Gå til innhold

Overvektige skuespillere

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har sett en del filmer der overvektige blir gjort nar av eller mobbet. Og det fjelder alt fra litt smålubne til de som er veldig stor, sånn som Hurley i Lost.

Men hvordan får dem det til at de skal bli mobbet, når de i tilegg er sånn på ordentlig?

Blir dem ikke såret? Noen har kanskje blitt mobbet for det på ordentlig eller at vekta dems er et sårt tema. Har det ingenting å si når det er film?

Videoannonse
Annonse
Gjest Infralove
Skrevet

Hehe. Det har eg og lurt på. Har og lurt på korleis det er for "mindre pene" folk å bli kalla stygge på film.

Men når dei leitar etter folk, så skriver dei vel at dei treng ein overvektig person til rollen. Dei overvektige som er med på film, er jo med frivillig. Dei kan slutte om dei føler seg støtt.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen blir jo ikke såret over det, noen gjør alt for å få være med i en film og syns kanskje det er verdt det?

Gjest Oxford
Skrevet

Tanken har faktisk streifet meg også... :sjenert:

Skrevet

Muligens ønsker de å bidra til å sette fokus på problemet...?

Skrevet

Eller at de bare gir blanke, og er fornøyd med lønnslippen? :)

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

De har vel en mappe hos et agentbyrå, der de oppgir vekt, høyde, bilde av seg selv og andre "assets". En slik "asset" kan være at man er overvektig eller har noe annet spesielt ved utseendet.

Når film/TV-selskapet ringer byrået og sier "vi trenger en overvektig skuespiller", så er alle klar over dealen, liksom. Feite skuespillere selger overvekten sin, det er det de lever av, de skjønner at de ikke kan konkurrere med de tynne og pene til deres roller. I stedet for å se overvekten sin som noe som hemmer dem, ser de den som en mulighet.

Gjest Gjest
Skrevet

Klart det må være kjipt for enkelte å alltid få sære roller der de må spille de tykke og stygge. Husker godt en merkelig skuespiller fra TV som ble dummet ut i O.J-show, tror han heter Peter et eller annet. Det kan ikke være lett å vite at andre vil ha deg på grunn av din overvekt og lite appellerende utseende. På den annen side, hva er alternativet? Kjipt at ingen vil ha en også. Disse får jo betalt for det, selv om lønnen sikkert er dårlig i Norge.

Skrevet
Jeg har sett en del filmer der overvektige blir gjort nar av eller mobbet. Og det fjelder alt fra litt smålubne til de som er veldig stor, sånn som Hurley i Lost.

Men hvordan får dem det til at de skal bli mobbet, når de i tilegg er sånn på ordentlig?

Blir dem ikke såret? Noen har kanskje blitt mobbet for det på ordentlig eller at vekta dems er et sårt tema. Har det ingenting å si når det er film?

Jeg har lurt på det samme selv. :sjenert:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Jeg har lurt på det samme selv. :sjenert:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...