Gjest Gjest_LILLE MEG_* Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har alltid vært kjempetynn egentlig. 170 høy og 48-52 kg. Men jeg var sammen med en psykopat en stund og han gjorde meg alvorlig deprimert og nektet meg å trene osv og da ble det mye trøstespising. Måtte begynne på lykkepiller for å komme meg vekk fra han og de ble jeg så kvalm av så jeg ble avhengig av cola og måtte ha det hele tiden. Jeg la på meg ca 15 kg pga trøstespising, at jeg ble nektet å trene pluss lykkepillene. Sluttet på de pillene til nyttår. Har ønsket å gå ned igjen lenge nå, men det går jo ikke! Jeg har to jobber så jobber 60 timer i uka. Til frokost spiser jeg go morgen yoghurt, lunch salat uten dressing og med litt pasta ellers blir jeg ikke mett. Middag går det stort sett i kylling, hjemmelaget mager pizza, salater, pasta, gryteretter, fisk, scampi osv. Spiser veldig lite brød og ris. Jeg elsker pasta men spiser kun små mengder. Bruker aldri smør på brødet om jeg en skjelden gang spiser brød. Spiser heller aldri rømme, majones og sånne ting. Spiser godteri og drikker sukkerbrus kun lørdag. Aldri kaker. Rir 4-5 dager i uka og tar alltid trapper fremfor heis og går mye. Men ingenting skjer. Hvorfor? Spiser jeg for mye? Er magen som er hovedproblemet mitt. Den er så stor også har jeg sideflesk og flesk bak. Jeg vil ha flat mage igjen! Siden jeg jobber 60 timer hver uke og har hest sier det seg selv at jeg ikke har mye tid til treningsstudio. Men går mye og bruker rockering av og til.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 1. Du har en sunn vekt i forhold til høyden din og har derfor ikke egentlig noe behov for å gå ned i vekt 2. Når du jobber så mye sliter du veldig på kroppen din. Den har også behov for hvile. 3. Det er mulig du spiser for lite?? 4. Det er også mulig du spiser mye, siden du ikke skriver noe om mengder her (men jeg får ikke inntrykk av det av resten du skriver). Vil tro du har behov for en livsstilsendring der du tar bedre vare på deg selv. Jobber mindre, trener minst et par ganger i uka osv. Men du bør ha fokus på å være snillere med kroppen din snarerer enn på å gå ned i vekt.
yoga Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Hei Av det jeg leser, så ser det ut som om du spiser for lite i forhold til det høye aktivitetsnivået ditt. Da vil kroppen gå over på sparebluss, sette ned forbrenningen og spare på all den næringen den klarer. Og i forhold til det jeg kan se av det du skriver du veier, så ser ikke jeg at du egentlig har et behov for å gå ned i vekt. Husk at i underkant av 50 kg, fordelt på 170 cm, er temmelig lite. Hva om du prøver å øke næringsinntaket ditt litt på 3-4 hovedmåltider per dag + mellommåltider? Måltidene burde bestå av både karbohydrater, proteiner, fett og salat..
Gjest ts Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Jo,jeg har behov for å gå ned! Jeg er feit! Jeg har spinkel beinbygning og skal ikke veie mer enn max 55 kg. Kan ikke jobbe mindre. Trenger penger pga mye gjeld og vil ikke kutte ut ekstrajobben. Hvordan skal jeg klare å gå ned? Magen min er stoooor og det verste er alt flesket bak og på sidene.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Jo,jeg har behov for å gå ned! Jeg er feit! Jeg har spinkel beinbygning og skal ikke veie mer enn max 55 kg. Godt mulig du kan tåle å veie så lite som 55 kg, men at du skal ha en BMI på MAX 19 er bare tull uansett hvor spinkel du er. Kan ikke jobbe mindre. Trenger penger pga mye gjeld og vil ikke kutte ut ekstrajobben. Virker ikke som du er sikker på om du ikke kan eller ikke vil. Ingen MÅ vel jobbe 60 timer i uka?? Vil absolutt anbefale deg å reduserer jobbinga, ellers tror jeg rimelig sikkert det vil gå på helsa løs etter hvert. Og det er ingen penger verd. Hvordan skal jeg klare å gå ned? Magen min er stoooor og det verste er alt flesket bak og på sidene. Lær deg å fokusere mer på å ta vare på kroppen din. Den er det viktigste du har, og ikke fienden din. Den trenger hvile, næringsstoffer, nok energi og den trenger noen treningsøkter i blant. Det den ikke trenger er å være ribbet for alt fett.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Jo jeg må faktisk jobbe så mye. jeg har masse og da mener jeg MASSE gjeld. Har kredittgjeld på 200.000 og betaler 15.000 i mnd. Og det er minstebeløpene. Og jeg skal og vil ikke veie mer! Jeg har alltid veid 48-52 kg og max 55 og jeg har vært frisk og sunn. Spist hva jeg vil når jeg vil men la ikke på meg. La på meg først når psykopaten ødela meg og nektet meg å ri og gå turer. Først da ble jeg feit. Jeg har aldri vært noen helsefrik. Men jeg SKAL ned til 52 kg. Jeg skal bli tynn igjen. Jeg hater å ha så mye flesk som tyter ut. Selvom den norske gjennomsnittsstørrelsen på kvinner er 42 vil ikke jeg bli det! Jeg har vært 34 og skal bli det igjen. Jeg er FEIT! Og HATER det!!!! Jeg blir kvalm av meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Jo jeg må faktisk jobbe så mye. jeg har masse og da mener jeg MASSE gjeld. Har kredittgjeld på 200.000 og betaler 15.000 i mnd. Og det er minstebeløpene. Og jeg skal og vil ikke veie mer! Jeg har alltid veid 48-52 kg og max 55 og jeg har vært frisk og sunn. Spist hva jeg vil når jeg vil men la ikke på meg. La på meg først når psykopaten ødela meg og nektet meg å ri og gå turer. Først da ble jeg feit. Jeg har aldri vært noen helsefrik. Men jeg SKAL ned til 52 kg. Jeg skal bli tynn igjen. Jeg hater å ha så mye flesk som tyter ut. Selvom den norske gjennomsnittsstørrelsen på kvinner er 42 vil ikke jeg bli det! Jeg har vært 34 og skal bli det igjen. Jeg er FEIT! Og HATER det!!!! Jeg blir kvalm av meg selv. Oi, ikke vær så slem med deg selv da! Hvor gammel er du? Min erfaring er at man ved en viss alder plutselig ikke kan spise alt en vil uten at det vises..for meg var den grensa 30 år. Det høres ut som du spiser riktig, kanskje kroppen din liker å ligge på den vekta den er på nå. Og du, det finnes jo en mellomting mellom str 34 og 42 da..38-40 er ikke dumt det assa!
AnneS Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Det kan jo hende at alderen spiller et puss. Da jeg ble 30+ så la jeg på meg mer og mer for hvert år og det er ikke lett å gå ned i vekt. Begynte med Diane35 og da gikk jeg ned 5 kg på 1 måned men så stoppet det opp. Anne Selene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå