Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har erfaring med meglere og kan anbefale hvem jeg burde velge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Noen som har erfaring med meglere og kan anbefale hvem jeg burde velge?

Jeg har ingen anbefaling...

Jeg har kun erfaring med ReMax (to egne tilfeller, pluss to venner som har brukt ReMax). Jeg kan dessverre ikke anbefale dem. De har gjort en del merkelige ting, vært trege, ikke holdt muntlige avtaler (få ALT skriftlig, selv den minste lille filleting!), løyet meg som potensiell huskjøper rett opp i ansiktet, latt selger vente i månedsvis på penger for salg pga egen inkompetanse osv.

Det kan jo hende at vi tre har vært svært uheldige. Eller at slikt er vanlige hos alle meglerhusene. Men mine erfaringer gjør at jeg holder meg langt unna ReMax.

Min "anbefaling" er uansett hvilken megler du velger: Vær nøye med å få alle avtaler skriftlige. Selv småting som du ikke tenker er viktige. De kan vise seg å bli viktige på et senere tidspunkt. Få ned på papiret hva som vil være den totale sluttsummen megler krever (prosentvis der summen ikke er mulig å vite før huset er solgt), sånn at de ikke kan komme med en ekstra himmelhøy avgift som du aldri har hørt om før etter at huset er solgt. Ha helst med deg noen når du snakker med megleren. Sånn at dere er TO som hører hva han/hun sier. Ta notater underveis. Det er garantert mye faguttrykk og tall på gang, som kan være fort gjort å glemme for de av oss som ikke har klisterhjerne. :)

Gjest Gjest
Skrevet

EiendomsMegler 1. God service, og meget proffe folk. Har brukt de to ganger, og anbefaler de alltid til bekjente.

Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvor i landet du bor og hvilken type bolig du skal selge. Vi brukte Aktiv eiendomsmegling når vi solgte leilighet i Trondheim. Var veldig fornøyd. De var veldig grundige, gjorde god research, fulgte godt opp, tok nydelige bilder og var alltid åpen for forslag fra oss. Tok oss 1 mnd å få solgt leiligheten fra de la den ut første gang og det var en god budrunde (ca 6 mnd siden). De andre helt like leilighetene i samme bygg er fremdeles ikke solgt. Det var 3 like leiligheter til salgs på en gang i vår blokk, vi var de eneste med Aktiv. De andre to brukte Garanti og Notar.

Du kan gjerne sende meg en PM hvis det er Trondheim du skal selge i, så kan jeg sende deg nr til han megleren vi brukte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...