Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Hva synes dere, har dere Windows Vista med Office program pakke 2007? Jeg har nettopp fått, og kjenner knapt igjen programmene!! Hvor er "file", hvor er alle valgene vi pleide å ha på menyen der oppe?! Hvor er "verktøy" og "alternativer for internett"? Hjelpes for noen program... Har dere datainteresserte og erfarne et tips til meg slik at jeg finner fram og blir mer fortrolig med disse rare nye programmene? Håper det. :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Jeg henger meg på her... Jeg blir helt *koko* av nye Word. Finner jo ut hvor de ulike funksjonene ligger etterhvert, men jeg irriterer meg grønn over at verktøylinjen er fanebasert.. Nå må jeg sitte og klikke fram og tilbake der hvor jeg tidliger bare kunne gjøre ett enkelt klikk.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg trodde nyskapning skulle gjøre ting enklere for oss, men her har det bare blitt verre?! Er det målet med nye program??
feuerstein Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Hvorfor bruker dere Office 2007 da? Siste Office jeg installerte var 97, etter den tid har det gått i OpenOffice.org. Ufattelig mye bedre!
Marikke Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Det tok lang tid før jeg vennet meg til Word 2007, og skjønte hvor ting var, men nå digger jeg det. Tips for Internet Explorer: Den gamle menylinja dukker opp når du trykke Alt-tasten. Sånn er det for filutforskeren også.
Gjest Forbruker Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har hatt Office 2007 i 10 mnd og jeg har slitt med å finne frem. Jeg måtte til slutt ty til hjelp - og da fant jeg med en gang det jeg savnet mest: Fil-menyen. Oppe i venstre hjørne er det et sånt Office symbol - bak den ligger Fil-menyen. Excel er det jeg har brukt mest og der er det fortsatt funksjoner jeg ikke finner igjen. Jaja ... Jeg synes det har vært sånn med hver ny office versjon, men denne er uten tvil den verste så langt.
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 men siden dere har blitt drevne på dette...noe jeg også jobber med.. så kan dere kanskje hjelpe meg med hvor jeg finner "opphev arkbeskyttelse" i word?? Finner den i excel men ikke i word, den finnes nok.. men hvor....??? hehe.. er ikke lett med alt dette nye, når man er så "stuck" i det gamle synes jeg..
Gjest Forbruker Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 men siden dere har blitt drevne på dette...noe jeg også jobber med.. så kan dere kanskje hjelpe meg med hvor jeg finner "opphev arkbeskyttelse" i word?? Finner den i excel men ikke i word, den finnes nok.. men hvor....??? hehe.. er ikke lett med alt dette nye, når man er så "stuck" i det gamle synes jeg.. Jeg måtte slå opp i hjelpen ... Det heter ikke arkbeskyttelse i Word. Det heter "Beskytt dokument". Du finner det i gruppen "Se gjennom" - helt til høyre klikk "Beskytt dokument". Da får du opp en meny til høyre der du kan foreta dine valg. Håper det var dette du mente og at dette hjelper.
Gjest En annen mann Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Jeg trodde nyskapning skulle gjøre ting enklere for oss, men her har det bare blitt verre?! Er det målet med nye program?? Hehe, nei, selv om det kan virke sånn noen ganger. Har selv hjulpet folk med dette, og sliter iblant selv at det kan være vrient å finne fram når man er vant ti det tradisjonellel menysystemet som var i eldre utgaver. Derimot har "usability tests" (som blant annet tar for seg hvordan mennesker bruker dataprogrammer) vist at helt nye brukere finner lettere frem enn hvis de skulle begynt å lære den tradisjonelle menyen. Så det er et bevisst valg fra Microsoft sin side.
Gjest Forbruker Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Denne kan sikkert være nyttig for dere Argh ... Off ... gå gjennom tutorials som en annen nybegynner ... Vik fra meg ... (Takk for linken ... )
Mona Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Bare du venner deg til at du må se i gruppene istedenfor menyene under Fil, Rediger, Vis osv. går det bra etter hvert. I begynnelsen brukte jeg hjelp-fila mye, og fant da stort sett det jeg skulle.
Gjest Golden Girl Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Må man bruke Office 2007 når man har Windows Vista? Jeg prøvde å legge inn Office 2003 men fikk en feilmelding om at det manglet forhøyninger, eller noe sånt... Flere som har erfaringer med Open office.org som blir nevnt over her? Er det et reelt alternativ til Word? Kan man lese worddokumenter i Open Office?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Du kan lese word-documenter med open office, og du kan lagre open office-dokumenter som "worddokument" (også kalt ".doc"-fil) Det er mange som mener at open office er bedre enn microsoft office. Open office har en mye mer utviklet ordbok, og det er mye open office har, som ikke microsoft office har. Men: Det tar tid å venne seg om. Begge har de samme funksjonene (kalender, matteark, word), men koder og oppsett er litt forskjellig.
feuerstein Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Må man bruke Office 2007 når man har Windows Vista? Jeg prøvde å legge inn Office 2003 men fikk en feilmelding om at det manglet forhøyninger, eller noe sånt... Flere som har erfaringer med Open office.org som blir nevnt over her? Er det et reelt alternativ til Word? Kan man lese worddokumenter i Open Office? 1. Det burde ikke være nødvendig, men jeg har aldri vært borti akkurat den problemstillingen selv da vi konverterte til openoffice til og med før vi begynte med Windows XP. 2. Jeg er ikke "flere" 3. Jeg vil absolutt si det ja. Bruker det på jobben, vi har kun én maskin stående med MS Office i tilfelle vi skulle motta noe helt spesielt fra eksterne som ikke lar seg åpne i OO. Openoffice finnes dessuten til seriøse operativsystem, nærmeste man kommer med MS Office er versjonen for OS X. 4. Ja. Det eneste jeg har problemer med er Powerpoint vs. Impress, der er nesten alltid noe som ikke ser likt ut når man åpner filen i det motsatte programmet. Word/Writer og Excel/Calc har jeg ingen problemer med.
Gjest Golden Girl Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 Takk for svar!! Raskt ekspedert må jeg si! Jeg har nå installert Open office, og alle dokumentene lar seg åpne fint. Det ser veldig bra ut syns jeg! :)Hvorfor betale masse penger for MSO når man har et bra alternativ gratis - jippi!
Muffinsdilla Skrevet 22. september 2008 #17 Skrevet 22. september 2008 Fikk Microsoft Office 2007 gjennom universitetet i fjor, og nå har jeg blitt så godt vant med nye utformingen at jeg syns det er uvant med "gamle" officepakka. Den nye er mye bedre når man blir vant til den. Lettere å finne frem, og utforming og layout på det man lager ser mye bedre ut! F.eks grafer og tabeller. Digger det! Men usikker på om jeg hadde kjøpt om jeg måtte betale for det! Liker ting som følger med gratis/fås gratis :gjeiper:
Pastor Knut Skrevet 23. september 2008 #18 Skrevet 23. september 2008 Flere som har erfaringer med Open office.org som blir nevnt over her? Er det et reelt alternativ til Word? Kan man lese worddokumenter i Open Office? Ja, jeg er også blant dem som har gått over til Open Office, og er storfornøyd. Bruker versjon 2.2 nå. Den fungerer som bare det. Jada, det går fint å lese Word-dokumenter i Open Office.
Fluffie Skrevet 23. september 2008 #19 Skrevet 23. september 2008 Jeg begynte aa bruke Office 2007 naar jeg begynte aa skrive Masteroppgava, gikk over fra OpenOffice, og naa foretrekker jeg Office 2007. Siden jeg satt og skrev hele tiden gikk det kjapt aa laere seg aa bruke de viktigste funksjonene, saa dette gikk bra for meg.
LilleLavendel Skrevet 23. september 2008 #20 Skrevet 23. september 2008 Det tok lang tid før jeg vennet meg til Word 2007, og skjønte hvor ting var, men nå digger jeg det. Jeg å.. men så er jeg veldig glad i nye programmer og duppedingser..!! Akkurta lastet ned ny Messenger... veldig morro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå