Markjordbær Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Hvorfor må blomster helst bestilles noen måneder i forveien, som jeg har lest flere steder her, men også andre steder? I dag er det 3 uker til bryllupet, og jeg har ikke bestilt blomster ennå, fordi jeg vil innom butikken og snakke med de, fremfor å ta det på telefon, og siden jeg bor i Oslo, men bryllup skal være i Stavanger... Drar til Stavanger på torsdag, to uker før bryllup, er det for knapp med tid? Frisør bestilte jeg denne uka, det er også noe mange mener man må bestille i god tid. Kaker har jeg nesten bestilt denne uka, dvs jeg snakket med de, men har ikke bestemt meg for smak og utseende ennå. De sa det gikk greit om jeg kom innom da jeg var kommet til Stavanger, så kunne vi ble enige da. De sa 2 uker holdt... Så... Er det så stress med blomster? Er det fare for at jeg ikke får blomster? Burde jeg ringe nå, og avtale å komme innom når jeg kommer til Stavanger? Problemet er bare at jeg ikke vet hvilken butikk jeg skal velge: forlover (blomsterdekoratør) anbefalte en, men mor mente at en annen var bedre, og jeg fant en tredje på nett som hadde fine brudebuketter, men mor hadde dårlig erfaring med dem. Derfor ville jeg innom forskjellige butikker og kikke på bilder før jeg bestemte meg. Vanskelig...
Chica Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Bestilte brudebuketten ei uke før bryllupet jeg, var ikke noe problem det. Men kommer vel litt an på hvilke blomster du skal ha, er det noe de må spesialbestille trenger de kanskje lengre tid?
Possibly Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Det kan være greit å forsikre seg om at de KAN ta på seg oppdraget, og eventuelt tenke ut et alternativ hvis det ikke lar seg gjøre. Den lokale blomsterbutikken der hvor jeg skal gifte meg ville ikke lage bukett på grunn av sommerferien, så jeg har nå bestilt blomster fra en butikk mange mil unna. Men i Stavanger er det sikkert mer enn en blomsterbutikk, og det er sikkert mer enn en frisør, så det burde vel gå greit. Da er det bare å velge noe annet hvis de skulle være fullbooket et sted, eller hvis de ikke har muligheten.
Markjordbær Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 Men da antar jeg at det går greit å vente til neste uke, så kan jeg ha med mor og forlover så kan vi finne noe fint sammen, og se på både brudebuketter og bordekorasjoner og knappehullsblomster og noe til forloveren min 2 uker burde vel holde. Jeg vet ikke hva slags blomster jeg vil ha, bare at jeg vil ha lilla og hvitt (og grønt)... Trenger nok ikke noe spesialblomster, så lenge de har noen fine i butikken
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Jeg bestilte blomstene dagen før jeg.... Begrensningen min ble bare å velge blomster de hadde inne, men jeg fikk en NYDELIG blomsterbukett!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Jeg bestilte blomstene dagen før jeg.... Begrensningen min ble bare å velge blomster de hadde inne, men jeg fikk en NYDELIG blomsterbukett! Bestilte i dagjeg, og gifter meg i morra. Gikk heltfint det Borddekorasjoner også. Men da lønner det seg selvsagt å dra innom et sted man vet har litt utvalg, hehe
LilleEkorn Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Jeg tenker det avhenger litt av tid på året også. F.eks er det jo visse mnd i året som er typiske bryllupsmnd og spesielle datoer. Om man gifter seg utenom disse så er det nok lettere Eller om man vil at en spesiell blomsterdekoratør skal ordne buketten, og man vet de er populære så er det nok lurt å være tidlig ute. Du kan jo ta noen tlf til de akutuelle butikkene og høre om de har tid den aktuelle datoen, så har de også tid til å snakke med deg når du kommer. jeg bestilte tid hos to ulike butikker, dro og snakket med de, og valgte deretter den jeg syntes hadde finest utvalg. Så bare avbestilte jeg hos den andre. Da vet du iallefll at de har tid til å lage din bukett! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå