Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 jeg har hatt samme sexpartner i over et år, og har den siste måneden brukt p-piller(brukte bare kondom før) nånår vi har sex bruker vi enten begge deler, eller uten kondom. De gangene vi ikke bruker kondom tar han den på før han skal komme. Det jeg lurwr på er om han kan komme inne i meg uten kondom nå som jeg går på p-piller? er det noen sjans for å bli gravid da? og evt blir det mye søl? vil sæden renne ut igjen etterpå?
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 jeg har hatt samme sexpartner i over et år, og har den siste måneden brukt p-piller(brukte bare kondom før) nånår vi har sex bruker vi enten begge deler, eller uten kondom. De gangene vi ikke bruker kondom tar han den på før han skal komme. Det jeg lurwr på er om han kan komme inne i meg uten kondom nå som jeg går på p-piller? er det noen sjans for å bli gravid da? og evt blir det mye søl? vil sæden renne ut igjen etterpå? Selvfølgelig kan han gjøre det, det er jo akkurat det som er hele poenget med p-piller, at man kan ha sex med minimal risiko for graviditet.
Nati Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Klart han kan komme inni deg, men noe søl må du regne med Så lenge du tar p-pillene regelmessig så er det ikke noe fare for graviditet^^
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 All den tid 1 av 13 blir gravid på normal bruk, og en av ca 300 på "perfekt bruk" pr år på p-piller hadde jeg ikke turt å stolt på det som eneste preventiv. Men det kommer jo helt an på hvor ille det er for dere med en graviditet. For min del hadde det vært nær katastrofalt, og da blir jeg selvsagt mer forsiktig enn det som visstnok er normalt. For de som lurer på hvor jeg har tallene fra Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18 Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4 Periodisk avhold: Normal bruk = 25 Kalender: Perfekt bruk = 9 Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3 Sympto termal: Perfekt bruk = 2 Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1 Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2 P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3 Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3 Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05 Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10
Teriyaki Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 All den tid 1 av 13 blir gravid på normal bruk, og en av ca 300 på "perfekt bruk" pr år på p-piller hadde jeg ikke turt å stolt på det som eneste preventiv. Men det kommer jo helt an på hvor ille det er for dere med en graviditet. For min del hadde det vært nær katastrofalt, og da blir jeg selvsagt mer forsiktig enn det som visstnok er normalt. For de som lurer på hvor jeg har tallene fra Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18 Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4 Periodisk avhold: Normal bruk = 25 Kalender: Perfekt bruk = 9 Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3 Sympto termal: Perfekt bruk = 2 Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1 Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2 P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3 Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3 Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05 Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10 Hva blir forskjellen på normal og perfekt da? Normal er litt slurvende, men såpass at man skulle være rimelig trygg? Også er perfekt at man gjør det til punkt og prikke sånn som det skal gjøres? F.eks. at P-pillen tas 18:00 hver dag på minuttet? Eller? Dessuten så sier det meg lite å komme med så så mange graviditeter i året. Fortell heller om hvor mange prosenter den er sikker. For i følge den der, så skulle jeg ha blitt gravid 3 ganger i året. Jeg har aldri vært gravid. (joda, det forekommer mange graviditeter som ikke blir oppdaget før det aborteres, men siden jeg da ikke har oppdaget en evt. graviditet, så har jeg ikke vært gravid. Etter mitt syn). Men har du heller prosent, så blir det mer riktig. "Det er 0,3 prosent sjanse for å bli gravid på p-piller". Da får man et svar som sier at det KAN skje, ikke at statistikken sier at du vil bli gravid flere ganger i året nesten uansett hva du gjør.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Hva blir forskjellen på normal og perfekt da? Normal er litt slurvende, men såpass at man skulle være rimelig trygg? Også er perfekt at man gjør det til punkt og prikke sånn som det skal gjøres? F.eks. at P-pillen tas 18:00 hver dag på minuttet? Eller? Dessuten så sier det meg lite å komme med så så mange graviditeter i året. Fortell heller om hvor mange prosenter den er sikker. For i følge den der, så skulle jeg ha blitt gravid 3 ganger i året. Jeg har aldri vært gravid. (joda, det forekommer mange graviditeter som ikke blir oppdaget før det aborteres, men siden jeg da ikke har oppdaget en evt. graviditet, så har jeg ikke vært gravid. Etter mitt syn). Men har du heller prosent, så blir det mer riktig. "Det er 0,3 prosent sjanse for å bli gravid på p-piller". Da får man et svar som sier at det KAN skje, ikke at statistikken sier at du vil bli gravid flere ganger i året nesten uansett hva du gjør. Jeg beklager, det har falt ut en linje der. Tallene er for 100 kvinner pr år. Så det blir det samme som prosenter. Jeg og har irritet meg over at det ikke står hva som blir definert som "perfekt" og "vanlig" bruk. Men antar det ligger i å ta de til rett tid, ikke løs mage, antibiotika, oppkast, andre medisiner som påvirker opptaket (forøvrig skremmende mange) osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå