Gå til innhold

Kubbelys på fat.

Gjest Gjest_snartgift_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_snartgift_*
Skrevet

Hei!

Har tenkt til å ha tre kubbelys i ulik str på et lite glassfat på bordet under middagen. Er litt usikker på om lysene vil klare seg bra,sånn at de ikke renner utover? Noen av dere som har tanker om dette?

Lurer også på om noen av dere vet hvor jeg kan få tak i fine hvite kubbelys som ikke koster altfor mye,da jeg skal ha 3x14 stk? ( Lurer på "florera fin" fra Ikea,men de finnes bare i 2 str.)

Tips mottas med stoooor takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet

Min erfaring er at billige kubbelys fort renner utover, spesielt hvi det er litt trekk i lokalet. Jeg pleier å bruke lys fra Sia eller Kremmerhuset, de kan sige litt ut av form, men renner ikke.

Skrevet
Hei!

Har tenkt til å ha tre kubbelys i ulik str på et lite glassfat på bordet under middagen. Er litt usikker på om lysene vil klare seg bra,sånn at de ikke renner utover? Noen av dere som har tanker om dette?

Lurer også på om noen av dere vet hvor jeg kan få tak i fine hvite kubbelys som ikke koster altfor mye,da jeg skal ha 3x14 stk? ( Lurer på "florera fin" fra Ikea,men de finnes bare i 2 str.)

Tips mottas med stoooor takk:)

Rema 1000 har faktisk en pakke med tre hvit lys i. Kommer jo litt ann på om du skal ha helt hvitt eller en annen hvitfarve.. Er litt usikker på om de renner utover men det kan du jo teste ut hjemme først. Pakka koster i allefall ikke mye:)

Skrevet

Vi skal brukde de lysene fra ikea som du nevnte, jeg kjøpte først et par stykker for å sjekke om de brant fint og det gjorde de, så da har vi kjøpt mengder av de til nesten ingen penger.-)

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg har flere ganger prøvde meg på et sånt fat, alt fra billige lys til dyre lys, og de blir varme av å stå så tett og heller utover, renner og alt. Mulig jeg gjør noe galt, men jeg får det ihvertfall ikke til

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

uansett hvilke type lys du bruker vil de rinne utover om du plasserer de for nerme. dette er en standar feil de fleste gjør. lysene skal ha mye luft rundt seg for å ikke varme opp nabo lyset. det er nemli det som gjør at lysende smelter så fort. de blir varmet opp av hverandre og blir for varme

Skrevet

Hei!

Vi brukte kremhvite kubbelys fra NILLE faktisk, da de ble anbefalt av non på en stand på en bryllupsmesse. Kjøpte de på tilbud til 10kr stk, men koster egentlig 20kr, så disse er rimelige!!!

Vi hadde de på små glassfat fra ikea .

Lysene ble tent kl 15.30 og brant til kl ca 03.00.. De rant IKKE utover,selvom d var litt trekk i lokalet! Og de hadde brent kun 1/3- 1/2 ned!

Kan virkelig anbefale disse på d varmeste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...