Gå til innhold

Filmtips

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Min beste venninne har det ikke så bra for tiden, hun er i en nedeperiode. Det startet opprinnelig med et brutalt samlivsbrudd, men hun har langsomt lappet sammen hjertet sitt og sliter mer med å få livet til å gå som normalt. Hun har sagt at det som hjelper henne mest er å være med de aller nærmeste vennene samt å se gode filmer som gir henne troen på at livet kan bli 'normalt' igjen.

Først og fremst er jeg ute etter filmer som handler om litt spesielle, fine menneskeforhold, ikke nødvendigvis romantikk. Her tenker jeg Little Miss Sunshine, Juno og Amèlie de Montmartre.

Eventuelt så er Love Actually, Garden State (kanskje The Holiday også) noe som har truffet bra på henne.

Noen som skjønner hvilken linje jeg er på og har noen tips? Notting Hill er også litt riktig sjanger, forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

For en snill venninne du er! :) Alle disse er svært bra og ganske så underfundige filmer:

Harold and Maude

Lars and the Real Girl

En langvarig forlovelse (samme regissør som Amelie)

Benny & Joon

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

A Room with a View

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale "The Pursuit of Happiness" med Will Smith (ikke fordi det er Will Smith, vil si det er en atypisk Will Smith film, men fordi den er utrolig fin)!

- Lurkelia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

it's all gone pete tong.

etter å ha sett denne filmen trodde jeg nesten at dersom jeg hoppet fra taket så kunne jeg fly (inspirerende, med andre ord:))

enig med den som nevnte harold & maude - helt fantastisk!

buena vista social club

fallen angels (eller falling, husker ikke, men veldig sånn tragikomisk film om tre søstre og deres foreldre)

chocolate

garps verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min beste venninne har det ikke så bra for tiden, hun er i en nedeperiode. Det startet opprinnelig med et brutalt samlivsbrudd, men hun har langsomt lappet sammen hjertet sitt og sliter mer med å få livet til å gå som normalt. Hun har sagt at det som hjelper henne mest er å være med de aller nærmeste vennene samt å se gode filmer som gir henne troen på at livet kan bli 'normalt' igjen.

Først og fremst er jeg ute etter filmer som handler om litt spesielle, fine menneskeforhold, ikke nødvendigvis romantikk. Her tenker jeg Little Miss Sunshine, Juno og Amèlie de Montmartre.

Eventuelt så er Love Actually, Garden State (kanskje The Holiday også) noe som har truffet bra på henne.

Noen som skjønner hvilken linje jeg er på og har noen tips? Notting Hill er også litt riktig sjanger, forresten. :)

Spanglish :popcorn:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Harold og Maude var overhodet ikke 'fiiin' nok til dette formålet. Joda, en sær gutt og en sær gammel dame og en sær mor og sikkert en interessant film generelt, men jeg vil ha noe litt finere og mer underfundig.

Lars and the real girl var igrunn for trist, selvom det var et fint parti når folk begynte å 'godkjenne' Bianca.

Benny & Joon hadde forsåvidt en fin slutt og var interessant, men jeg synes heller ikke den nådde helt opp til de filmene jeg synes passer i denne sammenheng. Sammenbruddet til Joon og alt det der var jo bare fælt.

Så takk, men jeg trenger flere tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harold og Maude var overhodet ikke 'fiiin' nok til dette formålet. Joda, en sær gutt og en sær gammel dame og en sær mor og sikkert en interessant film generelt, men jeg vil ha noe litt finere og mer underfundig.

Lars and the real girl var igrunn for trist, selvom det var et fint parti når folk begynte å 'godkjenne' Bianca.

Benny & Joon hadde forsåvidt en fin slutt og var interessant, men jeg synes heller ikke den nådde helt opp til de filmene jeg synes passer i denne sammenheng. Sammenbruddet til Joon og alt det der var jo bare fælt.

Så takk, men jeg trenger flere tips. :)

Hva med Mamma Mia?

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg støtter The Kitten over her som sa Mamma Mia. Jeg ble skikkelig glad av å se den filmen.

Kanskje:

Pretty Woman

What happens in Vegas

Dirty Dancing

hadde vært noe?

Stekte, grønne tomater vil jeg anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt patetisk kanskje, men Bridget Jones har alltid vært en super film for meg når jeg har hatt kjærlighetssorg. Jeg liker nr en bedre enn nr. to, men begge duger. Da kan jeg drømme om Mark Darcy og det har jeg gjort mang en gang. Nå har min Mr. Darcy endelig kommet, så nå koser jeg meg med the real thing! -Men nå skal det jo også sies at jeg ofte har kjent meg igjen i Bridget, da jeg også har en lei tendens til å tråkke i salaten.

Ellers er jeg enig i at Eternal Sunshine of the spotless mind også er veldig fin, men det er sekvens midt inni/mot slutten som er litt slitsom.

En norsk film om mellommenneskelige forhold kan være Reprise. Den likte jeg godt og den har dyktige skuespillere som virker ekte.

The truth about cats and dogs om man føler seg stygg og lite attraktiv på markedet.

Jeg likte også It's all gone Pete Tong.

Salmer fra kjøkkenet er også fin om mellommenneskelige forhold synes jeg.

Ellers kan jeg sitte og se på The Office til krampa tar meg og på slutten når Tim endelig får Dawn blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er vel venninnen din lappet sammen for lenge siden, men alle (jenter) som føler seg litt nede bør se "Hairspray"! En helt fantastisk feel-good film! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...