mee mee Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jeg skal være gudmor til min veninnes barn. Men jeg lurer på, hva er det man gir i dåpsgave når man er gudmor, hvor stor sum skal man legge i det?
Olive Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Hva man legger i det kommer vel ann på egen økonomi. Jeg kjøpte en serie eventyrbøker til ca. 800 kr til mitt fadderbarn
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Det er vanlig å gi dåpsgaver når man er fadder, men hvor mye kommer ant på hvordan økonomien din er. Da jeg var student var jeg fadder og kjøpte et fint tinnsmykkeskrin til ca 350 (mener det lå rundt der). Ellers har jeg gitt små, fine tollekniver, søljer, smykker, album, kopp og fat. Masse fint å velge i.
Mamma1 Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Til fadderbarna våre har vi (samboer og jeg) gitt en gave til rundt 1000 kr.
Reveal Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Min datter fikk en kjempefin dåpsgave av sin gudmor (min venninne). Hun fikk en konto. Der settes det inn 50.- hver mnd, samt et større beløp til bursdag og jul. Denne kontoen vil min datter få til disposisjon når hun fyller 18.
Fun Light Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Min datter fikk en kjempefin dåpsgave av sin gudmor (min venninne). Hun fikk en konto. Der settes det inn 50.- hver mnd, samt et større beløp til bursdag og jul. Denne kontoen vil min datter få til disposisjon når hun fyller 18. Wow, for en flott gave!! Beløpet styrer du litt selv utifra økonomi.. 500 kan være mer enn bra nok syns jeg, jeg er fadder til tantebarnet mitt og mener jeg ga 500 kr inn på en konto foreldrene opprettet. Den gang var jeg student, og syns det var passe! Videre tenker jeg at et flott bilde som kan henge på barnerommet (eks. de Mikke Mus-bildene han svenske mannen tegner/lager, med litt gammeldagse figurer, de er kjempefine!) eller noe liknende kan være like brukbart som sølvskje og smykkeskrin og de tingene der.. Men det er meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå