LilleMy28 Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Vi har flyttet inn i nytt hus og driver på å få ting på plass og med baby i vente prøver vi å gjøre det så barnesikkert som mulig. Men når vi kommer til de større kjøkkenknivene så blir vi ikke helt enige med oss selv om hva som er en ok løsning. Vi hadde tenkt til å ha magnetlist på veggen over benken siden det er en lett å holde orden og ikke sliter nevneverdig på knivene. Men hva hvis barnet klatrer opp via en stol? Samme problem blir jo tilfelle ved bruk av knivblokk av ulike slag. Men lar vi knivene ligge i skuffen så blir det jo fort rot og mye slitasje på både kniver og skuffer. Noen som har gode tips? Hvordan oppbevarer dere kniver?
Gjest Licota_gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Noe av det jeg har sett i barnehagen, er at man legger kniv og fjøl i skapet over benken. Der ligger det i ro, og barnet får ikke tak i det . Anbefales med "barnesikring" på skapet, så klart
katla Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Vi har kniver i en tre-eske i skapet over benken. Og alle vaskemidler høyt oppe. Nå er vi vant til å ha dem der etter snart sju år...
Gjest Pupsilure Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Jeg tror jeg har sett noen smarte løsninger til dette på IKEA. Noe greier til å ha i skuffen, slik at knivene ligger fint, og ikke blir sløve/kommer inntil hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå