laperla Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Har stadig slike kviser som ligger under huden. Merkelig, de er ikke synlige slik som "andre" vanlige kviser. De sitter som regel ved hakepartiet og opp imot ørene. Klemmer jeg på de, gjør det fryktelig vondt. Hva er dette for noe? Hvofor får jeg disse? Er nøye med hudrensen, og peeler huden 2 ganger per uke, samt bruker maske. Noen gode råd? Takk på forhånd.
Lille-me Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Har stadig slike kviser som ligger under huden. Merkelig, de er ikke synlige slik som "andre" vanlige kviser. De sitter som regel ved hakepartiet og opp imot ørene. Klemmer jeg på de, gjør det fryktelig vondt. Hva er dette for noe? Hvofor får jeg disse? Er nøye med hudrensen, og peeler huden 2 ganger per uke, samt bruker maske. Noen gode råd? Takk på forhånd. slike får jeg også. det gjør så vond, og jeg klarer ikke la være å klemme. kaller de innebygde kviser. har egentlig ikke noe råd, så jeg slenger meg på her. det eneste rådet er vell og ikke røre dem.
Lille-me Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 slike får jeg også. det gjør så vond, og jeg klarer ikke la være å klemme. kaller de innebygde kviser. har egentlig ikke noe råd, så jeg slenger meg på her. det eneste rådet er vell og ikke røre dem. ' jeg få de på haka og noen ganger i nesekroken.
Hilde Christina Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Innebygde var ikke så langt ifra, underjordiske kalles det som regel. Har noen av dere prøvd et spot produkt på dem? Det vil si, et slikt SOS produkt du påfører direkte på urenheten. Som regel vil den da enten gå tilbake eller komme til overflaten.
Jean Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Har du ännu kvar ditt problem? Du kan gå in på min blogg, därifrån maila mig några bilder på osminkat ansikte på problemområdet. Skriva lite kort historik om detta, samt om du tål salicyl och BPO-preparat. Jag kan hjälpa dig MVH Jean
laperla Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2008 Innebygde var ikke så langt ifra, underjordiske kalles det som regel. Har noen av dere prøvd et spot produkt på dem? Det vil si, et slikt SOS produkt du påfører direkte på urenheten. Som regel vil den da enten gå tilbake eller komme til overflaten. Har prøvd en fra Vichy... Synes ikke det hjelper. Men hva kommer det av? Det kommer nærmest igjen på samme sted. Hvorfor? Hva gjør jeg feil? Vil jo bli kvitt dette her.
Hilde Christina Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Har prøvd en fra Vichy... Synes ikke det hjelper. Men hva kommer det av? Det kommer nærmest igjen på samme sted. Hvorfor? Hva gjør jeg feil? Vil jo bli kvitt dette her. Er nok ikke sikkert du gjør noe feil det kan være hormoner, kosthold, tilstoppet pore osv. Du bør ikke klemme på den, da kan det bli en betennelse i huden (tenk deg en tannkremtube hvor du klemmer hardt på midten, da kan "bunnen" av tuben sprekke). Vichy er generelt ikke et bra merke.... Kan anbefale MDs Clearing Complex, dette er ihvertfall et spot produkt jeg vet fungerer.
lillesky Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 De gjør vondt! Jeg tar på munnskyllevann (helst Vademecuum) med en bomullspad. Det svir skikkelig, men det funker. Synes også Basiron er god på disse underjordiske teite kvisene. Er mindre styr med Basiron, egentlig.
IloveNY Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 De får jeg også! Og jeg fikk anbefalt vichy sin av en høne på apoteket som tydeligvis ikke kunne noe som helst! For jeg skulle egentlig ha basiron, men hun nekta meg å kjøpe det! Jeg måtte heller ta vichy sin, og jeg endte opp med flere underjordiske kviser og MASSE hudormer! Jeg skal bestille hudpleie fra MD så fort som mulig! Jeg pleier ikke ha kviser og hudormer, men nå er det et skikkelig problem for meg.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Bestill time hos fastlegen din og spør om han har noe som kan hjelpe, eventuelt bli henvist til hudlege. Slike "underjordiske" kviser kan bare helbredes innenifra, og det finnes flere tabletter på resept du kan få. Bla tetra-ettellerannet. Siste forsøk kan være Roaccutan. Jeg har gått på alle, men jeg utviklet bortimot byller i ansiktet, pga kviser...Det er fælt... Men kom deg til lege!
Gir Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 Jeg hadde sånne for noen år siden, på huden langs kjevebeinet og opp til øret, men etter at jeg fjernet mandlene ble de borte... Aner ikke hvorfor, kan nesten virke som den kroniske betendelsen i mandlene spredte seg ut til huden, men dette er vel ikke veldig sannsynlig. De forsvant i hvert fall sammen med mandlene, så nå er jeg mandel- og kvisefri
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 11. juli 2008 #12 Skrevet 11. juli 2008 Jeg pleier å klore dem bort. Lage et sår i huden, slik at væsken kommer ut. Ser ikke så bra ut med et sår i ansiktet, men de forsvinner fortere hos meg (og blir ikke arr da) Av og til får jeg "horn" (fettklump i panna, som jeg velger å kalle horn ) Den kommer når jeg er under stress. Jeg pleier å kutte et lite snitt med en tapetkniv (sterilisert), slik at blod og gørr kommer ut. Når jeg renser såret, vises kun en liten strek som jeg kan dekke med sminke. Kanskje litt brutalt gjort, men funker for meg
Lille-me Skrevet 11. juli 2008 #13 Skrevet 11. juli 2008 Jeg pleier å klore dem bort. Lage et sår i huden, slik at væsken kommer ut. Ser ikke så bra ut med et sår i ansiktet, men de forsvinner fortere hos meg (og blir ikke arr da) klorer de bort jeg også, men hater såra på haka etterpå, ser ikke så fint ut akkurat nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå