starie Skrevet 25. mai 2003 #1 Skrevet 25. mai 2003 Jeg har lyst å lysne håret mitt litt ved å ta noen lyse striper, men jeg er litt bekymret for resultatet. Har sett at mange som har striper får grålig hår. Hva er grunnen til dette? Og hva er best av å bruke hette eller folie? Skal selvfølgelig gjøre dette hos en frisør.
Gjest Étoile Skrevet 25. mai 2003 #2 Skrevet 25. mai 2003 Grålig hår? Vet ikke helt hva du mener... Med hette så blir man "blondere" overalt, håret får masse masse tynne striper. Ulempen er at hetta gjør at håret ikke farges helt ned til hodebunnen og etterveksten viser fortere... Med folie kan man få bredere mer markerte striper, det gir en litt annen effekt. Spør frisøren du, så blir dere enige om det som passer best for deg! Jeg skal til frisøren og klippe og farge på onsdag, gleder meg!! Lenge siden nå....
Gjest Murron Skrevet 25. mai 2003 #3 Skrevet 25. mai 2003 Skjønner heller ikke helt hva du mener med grålig hår? Kanskje du tenker på at det blir litt slitt? om du bruker de rette produktene skal håret holde seg fint. Men jeg må innrømme at jeg synes shampo feks. er dyrt hos frisør.. Hos frisør kan du velge hvilken fargenyanse stripene kan ha, om du vil de skal være litt gylne eller feks. helt hvitt. Jeg valgte å stripe håret med varig farge forrige gang, sliter ikke så mye på håret og gjett om det ble pent! Og da valgte jeg en som het beige. Lykke til med nye striper i sommer!
starie Skrevet 25. mai 2003 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2003 Det jeg mener med grått er folk som er mørke og striper håret, så ser det gråaktig og litt skittent ut når stripene blander seg med resten.
Gjest Étoile Skrevet 25. mai 2003 #5 Skrevet 25. mai 2003 Det skjer ofte når stripene er farget nesten "hvitt" og resten av håret er mørkt. For å unngå dette kan du be din frisør bruke en farge som bare er noen toner lysere enn din egen og som er litt gylden. Lykke til med sommer håret! :D
Gjest care Skrevet 25. mai 2003 #6 Skrevet 25. mai 2003 Hvis du er redd for resultatet bør du gå til frisør. Jeg har av og til brukt å få meg solbleket striper til sommmern og da går jeg til frisør. :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #7 Skrevet 25. mai 2003 Går det an å få frisøren til å farge håret i flere nyanser? Eller er dette noe en må ta i flere omganger? Hvor mye koster det ca å stripe/farge håret hos frisøren? Har og tenkt på å lysne håret litt nå når sommeren er her :D
Lillebi Skrevet 25. mai 2003 #8 Skrevet 25. mai 2003 Du kan farge flere nyanser samtidig. Kan ta litt lengre tid... Det koster ca 100 kr pr ekstar farge. (Varierer litt etter hårlengde) Man kan få lyse striper i kalde og varme farger. (Gult eller hvitt)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 25. mai 2003 #9 Skrevet 25. mai 2003 Jeg tenkte å ta litt gyldne og røde striper til sommeren! Med folie, syns det gir best resultat!
Skusla Skrevet 25. mai 2003 #10 Skrevet 25. mai 2003 Man kan ta forskjellige farger ( flere farger) i håret, alt etter hvordan man vil.. Mange gjør dette, å jeg syntes det er kjempe fint. Da ser håret litt mer levende ut, å du får ett spill i håret. Hvis du har for lyse striper for hårfargen din, når stripene ikke står til hårfargen, blir resultatet dårlig. Du får en slags gråfarge som du sier.. Jeg ville tatt folie om jeg var deg.. Om du tar hette, så blir stripene tynne, i folie blir de litt bredere og, syntes jeg, penere.. Du slipper å ha så mange stiper. Hva det koster kommer an på hvor mye du gjør.. På salongene til samboeren min tar de fra 400 og oppover for striping/ farging. Kommer an på hvor masse arbeid det er, å hvordan du skal ha det. :D
Cupcake Skrevet 27. mai 2003 #11 Skrevet 27. mai 2003 Har tenkt å prøve og stripe håret med Feria Contraste (tror jeg det er), den som har en sånn børste som man fyller "blekegreiene" på, og så fører gjennom håret. Noen som har prøvd den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå