Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kona og jeg var i Cape Town rundt påsketider iår. Jeg har vært der før men det er en stund siden og det var flott å besøke byen igjen. Jeg mener fremdeles at det er en av de vakreste byene i verden der den ligger omkranset av blått hav, strender og majestetiske Table Mountain midt i byen. Uansett...her er mitt reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm og jeg håper at det kan gi et inntrykk av hva en kan forvente seg av et besøk i Cape Town.

Dersom du lurer på hvor de forskjellige attraksjonen ligger kan du se på dette Google kartet som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_map.htm. Husk at du kan zoome ut for å se flere markører på kartet og du kan trykke på markørene for å få mer info.

Ta kontakt dersom du har spørsmål eller kommentarer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott reisebrev! Var i Sør-Afrika med base i Cape Town i januar-februar i år og har sett mye av det du skriver om. Cape Town er en fantastisk fin by, og distriktene rundt er også flotte. Vi var i tillegg på safari i Krugerparken, og det var høydepunktet for min del!

Skrevet

Så spennende :-D Jeg skal til cape town selv neste sommer, for å drive med frivillig arbeid på barnehjem.

Men jeg lurer på en ting. Har hørt det er mye kriminalitet der nede nå, merket du noe av dette? Det er noe som har beskymret meg litt..

Skrevet

Hei

Ja, kriminalitet er en av utfordringene i Sør-Afrika og jeg kjenner mange i Johannesburg som har vært utsatt for både det ene og det andre. Jeg har heldigvis aldri opplevd noe av kriminaliteten selv i Sør-Afrika og det føltes ganske sikkert i selve bykjernen...vi trakset rundt der både om dagen og om kvelden. Men en bør nok ta sine vanlig forhåndsregler...prøv å holde deg på plasser som er opplyst og der det er andre folk, ikke gå rundt i byen alene beruset etc. Håper at du får et flott opphold i Cape Town.

Skrevet

Takk for raskt svar :) Det er ikke helt bestemt om det blir cape town, men jeg tror og håper det! Uansett så er det greit å vite litt om hvordan det er med kriminalitet der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...