Gjest Muskat Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Så dere dagsrevyen om de torturerte kattene og den lille kattungen som var torturert, klippet av halen på og blitt blind. Den er tatt over av dyrebeskyttelsen og trenger et hjem. Jeg gråt så fært da jeg så det, at jeg lurer litt på om jeg skal åpne hjemmet mitt for den lille. (om de ikke blir nedringt av folk som vil ha mener jeg). Tror dere det ville vært mulig å ta seg av en blind katt? Hvordan tror dere "gamlepusen" (16 uker) ville taklet å få en blind lekekamerat? Den trenger jo åpenbart et godt hjem og det synes jeg at jeg har, bortsett fra om det blir full krise med den andre katten da... Hulk..
Gjest Lamia Lenis Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Skal vedde på at en hel haug med folk har ringt allerede. Men hvis du er heldig og får den, tror jeg nok det går fint med den andre katten siden den er så ung. Kanskje de ikke liker hverandre i førsten, men sånt går seg til som regel. Siden den er blind, har den vel litt andre behov enn andre katter, men den kan sikkert få et bra liv for det? Må nok holdes inne da.
Gjest Caya Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Den pusen koste jeg med i går (jobber der). Helt ufattelig søt. Kosete og leken utrolig nok. De er heldige de som får den, men den trenger nok litt spesialoppfølging fra eventuell eier. Om DB har blitt nedringt vet jeg ikke men det skader ikke å spørre. Og for å holde av katt må man møte opp. Det går ikke an å holde av over telefon. Og skulle den lille være adoptert bort allerede har vi tonnevis av andre katter som trenger et sted å bo, spesielt nå som det er sommer...
Gjest Muskat Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Den pusen koste jeg med i går (jobber der). Helt ufattelig søt. Kosete og leken utrolig nok. De er heldige de som får den, men den trenger nok litt spesialoppfølging fra eventuell eier. Om DB har blitt nedringt vet jeg ikke men det skader ikke å spørre. Og for å holde av katt må man møte opp. Det går ikke an å holde av over telefon. Og skulle den lille være adoptert bort allerede har vi tonnevis av andre katter som trenger et sted å bo, spesielt nå som det er sommer... Jeg har allerede vært i kontakt med dyrebeskyttelsen om det å få en katt til, men vi hadde i utgangspunktet tenkt å vente en liten stund. -Men så så jeg den og tenkte at dersom det blir vanskelig å finne hjem og kanskje alternativet er å avlive den, så kunne vi ta den (om vi hadde klart det selvfølgelig). Men DB er kontaktet om dette nå, så da får de sende meg en mail om det er interessant. Jeg så på tv at den var søt, og til tross for at den var så skadet, så lekte den med hendene (slik som vår pus gjør nå) og da bare smeltet jeg helt. Så ut som om den var helt fornøyd til tross for skadene. Så hils den masse fra meg. Synes så synd på den, snufs..
Gjest Caya Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Den blir nok ikke avlivet nei, det trenger du ikke være redd for. Den virker helt fonøyd ja, merkelig nok. Hvis man vil ha katt fra dooa anbefaler jeg at man møter opp i kattehuset på mosseveien og tar en titt, før man har tenkt å hente katten. Da får man tittet litt på de forskjellige kattene og fått tid på å tenke på hvilken man vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå