Gå til innhold

Bryllup i Italia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Vi har tenkt å gifte oss i Italia neste vår (2009), men har ikke kommet så langt i planleggingen. Vi holder på å kartlegge ulike alternativer; restaurant i Roma eller vingård, italiensk vielse eller ambasaden osv.

Er det noen som har erfaringer med de ulike norske bryllupsplanleggerne i Roma? Eks. Bryllup i Roma eller Italienske bryllup.

Vi er også litt usikre på hvordan det eventuelt vil være å gifte seg på italiensk med tolk. Er det noen som har vært med på det? Jeg er litt redd for at det for kan føles litt distansert.

Noen tips til flotte steder i eller rundt Roma der man kna ha bryllupsmiddagen, eventuelt også bo?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i Roma. Syntes det var fint.

Gikk ut på en flott restaurant og hadde bryllupsmiddag og dro deretter på "bryllupsreise" til et vinslott lengere nord.

Ikke så mye mer styr å planlegge dette enn en "vanlig ferie".

Gjest Imsdal
Skrevet

Tenkte på det at siden det er en del som planlegger bryllup i Italia, og andre land, og det er mye av de samme spørsmålene som melder seg, kanskje vi skulle hatt en egen tråd for feks. Bryllup i Italia? Så hadde vi hatt en tråd til å dele spørsmål, erfaringer og tips?

Da blir det med ett litt lettere å finne informasjon og få oversikten. Det er jo mange arrangører, greit å vite hvem som er til å satse på.. Kanskje det går ann å slå sammen alle trådene som omhandler dette?

Bare et lite forslag, jeg er dog ikke forlovet engang, men har store drømmer om at jeg og samboeren min skal gifte oss på en vingård i Toscana ;)

Skrevet

Det er en god idé, men jeg er nok litt for fersk her inne til å klare det! Noen andre som kan fikse noe sånt?

:)

Skrevet

Dere kan jo høre med en av moderatorene ved å skrive til dem på ris og ros? Evt. starte opp en ny tråd her inne hvor dere ber om tips, erfaringer mm.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Vi giftet oss nettopp i Italia og Camilla i Italienske Bryllup hjalp oss. Vi hadde en veldig fin tone hele veien. Hun oversatte selve vielsen og hadde tydligvis gjordt dette før.

Jeg synes det hele var ganske spesiellt, vi hadde da en prest som snakket italiensk og oversetteren som levde seg helt inn i rollen. Det var en veldig personlig og flott vielse.

• 2 uker senere...
Gjest Mai brud
Skrevet

Vi har tenkt å gifte oss i Italia neste vår (2009), men har ikke kommet så langt i planleggingen. Vi holder på å kartlegge ulike alternativer; restaurant i Roma eller vingård, italiensk vielse eller ambasaden osv.

Er det noen som har erfaringer med de ulike norske bryllupsplanleggerne i Roma? Eks. Bryllup i Roma eller Italienske bryllup.

Vi er også litt usikre på hvordan det eventuelt vil være å gifte seg på italiensk med tolk. Er det noen som har vært med på det? Jeg er litt redd for at det for kan føles litt distansert.

Noen tips til flotte steder i eller rundt Roma der man kna ha bryllupsmiddagen, eventuelt også bo?

Hei

Vi brukte italienske bryllup og Camilla var enestående hele veien.

Veldig tålmodig tok hun oss med på alle restaurantene noen mnd før bryllupet slik at vi lettere kunne bestemme oss.

Det var flott å kunne ta en tur til Roma før bryllupet, slik at vi fikk sett oss litt rundt og planlagt bedere.

Må si det er utrolig å kunne få hjelp av en norsk som snakker italiensk, vi slapp å bekymre oss om noen ting.

Bryllupsdagen gikk som en drøm og vi fikk mye mer enn vi noen sinne kunne forventet oss.

Hvis dere har muligheten ville jeg aldri ha valgt ambassaden, den er ganske stusselig. Gjør det italiensk når du først er i Italia.

Vi valgte Roma pga flybilletter, noen ville bare ta en langhelg og i Toscana blir du fort avhengig av bil.

Våren er en flott årstid, det godt å varmt, men ikke for varmt ! :)

Skrevet

Noen som har forslag til gode restauranter i Roma til middagen? Begynner å nærme seg, og vi er 14 stk som trenger en fin restaurant, helst med eget rom :) HJELP!!!!!!!!!!! :goodbye:

Hei

Vi brukte italienske bryllup og Camilla var enestående hele veien.

Veldig tålmodig tok hun oss med på alle restaurantene noen mnd før bryllupet slik at vi lettere kunne bestemme oss.

Det var flott å kunne ta en tur til Roma før bryllupet, slik at vi fikk sett oss litt rundt og planlagt bedere.

Må si det er utrolig å kunne få hjelp av en norsk som snakker italiensk, vi slapp å bekymre oss om noen ting.

Bryllupsdagen gikk som en drøm og vi fikk mye mer enn vi noen sinne kunne forventet oss.

Hvis dere har muligheten ville jeg aldri ha valgt ambassaden, den er ganske stusselig. Gjør det italiensk når du først er i Italia.

Vi valgte Roma pga flybilletter, noen ville bare ta en langhelg og i Toscana blir du fort avhengig av bil.

Våren er en flott årstid, det godt å varmt, men ikke for varmt ! :)

Skrevet

Du kan se litt på Frommers liste her. Kasnkje du finner noe spennende. Flere av restaurantene har gjerne hjemmeside også.

Skrevet

Tusen takk!! Jeg skjønner at jeg er litt sent ute når jeg får pulsøkning av å ikke ha noe klart.... ;)

Du kan se litt på Frommers liste her. Kasnkje du finner noe spennende. Flere av restaurantene har gjerne hjemmeside også.
Skrevet

Det ordner seg. Frommers er flinke på dette med mat og har restauranten hjemmeside eller i det minste mail, er det bare å høre om de har Chambre reservee, slik at dere kan ha det litt privat under bryllupsmiddagen.

Lykke til med bryllup og valg av spisested!

• 1 år senere...
Skrevet

Hei Pixi!

Vi vurderer å gifte oss i Roma. Ser at du har erfaring med dette, og lurer derfor på hvordan bryllupet gikk? Valgte dere Villa Graziola?

Hvordan ordnet dere med papirer? Hvor sov gjestene deres?

Håper du tar deg tid til å svare!

Vennlig hilsen Mari :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...