Gå til innhold

Utdrikningslag!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_PIA_*
Skrevet

Hei. Har hørt rykter om at jeg skal ha utdrikkningslag på lørdag, og er veldig spent!! Er det noen som har lyst å fortelle hva som skjedde i sine (eller andre sine) utdrikkningslag? Ane ikke hva jeg kan forvente meg.. :)

Skrevet

Da jeg arrangerte utdrikningslag, ble det salsakurs, piknik i parken, musikkvideoinnspilling, og så lagde vi tapasmiddag hjemme og koste oss utover kvelden med noen snille leker, sangria og vin. Noen overnattet, og alle spiste frokost sammen dagen etter. Jeg koste meg, og det tror jeg de andre gjorde også :)

Forloveren din kjenner deg sikkert godt og har planlagt noe hun vet du kommer til å like!

Lykke til, og ha det gøy!

Skrevet

Jeg arrangerte utdrikningslag for et par år siden..

Vi reiste med danskebåten. Alle betalte for seg pluss litt ekstra, sånn at vi fikk dekket turen og maten og litt lommepenger til bruden. Hun ble kjempegla!!! :fnise: Var vellykket, kan man si!! :fnise:

Du får ha lykke til!!!!! Det blir sikkert supert!!!!!! :jepp:

Skrevet

Siste utdrikningslag jeg var i, da startet vi med et kurs i magedans til alle sammen. Etterpå spiste vi middag på cosmo thai, og avsluttet kvelden nede i baren under restauranten, hvor vi holdt pakkelek; alle hadde med gave (noe som minnet henne om noe hun hadde gjort sammen med hver av oss), og bruden skulle gjette hvem hver gave var fra (drikking ved feil gjetting).

Det var meningen at vi skulle lage videointervju av han brudgommen på forhånd, og vise denne, men sette på pause før hvert svar, slik at bruden måtte gjette svaret... men det ble ikke noe av.

Et annet utdrikningslag kledde vi bruden ut i supermanndrakt og sendte henne ut på vannski. Så var det opp i minifly - bruden og forloveren tok en liten times flytur. Grilling. Hadde en tur innom brannstasjon, fikk renne ned "stanga", og ble heist opp i brannstige. Avsluttet dagen på byen, men nå hadde bruden skifta klær: vi hadde gitt henne hudfarga undertøy, med påtegna kjønnshår og brystvorter... og så surra vi henne noen ganger inn i plastfolie - plastfolieminikjole :)

Jeg er spent på mitt........

Sambo hadde utdrikningslag nå i helga, da måtte han ri på ponny en times tid (hoppe over hinder og greier), og så var det en del krigslek i skogen (noe a la paintball). Grilling, og så avsluttet de kvelden hjemme hos oss (jeg var kasta ut for anledningen), hvor de drakk seg dritings og lagde nattmat og dansa.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg ble først tatt med til Holmsbu spa, bare meg og min forlover. Der spanderte hun aromamassage, lunsj og is, også satt vi i sola og kosa oss litt.

Når vi kom hjem igjen hadde de andre jentene pyntet med ballonger, bannere, stjerne-konfetti o.s.v. Når vi kom gående nedover veien så jeg ballongene utenfor porten og sa "neiii, så koselig, dere har jo hengt opp ballonger!", og rett etterpå kom 4 av jentene hoppende ut av buskene. Jeg fikk dusjet og skifta, og det ble passet nøye på at jeg aldri hadde tomt glass.

Etter å ha slappet av litt i sola (og gjort naboen ganske flau), var det rebusløp med "hvor mye vet du om din kommende ektemann?" 7 spørsmål med tilhørende klesplagg (brunt slips, gule pumps, oransje overall, blå parykk, bodø glimt-caps og stooore solbriller) og shots. For hver jeg ikke klarte måtte jeg ta på plagget og drikke shoten. Det siste spørsmålet lød "hvor mange føflekker har ... på kroppen?", og svaret? "klarer du ikke svare, så fortjener du 7 shots og alle plaggene".

Etter mere skravling (og et partytelt på 6x3 meter som lettet og måtte demonteres) fikk jeg overlevert et gavekort (siden jeg er umulig å finne gave til) og senere kom en veninne av forloveren min (og meg da...) og laget goood mat og drikke til oss. Og så drakk vi ende mer :knise:

Et perfekt utdrikkningslag for meg som ikke trives med for mye mennesker rundt meg. Jeg koooooosa meg!

Skrevet

Jeg ble henta av en jeng veninner etter prøvetime hos frisøren!! Ble tatt med hjem til min forlover der set ble servert frokost og ikledd en fantastisk knall rosa pronsessekjole, krone og tryllestav!! Så reiste vi avgårde til hoved aktiviteten!! Curling!! To timer sammen med instruktør!! Fanastisk morsomt!!

Deretter ble det en liten handletur før vi igjen ble hentet og kjørt til en times drink testing! Fikk testet 6 ulike drinker samt en del shotter!!

Eneste negative her var at det var en del timer siden frokost og for meg som ikke er så vant med å drikke, ble det kanskje litt mye ;)

Så reiste vi til en av veninnene der vi spiste, drakk, sang sing star og hadde diverse leker!!

Kjempe koselig =)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble iført en rosa topp med teksten " Bride to be" og under sto det følgende: "ved avvikende oppførsel,vær søt å ring..",så fikk jeg på meg en plasttiara,rosa shotsglass som hang på et perlekjede rundt halsen og rosa fjærboa..Nydelig med andre ord!!

Deretter ble det bindt en plakat på ryggen min hvor det sto "la meg tegne deg på 5min 10kr"

så var det å sprade rundt på karl johan for å tegne folk..jada..jeg kan tegne,men det er nå begrensa hvor pent det blir på 5min da..først da jeg hadde tegnet 10 forskjellige tegninger fikk jeg en velfortjent pause:)

Så etter litt fjas og skravling på kafe surra vi oss videre..Oslo reptilpark!! Uæææh! Der måtte jeg selvfølgelig holde en jævla slange..og jeg har selvfølgelig slangeskrekk!!!..men jeg gjorde det faktisk!!!..

så var jeg klar til å gå videre..men neida, nå skulle jeg plukke opp en konvolutt blant tarantellaer, men der nekta jeg!! IKKE FAEN!

Så bar det videre..nå skulle jeg lære å danse salsa faktisk! Min forlover hadde ordna med en kjekk instruktør da..og han klarte faktisk å lære meg trinnene etter mye om og men..hehe..men så var jeg ikke heeelt edru heller da:P

Etter en temmelig svett dansetime tryglet jeg min kjære forloveren om å få kjøpe meg en ny topp å få lov til å skifte..men nei! Jeg hadde fått streng beskjed om shoppingforbud..og ikke hadde hun ekstra skift!..så sånn måtte jeg gå!!

Så det sier seg selv at lettelsen var stor da min forlover faktisk hadde booket et stort hotellrom hvor klær og sminke lå klare!! Puuuh!

Så her satt vi å "forset" med drinker i plastglass med rosa paraplyer..hehe

Så var det å iføre seg et nytt antrekk..en ny topp med teksten "bride to be,buy a drink for me" Jeg slapp heldigvis å gå med flere tåpeligheter..hehe

og så fikk jeg lov å sminke meg!! ENDELIG!

Så bar det ut for å spise på en kjempekoselig arabisk restaurant med masse spennende god mat og magedansunderholdning..

Jeg trodde jeg var trygg her da..men nei..JEG skulle danse magedans også ja..uff! Så jeg fikk på meg fullt kostyme og prøvde å gjøre det beste ut av det..Takk for det liksom! :P

Så var det å sprade rundt på karl johan igjen..masse morsomme folk å prate med!!

Så havnet vi på en homsebar av alle ting faktisk!!!..og her traff vi ingen ringere enn danseinstruktøren fra salsakurset!..BOMBE at han var homse..øh!.. Så her ble det å vise hva jeg hadde lært!..artig:))

..Jada..det ble en laaaang dag/kveld..med nye artige beskjentskaper:)

klokken halv 6 om morgenen var vi på hotellet etter å ha travet rundt i 18 timer..

Men artig var det;)

Skrevet
Jeg ble først tatt med til Holmsbu spa, bare meg og min forlover. Der spanderte hun aromamassage, lunsj og is, også satt vi i sola og kosa oss litt.

