Gå til innhold

Brukt brudekjole

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har nå prøvd siden i vinter å selge brudekjolen min. Er det virkelig SÅ vanskelig? Har den ute på Finn.no. Er det andre steder jeg bør vurdere?

Det er en populær type (Rembo Styling), en vanlig størrelse, og en veldig god pris (synes jeg - under halv pris).

Er det ingen som kjøper brukte kjoler eller?

Noen tips til hva som kan gjøre den mer attraktiv?

Endret av marsy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt kjolen min på finn!

Var og tittet på og prøvde mange kjoler før jeg fant riktig størrelse osv.

For min del var jeg først i brudesalonger og prøvde, syns det var så dyrt men noterte meg noen kjolemerker bak øret. Etterpå fant jeg riktig type på finn og syns jeg betalte mer enn nok der.

Har du gode bilder?

Har du for mye tekst - evt. for lite tekst?

Har du kjolemerket i tittel el.l. slik at det er lett å finne den når man taster inn merket på søketeksten?

Kan kjolen legges opp/ut/ned, slik at den kan tilpasses andre høyder og fasonger enn din?

Alt dette er jo avgjørende for et salg siden det bugner av kjoler på finn og andre steder..

Jeg tenker også å selge min når den er brukt av meg, men belager meg på at det kan ta laaang tid..

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Hei:)

En annen grunn til at du kanskje ikke får solgt kjolen din kan være at den er veldig vanlig! (!) Det kan være at de som ønsker å kjøpe den brukt rett og slett har lett for å kjøpe den av andre. Hvis jeg får svare personlig, synes jeg denne kjolen var mer populær for noen år siden, da få hadde sett den og hatt den. Rembo styling har nydelige kjoler (som en gang var kreative og nytenkende) men de begynner kanskje å bli litt for vanlige...? En brud vil gjerne ha en spesiell kjole som huskes, og da er det kjedelig og gjestene har sett to-tre bruder med samme kjole tidligere...

Men jeg tror det er lurt å ha litt is i magen på finn.no. Legg den ut på nytt når annonsen går ut, evt vent til vinteren/våren når folk begynner å stresse med brudekjole til sommerbryllupet;)

Lykke til!

Skrevet
Har nå prøvd siden i vinter å selge brudekjolen min. Er det virkelig SÅ vanskelig? Har den ute på Finn.no. Er det andre steder jeg bør vurdere?

Det er en populær type (Rembo Styling), en vanlig størrelse, og en veldig god pris (synes jeg - under halv pris).

Er det ingen som kjøper brukte kjoler eller?

Noen tips til hva som kan gjøre den mer attraktiv?

Post a picture, please.

Skrevet

Sliter med det samme selv.. Det er vanskelig å selge kjolene sine. Har dessverre ingen tips jeg heller, siden jeg sliter selv.

Skrevet

Jeg har ikke sett din annonse, men dette plager meg med finn.no annonsene:

- For dårlige bilder, få detaljer om kjolen (merke, modell, årsmodell, farge etc)

- Hvor HØY var bruden? Str 38 kan være så mangt når det gjelder lengde. Jeg ser nesten ingen annonser der høyden står.

- Hvilket stoff er kjolen sydd i? Chiffon, tyll, silke, sateng?

- Er den renset?

- For mye klisjeer: "Jeg fikk masse oppmerksomhet for kjolen min og veldig mye positive tilbakameldinger" Ja SELVFØLGELIG, du var jo bruden for pokker!

Ja, dette var vel en oppsummering for hvorfor jeg tror noen kjoler ikke selger på finn.no. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe en kjole der, men når 400 annonser sier "Nydelig brudekjole, drømmekjolen!" og de 200 neste sier "Brudekjole fra Agape", men ikke noe om modellen, da gir jeg opp.

Skrevet
Jeg har ikke sett din annonse, men dette plager meg med finn.no annonsene:

- For dårlige bilder, få detaljer om kjolen (merke, modell, årsmodell, farge etc)

- Hvor HØY var bruden? Str 38 kan være så mangt når det gjelder lengde. Jeg ser nesten ingen annonser der høyden står.

- Hvilket stoff er kjolen sydd i? Chiffon, tyll, silke, sateng?

- Er den renset?

- For mye klisjeer: "Jeg fikk masse oppmerksomhet for kjolen min og veldig mye positive tilbakameldinger" Ja SELVFØLGELIG, du var jo bruden for pokker!

Ja, dette var vel en oppsummering for hvorfor jeg tror noen kjoler ikke selger på finn.no. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe en kjole der, men når 400 annonser sier "Nydelig brudekjole, drømmekjolen!" og de 200 neste sier "Brudekjole fra Agape", men ikke noe om modellen, da gir jeg opp.

Enig med deg. Dette var momenter som irriterte meg også da jeg surfet på finn.no etter brudekjoler. Det endte opp med at jeg kjøpte i butikk. Man kan selvsagt ringe alle som har lagt ut annonser for å spørre om detaljene man lurer på, men det er også et spørsmål om hvor mye tidn man gidder legge i dette.

Jeg synes det var greit å være i en brudesalong og få tips og råd om hva som passet meg, og å kunne prøve litt forskjellig. Hvis jeg skulle reist rundt til folk som la ut annonser på finn for å prøve deres kjoler, kunne det fort gått med en del tid. Men hvis man vet omtrent hva slags kjole man ser etter, er det sikkert greit å kjøpe brukt, men da må annonsen også komme opp når man søker etter det man er ute etter. Klisjeer om "drømmekjolen", eller at "jeg følte meg som en prinsesse", kan man godt spare seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøpte min kjole brukt og var som flere andre her svært lite impontert over annonsene (ofte var det ingen opplysninger om størrelse..?!?)

I tillegg så anså jeg ikke "halv pris" som "en god pris". Jeg ville kjøpe brukt for å spare penger. Fant til slutt en til 1/3 av ny pris, men syntes fremdeles den var i dyreste laget (men kjøpte den til slutt).

Så mine tips er:

- god annonse (med all detalj-info og bilde!)

- realistisk prisforslag

Skrevet

Enig med det mange sier her... Hovedgrunnen til at det er vanskelig å selge på finn er jo at det er så vanvittig mange som selger brudekjolene sine der og da gjelder det å ligge et steg foran de andre. Høyde kjolen er lagt opp til er veldig viktig -like viktig som selve størrelsen. Jeg gjorde mange bom-henvendelser da jeg lette etter kjole på finn iallefall nettopp fordi alle som hadde kjolen jeg ønsket var for lave...

Jeg endte iallefall opp med å kjøpe kjolen min på finn utfra at jeg søkte eksakt navn og merke på kjolen jeg ønsket meg og at alle opplysninger og bilder var gode fra selger sin side...

Skrevet
Jeg endte iallefall opp med å kjøpe kjolen min på finn utfra at jeg søkte eksakt navn og merke på kjolen jeg ønsket meg og at alle opplysninger og bilder var gode fra selger sin side...

Kommer jeg også til å ende opp med tror jeg. Jeg er 180 høy og er derfor ikke interessert i en kjole i str 42 brukt av ei på under 180. Kjole i 40-44 for de på 180 derimot, kunne vært interessant. Skriv detaljer, bruk tid på annonsen, da er sjansene for salg mye større.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger....

Prisen er nesten 1/3 av nypris, siden jeg inkluderer matchende slør/sjal også.

Jeg legger ikke ut bilde her, men annonsen kan lett søkes opp på finn. Jeg har både med de offisielle bildene, samt noen private bilder som viser kjolen på.

Jeg har med både størrelse, hvilken høyde den passer for, at den kan sys inn og litt ut, og legges opp. Den selges nyrenset.

Er vel rett og slett for mange om beinet? Kjipt siden de tusenlappene hadde vært veldig kjekke å ha nå!

Gjest Gjest
Skrevet
Prisen er nesten 1/3 av nypris, siden jeg inkluderer matchende slør/sjal også.

Slett ikke sikkert kjøper synes "matchende slør og sjal" er særlig interessant.

Du kan nok med fordel vurderer å senke prisen ytterligere.

Skrevet
Slett ikke sikkert kjøper synes "matchende slør og sjal" er særlig interessant.

Du kan nok med fordel vurderer å senke prisen ytterligere.

Jeg synes ikke 1/3 av innkjøpspris høres urimelig ut for en kjole som er brukt en gang.

Skrevet

Noen andre steder enn Finn som anbefales for salg av kjole? Har hatt bare en henvendelse på kjolen min jeg la ut for noen uker. Mener jeg har skrevet bra tekst med informasjon om høyde, str etc etc som nevnt over her, og prisen er lavere enn andre kjoler av samme utgave som ligger ute fra før.

Er vel litt utenfor sesong, de som skal gifte seg i sommer har nok kjolen i boks allerede regner jeg med...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke 1/3 av innkjøpspris høres urimelig ut for en kjole som er brukt en gang.

Nei, det er jo nettopp det nivået jeg anbefaler å prøve på.

Ikke "nesten ned mot 1/3 fordi jeg også inkluderer slør og sjal".

Det å hive med ektstrating for å øke "ny prisen" hjelper nok lite på folks betalingsvillighet.

Ellers så er jo en pris som ikke selger pr definisjon en for høy pris.

Skrevet
Nei, det er jo nettopp det nivået jeg anbefaler å prøve på.

Ikke "nesten ned mot 1/3 fordi jeg også inkluderer slør og sjal".

Det å hive med ektstrating for å øke "ny prisen" hjelper nok lite på folks betalingsvillighet.

Ellers så er jo en pris som ikke selger pr definisjon en for høy pris.

Det er sant. Slør og sjal er ikke nødvendigvis interessant for alle kjøpere, selv om det kanskje er aktuelt for noen. Jeg tror ikke jeg ville vært villig til å betale noe særlig mer om det fulgte med slør og sjal, som jeg kanskje ikke ville like, og kanskje ikke bruke uansett.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg tror det er så enkelt som at det er et mye større tilbud av kjoler på finn enn det er etterspørsel etter. Dvs for mange som "unner seg" ny kjole for så å tenke at de får igjen noen 1000-lapper når de selger den igjen....

Skrevet

Kjolen er brukt én gang.

Nypris 10500kr - nå er prisen 4000kr.

Er det urimelig?

Inkluderer da sjal/slør som sagt (og oppbevaringspose). Har ikke lagt på prisen av den grunnen...

Gjest Brud 2009
Skrevet

Som regel er det bildene som gjør en annonse interessant for meg. Det er ofte veeeldig dårlige bilder, gjerne med kjolen kun på kleshenger. I tillegg synes jeg det er stor forskjell på modellbilder fra produsentens katalog og bilder fra dagen kjolen ble brukt. Kun modellbilder gir ikke rette intrykket.

Det er også mange som skriver at de har mange flere gode bilder av kjolen, som man må ta kontakt for å få. Hvorfor ikke legge disse ut med en gang?

Men hovedgrunnen til at jeg ikke har funnet kjole på finn enda er at min drømmekjole ikke har vært til salgs så langt.

Skrevet
Kjolen er brukt én gang.

Nypris 10500kr - nå er prisen 4000kr.

Er det urimelig?

Inkluderer da sjal/slør som sagt (og oppbevaringspose). Har ikke lagt på prisen av den grunnen...

Nei, prisen er ikke urimelig. Det er gjengs over at en brudekjole som er brukt kun 1 gang, selges for halv pris. Man kan jo ikke se at den ikke er ny engang når de er renset.

Jeg har gått litt ned ift halv pris selv, men jeg akter ikke å "gi bort" kjolen heller. Da vl jeg heller ha den hengende her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...