Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hei Jeg skal kjøpe en helt ny leilighet i en terrassebolig. Boligene er smakfulle, men badet er uuuuuuuuuuutrolig kjedelig. Hvite fliser på veggene og grå på gulvet. Dette vil jeg pusse opp! Men er det noen som vet om fliser kan legges utenpå fliser? eller må hele badet rives og rekonstrueres?
topsy Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 joda, fliser kan legges utenpå fliser vi hadde samme "problem" badet vårt er stort og så for meg grusomt med jobb og myyye støv og rot med riving av flis. Vi kontaktet en fagbutikk og spurte om dette og de sa at det går helt fint, det har de gjort mange ganger. Gulvet trenger kanskje litt avrettingsmasse før ny flis legges. Vi gjorde iallefall dette og siden jeg i utgangspunktet kanskje var litt skeptisk, fikk vi faktisk skriftlig garanti på at dette ville være minst like bra som å rive å legge ny. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 ..eller så kan du kjøpe "flismaling" og male flisene i en annen farge, husker ikke hva det heter, men spør i butikken. Et vennepar av oss gjorde dette og det ble kjempefint.
Suzy Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Eller spare dere hele jobben og kjøpe knallfarget tilbehør...
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Såg på interiørakutten, der var det et hvitt flisebad, som de kjøpte farget belysning til, kjempetøft! Der kunne man velge farge i belysningen som påvirket hele badet=)
Gjest lillagubban Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Kan fint legge fliser oppå fliser, så lenge de er lagt helt jevnt og sitter godt på veggen. Dessuten er det lurt å blande litt av den tørre fugemassen f.eks inni primeren/grunningen sånn at limet får et skikkelig feste. Men flisene bygger jo litt, sånn me tanke på dørterskler ol. Ellers er det mye du kan gjøre for å friske opp et "kjedelig" bad. Jeg jobber i flisebutikk og de aller fleste velger faktisk hvitt til vegg og grått til gulv, fordi da kan de variere med andre ting. Du kan få en ny innredning f.eks, kjøpe gardiner/håndkler/såper i freshe farger, sette opp en glassbyggersteinvegg ol.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Min oppfinnsomme søster syntes også at de hvite fliseveggene var kjedelige, derfor kjøpte hun glassmaling (sånn som males først på plastark og senere flyttes over dit du vil) og dekorerte flisene. Her er det bare din egne fantasi som setter grenser, border, roser, fisker, fugler, skjelle osv. Og det bestea v alt, du kan skifte ut motivene når du blir lei. Synes forresten farga lys var en glimrende ide! Det skal jeg jammen prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå