Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjæresten min er egentlig ikke særlig glad i å lese, leser mest fagbøker. Men vi skal på to ukers ferie til Hellas, og jeg tenker det kan være greit å ha noe å lese på for han også.

Noen forslag? Hva fenger en mann i midten av 30-årene? :O)

Tenkte på romaner, ikke faglitteratur nå. Kanskje krim?

Endret av MillaS
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet
Tja... vanskelig å si... hva slags fagbøker?

Her er forresten en bok som min svoger skrøt av, jeg har ikke rukket å lese den selv enda:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....9357&rom=AK

Smak og behag er vanskelig å gjette på når man ikke vet så mye om personen :)

Mye om økonomi og ledelse.

Tror den boken du linket til er litt tung og kjedelig? Eller det er min mening da, vet ikke hva han liker egentlig. Det vet han vel ikke selv heller, er vel derfor han ikke leser :O) Takk for svar!

Skrevet
Hvis han skal lese faglitteratur har jeg ingen forslag, men alle (både menn og kvinner) burde like Jo Nesbøs Harry Hole.

Nei, mye faglitteratur ellers, så jeg tenkte å låne noen romaner eller noe til han. Kanskje det passer med Hole ja :O) De synes hvertfall jeg er knallbra :O)

Gjest Grafica
Skrevet

Stephen King pleier å være en slager hos gutter i alle aldre, ellers kanskje Dan Brown, om han er litt små interessert i sånt? Dan Brown har flere bra bøker utenom Da Vinci koden!

Skrevet

Hva slags type filmer liker han? Hva liker han å se på TV?

Skrevet
Hva slags type filmer liker han? Hva liker han å se på TV?

Hmm, han liker sanne historier osv, ikke så mye science fiction. Det må være litt realitet i det. Kan gjerne være litt humor i bøkene også. Vanskelig dette :O)

Skrevet

Er han inne i den økonomiske verden, bør han absolutt prøve å lese Wonderboy!

Skrevet
Er han inne i den økonomiske verden, bør han absolutt prøve å lese Wonderboy!

Takk for godt tips! Den skal jeg låne til ham :O)

Skrevet
Stieg Larssons Millenium-trilogi. :)

Er ikke den mest for jenter? Veldig begeistret for den selv ;O) Tror kanskje han vil ha litt kortere bøker :O)

Skrevet (endret)

Har dere forresten snakket med bibliotekaren på biblioteket deres? ;) (Mye lettere å anbefale noe når man sitter med sökeverktöy/katalog og face to face).

Ellers tror jeg kanskje krim kan väre noe. Jo Nesbö, som nevnt over, eller den islandske Arnalduur Indridason. :)

Endret av lunacia
Skrevet
Er ikke den mest for jenter?

Absolutt ikke! Like populär blant manlige lesere. (Men kvinner leser med skjönnlitteratur enn menn generelt sett).

Skrevet
Har dere forresten snakket med bibliotekaren på biblioteket deres? ;) (Mye lettere å anbefale noe når man sitter med sökeverktöy/katalog og face to face).

Ellers tror jeg kanskje krim kan väre noe. Jo Nesbö, som nevnt over, eller den islandske Arnalduur Indridason. :)

Nei har ikke vært på bilioteket, men jeg søker gjennom katalogene de har på nettsiden. Jeg tror jeg skal låne noen av bøkene til Jo Nesbø til han :O)

Han hadde tidligere lest Beatles og Bly av Saabye Christensen, likte dem, men det er mange år siden :O) Jeg står på venteliste på den siste boka, men det tar vel litt tid :O)

Skrevet

Den siste boka har ikke kommet ut enda, hvis jeg husker rett.

Jeg vil alikevel anbefale å snakke med bibliotekar. Vi er tross alt eksperter på å finne litteratur og vet om flere måter og steder å söke. ;)

Skrevet
Den siste boka har ikke kommet ut enda, hvis jeg husker rett.

Jeg vil alikevel anbefale å snakke med bibliotekar. Vi er tross alt eksperter på å finne litteratur og vet om flere måter og steder å söke. ;)

Er mankell noe for menn? kanskje låne en av han også. Hehe. Får ta med et lite utvalg :O)

Skrevet
Stieg Larssons Millenium-trilogi. :)
Jeg har prøvd å få min mann til å lese de 3 bøkene, men foreløpig uten hell...

:jepp: Kjempebra tips!

Jeg ga denne til min mann, og den leste han.

Han er også sånn som helst leser fagbøker.

Skrevet
Er ikke den mest for jenter? Veldig begeistret for den selv ;O) Tror kanskje han vil ha litt kortere bøker :O)

Jeg kjenner mange menn som har lest den og som er superfornøyde. Men tar du med en så bør du ta med de to andre og. Om man bli fengsla så er bøkene korte, og er da litt kjedelig og ikke ha de andre der når man først har tid og anledning til å lese de etter hverandre.

Skrevet

Snø av pamukk, er en utrolig kjedelig bok. Jeg pinte meg igjennom halve, og har lagt den på is. (Har en tvangsanke om at jeg MÅ lese ferdig når jeg har begynt på en bok).

Hva med Arn? De handler om korstogene, slosskaper, hest og rytter, kjærlighet, og kongeriker. Kavaleren min elsker de bøkene der. Så filmen veien til jerusalem i april på kino. Han liker best lydbøker, og da går det litt fortere også. (De er lange de bøkene om Arn)

Ellers så anbefaler jeg Nesbø med harry Hole, Mankel, men Wallander i hovedrollen, og Larsson med Millenium.

Mye bra i krimverdenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...