Gjest Deprimert Skrevet 25. mai 2003 #1 Skrevet 25. mai 2003 Trasket ut av døra i dag, blid og fornøyd, med planer om isskjøp sammen med ungen. Men, slik skulle det ikke gå. Sykkelen min, mitt eneste elskede fremkomstmiddel, var nemlig borte. Sist sett i går, da jeg parkerte den i stativet etter en behagelig liten sykkeltur. Jeg har vridd hjernen. Låste jeg den eller ei? Jeg låser den alltid med rammelåsen. Men gjorde jeg det i går? Jeg ble distrahert akkurat da jeg satte fra meg sykkelen, så det er en fare for at jeg glemte det. Likevel, så hater jeg meg selv for at jeg ikke hadde husket å kjøpe en ekstra lås til sykkelen, som festet den TIL stativet. Og, jeg hater meg selv for at jeg tillot meg selv å glemme å registrere sykkelen i falkens register. Det er et krav fra forsikringsselskapet, og jeg skulle gjøre det.. Skulle. Hva pokker gjør jeg nå? Hjernen min er tom som en gassballong. Jeg stirrer i veggen, og vet ikke mine arme råd. Fattig student og det hele. Faen. Hjelp?
*Lillian* Skrevet 25. mai 2003 #2 Skrevet 25. mai 2003 Ååå, jeg vet så godt hvordan det er! Min elskede 18girs sykkel (som jeg så stolt kjøpt meg etter konfirmasjonspengene for noen år siden) ble stjålet i fjor. Toppen av frekkheten var at den ble stjålet mens den sto utenfor gjerdet på jobben! Der er det folk ute hele tiden! OG det var på 16.mai :cry: Jeg hadde heller ikke fått registrert den... :x "skulle" gjøre det jeg også... Sambo og jeg for rundt i hele området ved der den sist ble sett, men sykkelen min var og er forsvunnet. Det nyttet ikke anmelde det heller, siden den ikke var registrert. Da måtte jeg likevel betalt en god del penger for å få den tilbake. Det endte slik med meg: Sportshuset hadde tilbud på 21girs sykler i hele april 2003, INKLUDERT sykkellås! Så jeg har nå en flunkende NY sykkel som kostet med 1800kr, OG den har en SKIKKELIG sykkellås!! OG...jeg har registrert den i Falken sykkelregister.... Lykke Til!! Lillian
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #3 Skrevet 25. mai 2003 Vi'kke ha ny sykkel, jeg. Jeg var så godt fornøyd med min gule kjerringsykkel med kurv og 7 gir. En enkel sykkel til en enkel syklist. Det er så det river meg i hjertet å tenke på hvor jeg kjefta på sykkelen for et par uker siden, da jeg glemte finger'n på låsen. Hadde jeg bare visste det skulle ende slik, så hadde jeg veid mine ord..! Anmelde nytteløst? Virkelig? Er det ikke slik at det gebyret man betaler for å hente en uregistrert sykkel er på rundt 6-700 kroner? Det betaler jeg gladelig for å få vennen min tilbake. Men mest sannsynlig ligger den vel mørbanka i en grøftekant, misbrukt på det groveste av en fyllik som skulle ha billig skyss hjem fra en fest... :cry:
floyel Skrevet 25. mai 2003 #4 Skrevet 25. mai 2003 Hei! Akkurat det samme skjedde med meg i fjor. Jeg hadde vært på universitetet en lørdag, og var så sliten da jeg kom hjem at jeg glemte nøkkelen i låsen. På mandags morgen kom jeg ut og sykkelen var borte. Men vet du hva? Jeg fikk min tilbake!! 8) Jeg anmeldte tyveriet. I tillegg hang jeg opp 5-6 lapper i gården, på nærbutikken og på universitetet hvor jeg loved 500 kroner i dusør for den som kunne bringe sykkelen tilbake. Jeg fikk en del tips på SMS fra folk som fulgte med i avisa om sykler som var til salgs, men til slutt brakte den som hadde stjålet sykkelen den tilbake. En morgen bare stod den i stativet sitt, og på nærmeste etterlysningslapp hang det en håndskrevet unnskyldning. Vedkommende hadde vært på fest og rappet sykkelen i fylla.. Kanskje en ide for deg? Spesielt hvis du ikke bor på et veldig stort sted og sykkelen din er særpreget. (Men det hjalp for meg selv om jeg bor i en stor by og sykkelen min er blant de vanligste). mvh Fløyel
Gjest Deprimert Skrevet 25. mai 2003 #5 Skrevet 25. mai 2003 Hei! Akkurat det samme skjedde med meg i fjor. Jeg hadde vært på universitetet en lørdag, og var så sliten da jeg kom hjem at jeg glemte nøkkelen i låsen. På mandags morgen kom jeg ut og sykkelen var borte. Men vet du hva? Jeg fikk min tilbake!! 8) Jeg anmeldte tyveriet. I tillegg hang jeg opp 5-6 lapper i gården, på nærbutikken og på universitetet hvor jeg loved 500 kroner i dusør for den som kunne bringe sykkelen tilbake. Jeg fikk en del tips på SMS fra folk som fulgte med i avisa om sykler som var til salgs, men til slutt brakte den som hadde stjålet sykkelen den tilbake. En morgen bare stod den i stativet sitt, og på nærmeste etterlysningslapp hang det en håndskrevet unnskyldning. Vedkommende hadde vært på fest og rappet sykkelen i fylla.. Kanskje en ide for deg? Spesielt hvis du ikke bor på et veldig stort sted og sykkelen din er særpreget. (Men det hjalp for meg selv om jeg bor i en stor by og sykkelen min er blant de vanligste). mvh Fløyel Tror jeg henger opp en og annen lapp, ja. Sykkelen er nok ikke så særpreget akkurat, men jeg bor jo i en liten by og sånn. Velger å tro på det beste i mennesket osv osv. *host*
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #6 Skrevet 25. mai 2003 Jeg fikk meg også en lærepenge for 2 år siden da jeg lånte sykkelen til min samboer, og den ble stjålet. Jeg hadde låst sykkelen, men den ble stjålet likevel. Anmeldte det, sykkelen var registrert hos Falken, men jeg fikk den aldri tilbake. Etter dette har jeg vært påpasselig med å alltid låse fast sykkelen. Jaja, jeg skal si i fra om jeg tilfeldigvis ser en gul sykkel i ei grøft...håper du får den tilbake.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #7 Skrevet 25. mai 2003 Jaja, jeg skal si i fra om jeg tilfeldigvis ser en gul sykkel i ei grøft...håper du får den tilbake. :o
Gjest Lykkelig :) Skrevet 2. juni 2003 #9 Skrevet 2. juni 2003 Da føler jeg bare for å meddele at jeg har funnet sykkelen min igjen. Rettere sagt: Sønnen min fant sykkelen min. Her feires det i ballerina-kjeks og saft. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå