Gå til innhold

Sessa sin lune hule!

Sessa

Anbefalte innlegg

Jeg skal på Scrappemesse 24/4 og der skal jeg møte Zafir!!!! :D *Glede seg villt*

Zafir: Det var forøvrig kjempe hyggelig å prate med deg på telefonen i dag! :klem:

Må bare skryte litt idag for å få opp motivasjonen min litt. Jeg har til nå gjort følgende ting og tang:

* Kastet 27 ting og funnet frem like mange ting som skal gis bort

* Vasket 1 maskin som er i tørketrommel nå og skal henges opp straks (kjører litt i tørketrommel for at klærne ikke skal bli for stive)

* Satt på en ny vask

* Ryddet kjøkkenet, barbordet, spisebordet

* Spist frokost og nå skal jeg spise lunch!

Skal gjøres:

* Ta ut av oppvaskmaskina, sette inn nytt

* Henge opp mer klær, evt sette på en klesvask til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er kjempeflink, jeg fikk aldri sjekket mailer fra FlyLady jeg, så mailboxen min flommet. Men tanken er god, det skal være sikkert! Du høres hvertfall supereffektiv ut!

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for hilsen Qlio! Alltid hyggelig å se deg innom vet du :klem:

YES! En ny dag, jeg har ringt legekontoret og fått ordnet min siste sykmelding for i år (hahaha, hør på optimisten! :lol: Men nå akter jeg lissom ikke bli mer syk..) og godt er det, for da slipper jeg gå tilbake til butikkjobben i oppsigelsestiden. Jeg begynner i min nye jobb 3 mai og frem til da får jeg bli frisk ja :) Neste uke har jeg time på Riksen på øre nese hals avdelingen for å sjekke ut nærmere disse bihulene mine. Blir greit å få en status over hva som skal gjøres videre, om det i det hele tatt blir gjort noe da :roll:

Men bakdelen i dag er at jeg må inn til Oslo til etter kl 13, for da skal sykmeldingen min være klar samt en resept på allergi tabletter. Trenger det nå straks både jeg og sambo.

Jeg har begynt å føle meg mer energisk nå. Har nok ikke skrevet så mye om det her, men jeg har begynt på en liten diett. Jeg føler det har begynt å gi resultater. Sambo som også har begynt å følge meg i nye matvaner har også merket litt forskjell på at han får mer energi og han er veldig ofte slapp og trøtt. Høyst sannsynlig på grunn av matvanene vi har hatt før. Nå skal det bli andre boller ;) Greit å se om jeg klarer å nå delmålet mitt da ;) Jeg skal ned 3 kg fra 4 april til 4 mai. Jeg har 1,3 kg igjen til målet så jeg hååååper at jeg skal klare det. Neste mål blir 3 nye kg på neste mnd og mnd etter regner jeg med at mine nye spisevanre vil gi meg idealvekt :) Jeg har i alle fall begynt å føle meg litt freshere, så om jeg klarer dette klarer jeg alt! Hahaha!!

Men nå må jeg spise frokost! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost er dagens viktigste måltid!

Sa hun som spiste rester etter gårsdagens potetstappe.

Håper du får en flott dag, med nye spisevaner og FlyLady på mail.

Kanskje du kan komme hit å vaske og rydde litt også?

Forresten; gubben din ringte meg i dag. Tror han hadde glemt tastelåsen, eller kanskje han er hemmelig forelsket i meg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske så sexy! Skjønner han godt! :sjarmor:

Neida, trenger ikke spise nudler ute når han har biff hjemme!

Eller noe sånt..... Ække så god på sånne sammenligninger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Ja akkurat nå så føler jeg meg som en godt mørbanka biff! Har nemlig vært på årets korteste sykkeltur, men skal si det var slitsomt for ei som ikke har sykla på mange år :sjarmor: Nå løper jeg i dusjen! Men først et par situps og 'ryggups'...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for koselig hilsen hos meg.

Har sniklest litt hos deg også.

Så deg jo stadig vekk ho Pia, Qlio, pondusa +++...

Syntes du skrev så koselig - så da måtte jeg sjekke det ut med egne øyner.

Og jeg hadde rett... :ler:

Har prøvd det Fly-greiene litt. :wink:

Lurte på å melde meg på jeg også.

Men akkuart nå har jeg mer enn nok med oppussing/pakking/flytting.

Men jeg maser gjerne på deg om en stund... :sjenert:

Måtte bare innom og legge igjen spor etter meg dennen gangen iallefall... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen tusen takk for kjempe koselig hilsen Mayamor :klem: Litt morsomt når sniklesere trer frem i lyset synes du ikke? :wink:

Nå har jeg vært i Oslo og hentet sykmeldingen min og resepten på allergi piller, så da er jeg "reddet" en stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går du våren i møte med ditt vakre smil, det høres bra ut!

Sykkeltur høres deilig ut, men jeg har ingen sykkel.

Får bruke Apostlenes Hester (les: beina).

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica: Jeg følger en delvis Grete Roede diett, men jeg teller ikke så mye kalorier. Bare spiser litt magrere, mindre og oftere. Jeg vet at denne dietten virker hvis man følger den riktig, for en venninne av meg gikk ned mange kilo på denne kuren og hun har ikke gått opp igjen heller, for det gjorde at hun lærte mer om kosthold og fortsatte med gode vaner etterpå :)

Hyggelig at du titter innom forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjallabais!!

Nå er minsten levert i barnehagen. Jeg har vært innom "dritt-jobben" og levert siste sykmeldingen og arbeidstøy. I tillegg måtte jeg levere et sånn utfyllingsskjema arb.giver skulle ha sendt til trygdekontoret i februar(!!!) der det står bekreftelse av arbeidstilfelle og lønn. Dessuten så har jeg spist frokost. Og alt dette FØR klokka er 10. Yes!! Nå sitter jeg bare å småmomser på en yoghurt og varmer meg på en kopp te. Deilig! I dag skal jeg bare rydde overflater av bord, hyller etc og vaske gulvene i huset. Det trengs med en ettåring i huset ja. Han griser verre med sikling, mat og snørr over alt :lol: Men skal jo innrømme at det er sjarmerende og da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var helgen over alt. Ikke morro å miste en dag som fyllesyk... Men sånn blir det jo når man bøtter innpå en flaske rødvin alene :oops: Er lissom til pass for meg da :tunge1: Men heldigvis var jeg ferdig å snakke i den stor hvite telefonen før jeg la meg! :kul:

I dag er jeg frisk og rask igjen. Sitter her og inntar en kjedelig frokost. Bestående av knekkebrød med smøreost m/ bacon. Ikke noe god engang den osten. Men mager er den :lol: Jeg gikk på vekta i dag og den viste forsyne meg mindre enn for noen dager siden!! Hvis jeg skal tro vekta så har jeg bare 700 gram igjen før jeg har nådd mitt delmål som skal være nådd 4 mai :) Ikke umulig at jeg klarer det da. Og hadde jeg klart mer så skulle ikke jeg sagt noe på det nei ;) Har tenkt meg ut på en tur i dag. Må starte å trimme litt hvis jeg skal komme i form til bryllupet. Det er en stor dag, faktisk en av livets største så jeg har et ønske om å føle meg vel. Skal jo tas noen bilder og da kan det være hyggelig å se på dem og føle seg fornøyd :) Enig??

Dagens FlyLady oppgave er å vaske under sengen på hovedsoverommet. Det går ikke an hos oss, så jeg tar heller å rydder nattbordene og tørker støv av dem. Og så skal jeg ta av denne "sengeskjule-kappen" og vaske denne. Jeg så at jeg hadde sølt litt på den natt til i går :oops: Traff vel ikke bøtta skikkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg være en flittig pike i huset og ikke bare sitte foran skjermen ;) Planen er å komme meg ut på en tur i dag også. I går syklet jeg 20 min og tok 40 situps og 10 pushups. Begynner rolig for så å jobbe meg oppver. Får se om jeg sykler eller går tur i dag. Har ikke helt bestemt meg enda. Regner med det blir sykkeltur.

Så jeg får vel bare sette i gang da! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink, snuppa!

Mye flinkere enn meg, hvertfall!

Er formen tilbake der den skal være nå, eller?

Fortsatt fyllesyk?

Vasket sengekappen?

Må jo le litt av deg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide med en liten oppdatering kanskje?

