Gå til innhold

Dubrovnik - Montenegro

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Hei,

Skal på en 6 dagers tur til Kroatia. Flyr til og fra Dubrovnik. Har tenkt å reise litt rundt på øyene, muligens til Montenegro. Noen som har gjort det? I tilfelle med hva(Buss, tog, leiebil)? Er det å anbefale? Går det greit å finne hotell/sted å overnatte når man kommer dit, eller bør det ordnes på forhånd?

Jeg ønsker meg en del sol og bading, og har skjønt at det ikke er så mye av det i selve Dubrovnik.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Var på en dagstur fra Dubrovnik t/r Montenegro med buss, og det var veldig mye fin natur. Ville nok reist rundt på egenhånd heller, det var litt slitsomt med guidet tur, med en guide som snakket nesten nonstop hele bussturen. Men var jo en del stopp da, Kotor, Cetinje, Budva blant annet. Kjørte opp et fjell med masse hårnålssvinger, flott utsikt. I det hele tatt er Montenegro et veldig pent land, og det er jo Kroatia også :) Vi var ikke og badet, men sol var det masse av. Er vel en øy like utenfor Dubrovnik der man kan dra på båttur og bade, husker ikke hva den het. Dubrovnik by er også fantastisk, bare fotturen rundt bymuren er verdt turen alene.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Vil absolutt anbefale en tur til Montenegro. Og dere trenger ikke bestille rom/hotell på forhånd.

Mange private leier ut greie rom til en billig penge. Spørs hvilken standard man vil ha. Det står skilt med "room" og "zimmer" overalt.

Sist jeg var der, bodde jeg til 9 euro pr natt hos en koselig familie- rene, pene senger og bad, men ikke særlig kokemuligheter. Men billige spisesteder like i nærheten. Kunne også fått flott leilighet midt i sentrum for 50 euro pr natt.

Private kjører deg også rundt med glede. Gå inn på et lite reisebyrå og forhør deg/dere. Ellers finnes det mange tilbud om bussturer/dagsturer.

Mitt inntrykk er at de er veldig glade for turister og vil tjene seg en slant og at de er stort sett hyggelige folk. Og lite innpåslitne.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke strender i Dubrovnik (vel.. det er en liten skitten "bystrand"..), men det er fint laget til med trapper fra svabergene og ned i vannet. Det går regelmessig båter til en øy utenfor byen med et gammelt kloster, og her er det veldig fint å bade.

Vi badet hver dag i Dubrovnik, vi, var veldig fint det.

Ellers er det masse strender omkring som man bare kommer til med båt.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Glemte å tilføye at jeg var i Igalo/Hercegnovi området. Fine strender langs hele området, noen private (hotelleide) der man betaler en slant og noen offentlige av litt dårligere kvalitet, men fint brukbare.

Man kan også hive seg på dagsturer med småbåt ut til noen fine øyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...