Gå til innhold

Brudepiker. Foran eller bak?

Tiger

Anbefalte innlegg

Vi skal ha to brudepiker på fem og syv år. Det vi er litt usikre på er om de skal gå bak meg og faren min på vei opp, eller foran oss. Er redd de blir like vettskremt som meg hvis de er førstemann inn, og ikke har noen å gå etter.

Hvor skal de sitte i kirken?

Hvis de går foran og kaster blomster, blir ikke alle blomsterbladene da sopet opp av slepet på kjolen min?

Ville det vært greit om de f.eks gikk bak oss og gav gjestene nærmest midtgangen en blomst, eller ville det bare vært teit?

hvor skal brudepikene gå når vi skal ut igjen? Bak oss, eller bak forloverene?

Kan de evt. ha noe annet i kurvene sine som de kan dele ut til gjestene før eller etter seremonien? Vil på en måte engasjere de litt slik at de kanskje glemmer at de er nervøse...

Noen gode råd og forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Da jeg var brudepike for maaaaange år siden gikk jeg foran med fetteren min. Dersom det skal drysses blomster blir det foran og jeg tror det er slik ellers også icon_smile.gif er jo så nusselig da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår brudepike og brudesvenn skal gå bak meg.

De skal holde forloveren min i hånden. Jeg skal gå alene.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker også at de skal gå bak. De er ganske sjenerte så sjansen for at de skal nekte i døra er stor, spesielt hvis de må gå først.

Lettere å gå etter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min skal være vår brudesvenn, og jeg vil gjerne at han skal gå foran faren min og meg icon_smile.gif Tenker som så at da får han endel av oppmerksomheten også, så blir det mindre på meg. Jippi! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da svigerinna mi giftet seg gikk min datter og min niese (henholdsvis 3 og 2 år) foran sammen med mor til min niese. Alle tre hadde på bunad. Det var kjempeflott!

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hele vitsen med det med brudepiker kaster blomsterblad på gulvet er jo for å "lage " til til du / du og din mann skal komme inn da.

Da står alle å fryder seg og vet at nå skal det skje noe. Syntest jenta/jenta og gutten er så søte...osv..

Så kommer dere/du inn.

Jeg skal gå inn sammen med min mann. Liker ikke tanken på at jeg skal gå inn alene.

Men det der en av dere sa;

Om å gi blomster til de nersmest mellomgangen . Det var en søt idè!

Så har brudepiken vår en plass helt fremst ,sammen med våre foreldre. Hun er min lillesøster på 8 år.

Vi har øvd på dette, og hun er ikke sjenert. Får bare vente til dagen. Så får vi se hva hun vil! Det er ikke krise om hun ikke vil.

Mamma skal stå i kirkedøra å ordne oss litt før vi går inn. Fixe på stakken min osv icon_wink.gif

Så om lille Henriette ikke vil. Så går de bare rundt en gang til de kommer inn til kirken. På første benk, uten at noen ser det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Det er da vel for all del INGEN som skal gå bak bruden og evt. brudgommen!! Da er det bedre at de har en trygg hånd og holde i sånn at de kan gå foran.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Personlig synes jeg det blir HELT feil.....er jo alltid "hovedattraksjonen" som kommer til slutt, og i et bryllup må vel det være brudeparet, eller...??:) Synes det blir et antiklimaks hvis noen kommer etter....men det er jo for all del min mening, og hvis noen synes at det passer med svenner og piker bak så værsågod for meg:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Aahh, så det er sånn du har tenkt....jo det gir jo forsåvidt mening, men du må ha en sånn kunstnerisk pause før du kommer da vettu....at de som går foran deg har satt seg før dørene åpnes og DU skrider inn. Da er du jo HELT alene i kirkegangen:)Sånn har jeg tenkt det ihvertfall:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på minsten kommer til å gå med på å gå der alene, når hun vet at jeg står utenfor. Det er det som er trikset.

Og alt dette stresset fordi svigermor absolutt skulle ha dem med i kirken.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi skal ha 2 brudepiker og 1 brudessvenn som skal gå inn foran oss i kirken. Synes det blir finest, vet at de kommer til å få mye oppmerksomhet men det visste vi jo at vi ville skje alikevel så søte som de blir. (De er hhv. 4,5 og 6 år). Og regner med at de klarer det.

Ellers LYKKE TIL videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Da min tante og onkel giftet seg for mange herrens år siden var jeg brudepike. Vi gikk forann dem inn og bak dem på vei ut!

Nå som jeg skal gifte meg skal jeg ha en brudepike og en brudesvenn.

De kommer til å gå forann oss inn og bak oss ut!

Tror det er det som er mest vanlig...

Hadde planer om å strø roseblad, men jeg tror de kommer til å samle seg under slepet på kjolen min!

Så de får heller gå der og se pene ut icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha en brudepike og en brudesvenn, og de skal gå inn bak oss. Det er flere grunner til det;

* De skal sitte i trappen opp til alteret og det blir tungvindt hvis vi må gå forbi dem

* Hvis de føler at det blir "skummelt" å gå inn med alle menneskene kan de bare gå inn til siden og finne sine nærmeste

* Jeg vil stå i døråpningen når orgelet spiller og dørene lukkes sakte opp...(selv om jeg gruer meg til å gå opp midtgangen - er nemlig ganske "sippete"..)

Mulig dette er litt sære grunner, men sånn vil nå vi ha det. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg egentlig skal blande meg inn i diskusjonen, men er det ikke normalt at brudepiker og evt. forlovere går inn til en annen sang, mens bruden kommer når man starter inngangsmarsjen?

Jeg, for min del, skal holde min brudepike godt i hånden, jeg!

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

VI skal ha en brudesvenn og ei brudepike som skal gå før vi skrider inn dørene. Men det geniale er at vi valgte ei voksen jente som begge kjente ,til å gå i mellom dem! Slik tror jeg dette kommer til å gå helt smertefritt. Og om det så skulle skære seg helt...Hva er vel artigere en små barn i kirka som gir litt liv fra seg- og da blir heller ikke alt så stivt..Folk tiner fort fra nærvøsiteten da...'

linda-01juni02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...