Har vært på Riksen i dag. Hadde time til undersøkelse av mine bihuler som jeg har vært plaget med siden nyttår. Men det viser seg at bihulene mine er helt fine nå. Det som plager meg er en skakk neseskillevegg og noen svært hovne duppedingser oppi nesa et sted. Det er ikke polypper det er snakk om da... Vet ikke hva det kalles. Mange fine navn på latin gitt! Men i alle fall så har jeg fått henvisning til operasjon og jeg insisterte på å legges i narkose. Dermed kan det ta litt tid for jeg kommer til. Ikke snakk om at jeg skal opereres i nesa i våken tilstand altså :lol:

Var innom Plantasjen en liten tur. Fikk kjøpt en kost og en sånn planteredskap. Kjøpte 50L plantejord og 8 stemorsblomster. Skal plante dem i en potte utenfor inngangsdøra hadde jeg tenkt. Sånn at det blir litt fint til 1 mai og sånn :) Stemorsblomster dør ganske kjapt, så jeg regner med det blir en salig tur på Plantasjen når mamma kommer hjem fra Thailand. Hun driver forresten og sjekker opp hva ringene våre vil koste der. Mulig vi sparer masse penger på å la henne kjøpe de der, enn at vi skal kjøpe de her hjemme.

Har fått time til GU 19 mai. Gruer meg skikkelig selv om det bare er en konsultasjonstime. Skal se på denne stygge riften(e) som jeg pådro meg under fødselen. Er nødt å gjøre noe med den da jeg har vondt daglig pga den :(

Skal vi se, hva er planene for uken videre? Jo...

I dag: skal jeg bare lage middag og se Single 24-7 LIVE. Har muligens fått billetter til finaleshowet på Fornebu. Får svar over helgen.

Fredag: Ingen planer ennå.

Lørdag: Scrappemesse kl 14. Møte Zafir, ...bestisen og Pelen (kanskje?) Slappe av på kvelden sammen med sambo og god mat :hjerte:

Søndag: Babysvømming og besøke svigers tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zafir: Gleder meg!!!

En god natts søvn. Jeg er uthvilt :D Skikkelig deilig altså! Minsten er ikke våken enda, så jeg får litt tid her før han skal stelles og sendes i barnehagen. Tror nok vi spiser frokost sammen idag. Har sendt han i bhg hele denne uke med niste så, men i dag har jeg tid å spise med han :)

Litt fornøyd når jeg satte forten på vekta i dag. Enda nærmere målet mitt. Har nemlig bare 400 g igjen til delmålet mitt som skal være nådd 4 mai. Jeg vet jeg klarer det, og det er motivasjon nok til å fortsette i samme takt. Jeg føler ikke jeg gjør så mye annet enn å spise litt mindre og sunnere og, så det er ikke noe problem. I går koste jeg meg til og med med sjokkis :lol:

I morgen skal jeg på Spektrum på Scrappemessa. Drar dit egentlig bare for å møte Zafir og noen flere, for jeg eier ingen penger om dagen. Blir dårlig med innkjøp til evt ideer ja :ler: Men morro blir det læll!

Får finne frem klærne til minsten jeg (burde jeg ha gjort i går men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en fantastisk flott dag :) Først stod jeg opp og fikk sendt minsten avgårde i bhg. Dem skulle visst på kosetur til Gardermoen i dag, så jeg måtte sette igjen bilstolen. Så dro jeg hjem og satte på en vaskemaskin. Spiste frokost og lagde klar en bolledeig.

Fikk besøk av Qlio og Ida, som så klart var kjeeeeempe koooz!! Dem hjalp meg å trille ut boller, som vi spiste rykende ferske etterpå. Det falt veldig i smak hos alle magene våre :lol: Muffins også (som jeg lagde sent i går kveld :wink:

Etterpå hentet jeg minsten i bhg. Det viste seg at dem hadde vært på Peppes Pizza i dag og kost seg skikkelig. Lillegutten hadde visst kosa seg skikkelig med pizza i alle fall :lol: Luktet forøvrig hvitløk av han lang vei :hoho: Lagde middag, spiste og fikk besøk av ei jeg ikke har truffet før. Fant henne gjennom NM ;) Litt koselig å møte noen på samme alder som ikke bor så langt unna. Vi var veldig på nett, så praten gikk i ett. Barna våre lekte kjempe fint sammen :D Er nok ikke umulig at jeg har skaffet meg en ny venninne. Var kjempe lett å prate med henne! Inviterte henne med på finaleshowet til Single 24-7 i morgen og det ble hun kjempe glad for, men hun kunne desverre ikke fordi mannen dro bort og hun hadde ikke barnevakt til sine 2 små. Det var synd! Men vi er i alle fall 6 stk som skal på finaleshow i morgen og guri malla så kuult det kommer til å bli :) : :tunge1: : :P Dere får se etter meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...