ned på ovnen under. Men lekkasjen må repareres selvsagt, og det bør samskipnaden gjøre. De bør også bytte ovnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...