Gjest Forundret mor Skrevet 10. juli 2008 #1 Del Skrevet 10. juli 2008 Vår 3 åring kan ikke sykle. Han vil bare sitte på og skyver seg framover med bena. Sånn er han i barnehagen også. Til bursdagen hans kjøpte vi den minste støttehjulsykkelen og kjempefin rød hjelm i håp om at han iallefall prøver å trå med pedalene. Men nei, han nekter. Vi spør om han skal ha bena på pedalene og trå selv, Nei sier han og trår videre med bena ned på bakken. Dette er vel ikke normal. Så må det sies at vår 6 åring sykler fortsatt med støttehjul, han nekter å ta de av. Vi gjorde det en gang og da syklet han fint bortover på en fotballbane, og så fort vi skulle på tilbake på fortauet og hjemover så nektet han å sykle. Hva er det med barna våre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frama Skrevet 10. juli 2008 #2 Del Skrevet 10. juli 2008 Må han sykle da? Hvis dere trenger å komme dere frem, ha han bakpå din sykkel. Hvis det er for lek, la han leke med den på den måten han gjør eller gi han en annen leke. Jeg syns ikke det høres så unormalt ut. Jeg hadde ikke brukt energi og krefter på dette når han er så liten. Det kommer når han vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. juli 2008 #3 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg måtte le litt da jeg leste dette innlegget. Akkurat slik var mine barn også. Sene med å lære og sykle. Ikke noe å bekymre seg for. De er sikkert bare litt forsiktige av seg. Det var hvert fall mine. Og i barnehagen hvor jeg jobber, er det flere 3-åringer som sykler slik som din, ved å bruke bena i bakken. Jeg ville tatt det helt med ro, hvis jeg var deg. Dette kommer av seg selv, og det hjelper ikke å mase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Branna Skrevet 10. juli 2008 #4 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg lærte meg ikke å sykle før jeg var seks år eller noe, og da bare fordi pappa lovte meg en hel sjokoladeplate bare til meg selv hvis jeg klarte det (og det fikk jeg). Har alltid hatet å sykle, vet ikke egentlig hvorfor. Men noen unger liker bare ikke å sykle. Det er jo ikke noe galt med dem for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forundret mor Skrevet 10. juli 2008 #5 Del Skrevet 10. juli 2008 Ok, da skal jeg ikke mase mer om det. Jeg har bare tenkt at jøss, andre barn på 4 år sykler rundt uten støttehjul, 2 åringer sykler på trehjulsykler som bare det.. Jaja, det kommer sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 10. juli 2008 #6 Del Skrevet 10. juli 2008 Ei vennina av meg var EKSTREMT sein med å lære å sykle. Hun lærte ikke dette før i 4. klasse. Tror du trygt kan ta det med ro;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gir Skrevet 10. juli 2008 #7 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg gadd ikke å lære meg å sykle før jeg var 5 år, og det var kun fordi nabojenta som var 1 år yngre kunne sykle så da kunne ikke jeg være noe dårligere. Da tok det meg ca 1 kveld å lære det. Kanskje dere skal vise dem noen yngre eller på sin egen alder som kan sykle? Funka for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #8 Del Skrevet 10. juli 2008 Det kommer etterhvert. Om du skal lære han slalom engang så vil det sikkert ta litt tid der også. Ikke alle unger er like "tøffe" så ta tiden til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #9 Del Skrevet 10. juli 2008 Det kommer etterhvert. Om du skal lære han slalom engang så vil det sikkert ta litt tid der også. Ikke alle unger er like "tøffe" så ta tiden til hjelp! Eller skøyter, klatring, svømming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. juli 2008 #10 Del Skrevet 10. juli 2008 Min gutt er 4,5 år og kan ikke sykle på 3- hjulssykkel, men han er sen på andre områder motorisk også. Han har kiss- kidd.. Og han har rett og slett ikke krefter i bena til å trå rundt, han klarer det ikke så han unngår det. Men om din gutt kommer seg fram og rundt på sin måte er det ikke noen fare, da er han jo med i leken likevel,og som andre sier- mange gjør det på den måten lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 10. juli 2008 #11 Del Skrevet 10. juli 2008 Hva med å kjøpe en like-a-bike til treåringen? Det er en to-hjulssykkel som ikke har pedaler, men som man løper med. Han vil ikke lære pedalbruk med en slik, men han vil trene opp balansen slik at han sansynligvis ikke trenger å bruke støttehjul når han skal over på vanlig sykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nishiki Skrevet 10. juli 2008 #12 Del Skrevet 10. juli 2008 Når min lille var 3 likte han allerbest en slik sparkesykkel med et hjul framme og to små bak. Sykkel var ikke noe stas, for ta ble han sliten i beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #13 Del Skrevet 10. juli 2008 Søskenbarnet mitt på 15 kan ikke å sykle.. Han har hatt mulighet, både fine sykler og folk som engasjerer seg i å lære bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Screemy Skrevet 10. juli 2008 #14 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Noen barn er senere enn andre til bla. sykling og svømming!Ta det med ro, barnet ditt er ikke unikt der. Det kommer etter hvert, ikke alle blomstrer likt Endret 10. juli 2008 av Screemy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chihiro i.i. Skrevet 12. juli 2008 #15 Del Skrevet 12. juli 2008 Hva med å kjøpe en like-a-bike til treåringen? Det er en to-hjulssykkel som ikke har pedaler, men som man løper med. Han vil ikke lære pedalbruk med en slik, men han vil trene opp balansen slik at han sansynligvis ikke trenger å bruke støttehjul når han skal over på vanlig sykkel. Dette synes jeg er en god ide. Vår 3-åring fikk en slik for et par mnd siden, og det er kjempegod balansetrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå