Gå til innhold

Barn og feriefyll

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mange barn gruer seg til foreldrenes økte alkoholkonsum i sommerferien. Hva synes dere om å drikke når barn er tilstede? Bør det være nulltoleranse blant voksne og nyte alkohol sammen med barn, eller må voksne få lov til å kose seg som de vil ferien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være nulltoleranse, men mange drikker seg ufyselig fulle. Jeg ser det over alt. På flyet til syden, i gjestehavner, på resturanter....

Skjønner ikke hva "voksne" tenker på. Du kan ofta se ubehaget barnet føler hvis du følger med.

Egoistiske tullinger er hva jeg tenker om dem (dette gjelder fulle folk).

Gjest Gjest
Skrevet

Et glass vin eller to til maten, eller øl til maten syns jeg er lov med barn til stede.

Det samme går for sent på kvelden ute på terassen når det er varmt og godt ute.

Men aldri beruset etter min mening.

Jeg mener vel at om barna ser at mamma og pappa koser seg med en øl eller et glass vin og foreldrene gjør det til mat og for smakens skyld så blir det ikke en negativ greie. Men de ser at alkohol nytes på samme måte som annen smakfull drikke til mat eller annen kos. Og at alkohol ikke trenger å bety fyll og ubehagelige situasjoner....

Det handler om måtehold tror jeg..

Gjest Madre Mia
Skrevet
Mange barn gruer seg til foreldrenes økte alkoholkonsum i sommerferien. Hva synes dere om å drikke når barn er tilstede? Bør det være nulltoleranse blant voksne og nyte alkohol sammen med barn, eller må voksne få lov til å kose seg som de vil ferien?

Alt med måtehold. Hvis det "å kose seg" er flatfyll, har man ikke bare mistet respekten hos sine barn, men også vært et dårlig forbilde. Jeg kan kose meg med en kopp te, eller en appelsin jeg. Er selskapet godt, er maten og drikken også god.

Skrevet

Jeg så aldri mine foreldre beruset før jeg var rundt 18 år gammel. De koste seg med alkoholholdige drikker, men aldri sånn at de ble annerledes enn mine gode, trygge foreldre.

Og det er jeg glad for.

Å ta et glass vin til maten eller en øl, det gjør ingenting, mener jeg. Men å skulle drikke seg snydens?? Det er fullstendig galskap; det skremmer barnet og du har ikke mulighet til å være en god forelder med så mye innabords.

Vanvittig egoistisk

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis de ser at foreldrene må drikke hver gang de skal kose seg så gjør vel barna det samme i tenårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...