Når vi kom hjem igjen hadde de andre jentene pyntet med ballonger, bannere, stjerne-konfetti o.s.v. Når vi kom gående nedover veien så jeg ballongene utenfor porten og sa "neiii, så koselig, dere har jo hengt opp ballonger!", og rett etterpå kom 4 av jentene hoppende ut av buskene. Jeg fikk dusjet og skifta, og det ble passet nøye på at jeg aldri hadde tomt glass.

Etter å ha slappet av litt i sola (og gjort naboen ganske flau), var det rebusløp med "hvor mye vet du om din kommende ektemann?" 7 spørsmål med tilhørende klesplagg (brunt slips, gule pumps, oransje overall, blå parykk, bodø glimt-caps og stooore solbriller) og shots. For hver jeg ikke klarte måtte jeg ta på plagget og drikke shoten. Det siste spørsmålet lød "hvor mange føflekker har ... på kroppen?", og svaret? "klarer du ikke svare, så fortjener du 7 shots og alle plaggene".

Etter mere skravling (og et partytelt på 6x3 meter som lettet og måtte demonteres) fikk jeg overlevert et gavekort (siden jeg er umulig å finne gave til) og senere kom en veninne av forloveren min (og meg da...) og laget goood mat og drikke til oss. Og så drakk vi ende mer :knise:

Et perfekt utdrikkningslag for meg som ikke trives med for mye mennesker rundt meg. Jeg koooooosa meg!

Akkurat sånt et utdrikningslag ønsker jeg meg også!! Hørtes veldig koselig ut. Men er redd for hva forloveren min planlegger...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Akkurat sånt et utdrikningslag ønsker jeg meg også!! Hørtes veldig koselig ut. Men er redd for hva forloveren min planlegger...

hehe, du har heldigvis fortsatt litt tid på å stålsette deg da!

Men ja, dagen var helt perfekt i mine øyne :hjerter_rundt:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble drukket ut i går :)

Først ble jeg hentet av jentene, som ledet meg med bind for øynene til bilen. Deretter kjørte de meg til Lillehammer, hvor jeg fikk kjøre hjulbob - kjempemoro!

Så gikk turen til byens sentrum. Først måtte jg plukke blomster og lage buketter av de. De skulle selges, og for pengene skulle jeg betale for varer jeg stjal fra kunder inne i en butikk.

Så var det duket for en hyggelig lunj i parken, før vi dro hem til en av forloverne mine. De hadde laget en video der min tilkommende spurte diverse spørsmål om han og mmeg som måtte besvarer. Kjempemoro!

Sett pikken på mannen var også en artig lek, hoho!

Grillmat, film og skravling ble det nok av videre utovr kvelden, og nå har jeg akkruat kommet hjem.

Bryllupet er på lørdag, og spenningen er stor! Særlig fordi nyresteinen til gutten min har begynt å røre på seg, noe som gir store smerter... Han skulle egentlig legges inn på sykehus på dagen vår, men håper medisinene han har fått gjør det lettere å holde ut ;(

Gjest Småstressa
Skrevet

Hei!

Jeg skal være forlover til min venninne, og planlegger nå utdrikningslag. Det er egentlig litt vanskelig, og jeg føler jeg "kjører meg fast" noen ganger. Tenkte kanskje dere kan si hva dere synes om det jeg har planlagt?

Venninnen min er ikke en typisk party-jente, ei heller typen som man kler ut for å drite ut. Jeg har derfor fokusert på at hun skal få en hyggelig jentedag, med koselige og morsomme aktiviteter.

1. Tenkte å begynne med å hente henne, og ta henne med hjem til hennes mor - der venninner og jentene i familien venter med en frokost/lunsj. Her får hun utdelt en t-skjorte jeg har laget: (på fremsiden) "Jakten er endelig over...." og på baksiden står det "(dato) gifter jeg meg". Hun vil og få et shotteglass-smykke med "bride to be" på. :)

Tror det blir noe leker her

2. Venninner med bruden reiser inn til byen, hvor hun skal få ansiktsbehandling, masasje og napping av øyenbryn.

3. Mulig det blir noe i mellomtiden, men neste stopp er GoCart. Hun har ikke prøvd dette før, så det kan bli artig å se hvordan hun blir der ute på banen. Selv fikk jeg et skikkelig kick første gang jeg prøvde, og jeg er egentlig ganske pysete :)

4. Så drar vi hjem til henne, hvor vi lager til en god middag med drikke.

Her skal vi nok ha pakkelek, spørrelek, singstar og andre "jenteting". :sminkedokke:

Blir dette for kjedelig/ for lite som skjer??

Hjelp :sukk:

Skrevet
Hei!

Jeg skal være forlover til min venninne, og planlegger nå utdrikningslag. Det er egentlig litt vanskelig, og jeg føler jeg "kjører meg fast" noen ganger. Tenkte kanskje dere kan si hva dere synes om det jeg har planlagt?

Venninnen min er ikke en typisk party-jente, ei heller typen som man kler ut for å drite ut. Jeg har derfor fokusert på at hun skal få en hyggelig jentedag, med koselige og morsomme aktiviteter.

1. Tenkte å begynne med å hente henne, og ta henne med hjem til hennes mor - der venninner og jentene i familien venter med en frokost/lunsj. Her får hun utdelt en t-skjorte jeg har laget: (på fremsiden) "Jakten er endelig over...." og på baksiden står det "(dato) gifter jeg meg". Hun vil og få et shotteglass-smykke med "bride to be" på. :)

Tror det blir noe leker her

2. Venninner med bruden reiser inn til byen, hvor hun skal få ansiktsbehandling, masasje og napping av øyenbryn.

3. Mulig det blir noe i mellomtiden, men neste stopp er GoCart. Hun har ikke prøvd dette før, så det kan bli artig å se hvordan hun blir der ute på banen. Selv fikk jeg et skikkelig kick første gang jeg prøvde, og jeg er egentlig ganske pysete :)

4. Så drar vi hjem til henne, hvor vi lager til en god middag med drikke.

Her skal vi nok ha pakkelek, spørrelek, singstar og andre "jenteting". :sminkedokke:

Blir dette for kjedelig/ for lite som skjer??

Hjelp :sukk:

Synes du planlegger en hyggelig dag for venninnen din! Ser ut til at dere kommer til å få en trivelig dag, uten at det å drite ut og drikke ut står for mye i fokus!

Lykke til!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble skikkelig tatt på senga, for jeg hadde ikke forventet det på en TORSDAG. Gubben lokka meg med til byen (Bergen) for å "hente vinen han hadde bestilt til bryllupet". Jeg kom nedover en lang rulletrapp da jeg så en gjeng med folk som tok bilder av oss. " Der står det mange folk og tar bilder" sa jeg. Så begynte jeg å kjenne igjen folka!

Så ble det lunsj i parken. Jentene hadde med ting som minnet dem om meg, så skulle jeg tippe hvem som hadde med hvilken ting. Artig :)

Så fikk jeg på meg et teit kostyme med tights og greier. Aerobic i sentrum! :D Så etter masse trim fikk jeg på svømmeutstyr. Bikini, armringer,badering, maske og snorkel. Så var jeg svømmeinnstruktør i fontena utenfor hotel norge. Til sammen fikk jeg samla inn 450 kr. Disse brukte vi til maten, jeg ville ikke at jeg skulle tene penger den dagen, mens de andre måtte betale masse- da kunne det heller bli litt billigere for dem...

Så spiste vi på peppes før vi gikk i relax-avdelingen på vannkanten, der satt vi i bad ute i solen og slappet av. Passet veldig fint med noe rolig da det var flere som var gravide. Etterpå reiste vi hjem til øya vi bor på, og grillet og koste oss :)

Perfekt! :)

Skrevet (endret)

Har googlet litt rundt her nå, og snublet over en side som gav en del tips til leker man kan bruke i et utdrikningslag. :hallo:

Jeg holder nå på å planlegge utdrikningslag, hvor dagen skal avsluttes med en slags "jentekveld" med middag, drikke, karaoke osv.. Her er tanken også å prøve å få til noen leker, men det har vært en prosess å finne noe som passer:(

Så om noen andre kanskje leter etter noen leker å fylle inn tiden med, evt som icebreakers, kan denne siden kanskje gi dere noen tips også:

Bridal Shower

Det er riktignok sånn "Bridal shower"-opplegg, men noe kan kanskje brukes i et utdrikningslag også :)

:skaal:

Endret av Nettepett
Gjest Chrissy82
Skrevet

Noen som har forslag til aktiviteter til et utdrikningslag på vinteren?

Gjest Grafica
Skrevet

Slalom/snowboard, bob-kjøring, kjøring med hundeslede osv er jo fine vinteraktiviteter :)

Skrevet

I det forrige utdrikningslaget jeg var i ble bruden kidnappet på jobb (avtalt med sjefen, selvfølgelig), og ikledd en tørrdrakt og en bitteliten rosa underkjole. Planen var at hun skulle paraglide fra Ulriken og ned på Brann Stadion, men pga dårlige vindforhold ble det utsatt til en annen dag. Men vi fikk lov til å skyte på mål med Håkon Oppdahl, da. Det var jo koselig ;) Etterpå ble vi alle fraktet i bil til Nøstet, der vi fikk prøve oss på glassblåsing hos en glasskunstner som har atelier der. Maria Beda, tror jeg hun het. Alt vi laget ble satt samment til en nydelig lysekrone som var gave fra alle oss venninnene til bruden.

Etter glassblåsingen (med tilhørende vin og snacks :)) ble vi hentet med båt og fraktet ut til Askøy (tror jeg), der vi hadde rebusløp, dykking og grilling. Masse deilig mat.

Kvelden ble avsluttet hjemme hos en av de som var med, med sing star og MYE alkohol. Har blitt fortalt at det var en stripper der også, men han kom ikke før etter at jeg hadde gått (måtte sørge for at bestevenninnen min kom seg hjem - hun var litt dårlig)...

Alt i alt en kjempekoselig kveld, og jeg tror bruden hadde det gøy :D

Det er jo det som teller - at bruden koser seg.

Gjest Gjest_sørlandsbrud_*
Skrevet

Hei, jeg ble drukket i ut går, og hadde det kanonmoro!

Ble overasket på morgningen med champagnefrokost... hvor jeg måtte lage matpakke til alle jentene, samt tegne på en tegning til hver enkelt - noe jeg forbandt med dem slik at de skulle kunne finne igjen sin egen. jeg kan IKKE tegne, så det ble noe ganske morsomme strekmenner med merkelige detaljer.

Så ble jeg tatt med på butikken hvor jeg fikk en handleliste med ting jeg skulle stjle fra andres kurver... jeg måtte ta en vri hvor jeg fikk kundene til å hente ting til meg,fordi det var ingen som skulle ha de spesifikke tingene jeg hadde på listen min. Vi hadde ikke tid til å være der hele dagen, så da fikk jeg lov til å ta en alternativ vri... poenget var jo uansett at jeg skulle drite meg ut og få oppmerksomhet.... og det gjorde jeg jo! hehe.. spesielt ettersom jeg gikk rundt med et "brudeslør" med rosa små silkeroser på... grøss.

så tok vi bussen til en annen bydel hvor vi hadde sumobryting! utrolig morsomt, men ekstremt slitsomt!! Jeg er så lemster i dag at jeg nesten ikke klarer å gå eller løfte armene.. helt utrolig. Jeg måtte bryte 3 ganger med hver deltaker, så det ble 30 kamper på meg! Drakten var stor, tung og veldig varm, så svetten silte av meg. ble mye hysterisk latter gjennom denne seansen for vi så jo ikke ut, og stilen var jo helt fantastisk vittig.

Etter dette tok vi taxi ut på en campingplass hvor vi tilbrakte resten av kvelden med grilling, god mat og drikke.

Litt utover kvelden kom det to fjortisgutter ned til meg med en hjemmelaget brudebukett.. Kjempesøtt!! De hadde plukket hawaiiroser fra en busk lengreoppe i området, og teipet den sammen til en kjempesøt bukett til meg.

Denne kastet jeg selvfølgelig bakover til min ventende ugifte venninner... =)

Noen badet, og vi hadde quizz på kvelden hvor de andre måtte svare på spørsmål om meg.. og jeg måtte svare på medisinske spørsmål og kjerringråd... og ta en shot hver gang jeg svarte feil. Heldigvis hadde jeg ikke så mange feil.. for det var 32% i shotten.. og det begynte å bli ganske seint!

Vi kom oss i seng rundt 5 på morraen... og er helt utslitte men kjempefornøyde i dag!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...