kenguru Skrevet 25. mai 2003 #1 Skrevet 25. mai 2003 Denne er snadder og blir bedre jo lenger den står. Skikkelig saftig og god. Blir så stor at jeg deler den opp og fryser ned i passelige porsjoner. Kan evnt. lage bare halve røra og steke den i vanlig rund kakeform. Da blir den høyere, men pass på at den ikke blir for rå inni. Kake: 6 egg 9 dl sukker ca. 13 dl hvetemel 6 ts bakepulver 6 ts vaniljesukker 6 ss kakao 5 dl melk 450 g smeltet smør/margarin Pisk egg og sukker til en lett og luftig eggedosis. Tilsett alt det tørre og smeltet smør/melk vekselvis. Kle den store langpannen med bakepapir og hell kakerøren i. Fordeles i et jevnt lag. Ovnsvarme 200 grader. Steketid ca. 30 minutter. Midt i ovnen. Glasur: 100 g smør 300 g melis 3 ts vaniljesukker 3 ss kakao 6 ss kaffe Smelt smør til glasuren og rør inn de øvrige ingrediensene. Rør til glasuren er jevn og blank. Smør glasur på litt lunken kake. Pynt med kokos eller annen pynt.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #3 Skrevet 25. mai 2003 og her er en som også er saftig og god -som kan stå leeenge 3egg 750sukker (lages til eggidosis) 6dl kefir 3ts natron (dette blandes) 450gr mel 225gr marg. som smelstes 5-6ss kakao -has i smurt form og stekes først på 200grader i 15-20min, legg papir over på slutten, og stek så i ca 15min på 175grader. krem; 12ogr smør -smeltes 100gr kokesjokolade 400gr melis 2ss melk 1 egg + ev romessens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå