Gjest Gjest_Bolla_* Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Hei er det noen som vet om dette er helt feil eller? Har i dag spist 2 tallerkner med nesquik sjoko kuler i lett melk pluss en salat paa kafe med stekt laks saa et gront eple etter trening og 2 tallerkner i gjenn paa kvelden(samme som frokost) ca kl 21.00 pluss en neve med mandler. er dette alt for mange kalorier pga sjoko blandingen? det har liksom dekket mitt behov for s:t suget.. Har jo trent vekk 550 kalorier ogsaa da
onyx Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Du kan vel sjekke på pakken hvor mye kcal det er per 100 gram så finner du fort ut om det var verdt det.
yoga Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 TS: Nå må du ikke glemme at du også forbrenner kalorier ved helt vanlige ting også. Som å sitte i sofaen, pusse tennene, etc. Grunnen til at jeg skriver dette, er fordi det virker som i det du har skrevet nå og tidligere, har "glemt" det. Man sier at man i gjennomsnittet har en basal forbrenning på 2000-2500 kcal per døgn. Det er da kalorier som blir borte i alt annet du foretar deg i løpet av en dag.
Gjest kcal Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 HEI TS! HVis det var deg som startet ''Vet noen hvor mye kalorier jeg har spist i dag?'' - traaden, så skulle jeg svare på den i går men fikk ikke tid desverre. MEN jeg har et godt tips til deg som alltid funker for meg! -Mål opp alt du spiser, før du spiser det. -Sjekk næringsinnholdet på produktet hvis det står oppført -Skriv ned hva og hvor mye du har spist, og antall kalorier i en bok, og legg antall kalorier forbrennt ved trening. Slik at du kan summere og følge med framgang. -Skriv ned din nåværende vekt, og ta kroppsmål. Skriv også ned ønsket vekt og kroppsmål som motivasjon. - Vei deg selv og skriv ned kroppsmål hver uke. Slik at du kan følge med på hvordan du gjør det, og om du må gjøre noen justeringer underveis. DEt er også fantastisk motivasjon! - Om du ikke finner ut av hvor mange kalorier det er i et produkt kan du gå inn på http://matvareguiden.no/sokemaskin.asp Der kan du også skrive inn vekten på det du har spist, og man får oppgitt nøyaktig hvor mange kalorier man har spist. Lykke til! Hilsen Kcal
Gjest Gjest_Bolla_* Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 HEI TS! HVis det var deg som startet ''Vet noen hvor mye kalorier jeg har spist i dag?'' - traaden, så skulle jeg svare på den i går men fikk ikke tid desverre. MEN jeg har et godt tips til deg som alltid funker for meg! -Mål opp alt du spiser, før du spiser det. -Sjekk næringsinnholdet på produktet hvis det står oppført -Skriv ned hva og hvor mye du har spist, og antall kalorier i en bok, og legg antall kalorier forbrennt ved trening. Slik at du kan summere og følge med framgang. -Skriv ned din nåværende vekt, og ta kroppsmål. Skriv også ned ønsket vekt og kroppsmål som motivasjon. - Vei deg selv og skriv ned kroppsmål hver uke. Slik at du kan følge med på hvordan du gjør det, og om du må gjøre noen justeringer underveis. DEt er også fantastisk motivasjon! - Om du ikke finner ut av hvor mange kalorier det er i et produkt kan du gå inn på http://matvareguiden.no/sokemaskin.asp Der kan du også skrive inn vekten på det du har spist, og man får oppgitt nøyaktig hvor mange kalorier man har spist. Lykke til! Hilsen Kcal Hei Tusen takk for Kjempe gode raad:)
Gjest Magica de Spell Skrevet 10. juli 2008 #6 Skrevet 10. juli 2008 Hei er det noen som vet om dette er helt feil eller? Har i dag spist 2 tallerkner med nesquik sjoko kuler i lett melk pluss en salat paa kafe med stekt laks saa et gront eple etter trening og 2 tallerkner i gjenn paa kvelden(samme som frokost) ca kl 21.00 pluss en neve med mandler. er dette alt for mange kalorier pga sjoko blandingen? det har liksom dekket mitt behov for s:t suget.. Har jo trent vekk 550 kalorier ogsaa da Nei, det ser ikke greit ut i det hele tatt. Borsett fra salaten med laks og et eple har du fått i deg en haug med tomme kalorier via nesquik sjokolade-greia. Slik jeg forstår fra andre tråder ønsker du å gå ned i vekt, og ok - det kan holde å "bare" ligge i kaloriunderskudd og ikke bry seg om hva man putter i seg, men det er ekstremt ugunstig med tanke på næringsstoffer og treningsutbytte bl.a. Ikke mye i sjokokuler som kroppen kan nyttiggjøre seg av ernæringsmessig... Bytt ut sjokokulene om morgenen f.eks skikkelig grovt brød med magert og proteinrikt pålegg. Istendenfor å spise sjokokuler til kvelds bør du få i deg et måltid som er mer balansert mellom proteiner, karbohydrater (gjerne av den tregere sorten) og fett. Hvis du allerede har spist middag den dagen kan dette være f.eks en omelett med grovt brød og salat til. Søtsuget forsvinner, eller minimeres iallefall, om man slutter å spise søtt på regelmessig basis. Sier ikke at man ikke skal kunne kose seg med en sjokkis i ny og ne, men vil man ned i vekt så må man faktisk legge om kostholdet
Gjest glamourgirl Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Det Magica sier er helt riktig, og måten å bli kvitt søtsuget på er ikke å spise masse tallerkner med sjokokuler. Spis mindre mat til hvert måltid (spiser du en form for frokostblanding, så holder det med en tallerken...), spis flere måltid og spis masse frukt og drikk masse vann, og gjerne grønn te. Beveg deg der du kan, og ikke bare på trening. Når jeg er søtsjuk spiser jeg enten en youghurt eller en sjokolade. Hvis jeg sier til meg selv at jeg aldri aldri aldri kan spise sjokolade, så har jeg lyst på det hele tida. Nå spiser jeg det kanskje en gang i mnd, og tenker sjelden på det... Noen anbefaler deg å veie mat osv, for meg var ikke det veien å gå. For meg så måtte jeg finne en måte å spise på, og å leve på som gjør at jeg ikke føler meg på "kur". Men hvis du er ute etter en Quick fix, så vet ikke jeg om det blir rett for deg. Jeg har gått ned de siste årene, to år. Vet ikke hvor mye, og for meg er ikke vekta viktig, men formen... så vi er jo forskjellige. Uansett lykke til!
Gjest Magica de Spell Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Noen anbefaler deg å veie mat osv, for meg var ikke det veien å gå. For meg så måtte jeg finne en måte å spise på, og å leve på som gjør at jeg ikke føler meg på "kur". Enig og uenig Jeg tror det kan være lurt å veie til å begynne med for å skape seg et bevisst forhodl til hvor mye f.eks 100 g pasta er. Etterhvert tar man sånt på øyemål. Det er ikke snakk om en kur, men en bevisstgjøring ifht hva man putter i seg - det er det som må til, slankekurer er ikke en langsiktig og god løsning. Livsstilsendring er det som må til, en endring som gjør at sunn og næringsrik mat blir det "normale" å spise.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 Det er bare bullshit at man må spise "mange og små" måltider når man slanker seg. Det er det totale antallet kcal som er viktig. Hvordan man deler opp måltidene er knekkende likegyldig, og dersom man ønsker kan man uten problemer spise ett stort måltid pr dag og oppleve samme vektnedgang som om man spiste flere små. Sjekk ut www.treningsforum.no sitt forum for mer informasjon om dette. Hei er det noen som vet om dette er helt feil eller? Har i dag spist 2 tallerkner med nesquik sjoko kuler i lett melk pluss en salat paa kafe med stekt laks saa et gront eple etter trening og 2 tallerkner i gjenn paa kvelden(samme som frokost) ca kl 21.00 pluss en neve med mandler. er dette alt for mange kalorier pga sjoko blandingen? det har liksom dekket mitt behov for s:t suget.. Har jo trent vekk 550 kalorier ogsaa da For det første sier du ikke hvor gammel, høy og tung du er, så det er umulig for oss å vite hvor mye kcal du bør ligge på. For det andre kan "2 tallerkener" være veldig mye forskjellig. Tallerkener har nemlig forskjellig størrelse, og mengden mat man kan legge på dem er også ganske varierende. Skal du telle kcal må du veie og måle nøyaktig, hvis ikke er det ingen vits.
Irmiel Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 En grei måte å holde oversikten på hvor mange kalorier det er i det du spiser, og hvor mye du forbrenner når du trener er å melde seg inn i vektklubben til Grete Roede! Den er helt super! Der har man en grei oversikt over frokost, lunsj, mellom, middag og kvelds. Så er det bare å søke opp matvarene og plotte inn! Så kan man føre oversikt over hvor mange kalorier man har forbrent ved fysisk aktivitet også. F.eks aerobic (x) minutter = (x) kcal. Du kan også legge inn mål for hele kroppen der. Virkelig å anbefale, og best av alt - det er gratis!
Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Hei vil bare si tusen takk til alle som har vert saa snille og hjulpet meg:) tusen takk. Ps jeg veier 59 kilo og er 162 cm hoy .. vil gjerne ned 4 kilo trener bra naa hver dag saa skal jeg endre matvanene mine au men en ting jeg lurte paa hvor mange kalorier burde jeg ligge paa da ? for aa faa dette vekt tapet ? naa saa trener jeg vekk 650 kalorier hver dag pluss at jeg har en jobb i sko butikk og vi loper der nesten hele dagen saa er jo litt trening det ogsaa opp og ned trappene hele tiden:)
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #12 Skrevet 11. juli 2008 Enig og uenig Jeg tror det kan være lurt å veie til å begynne med for å skape seg et bevisst forhodl til hvor mye f.eks 100 g pasta er. Etterhvert tar man sånt på øyemål. Det er ikke snakk om en kur, men en bevisstgjøring ifht hva man putter i seg - det er det som må til, slankekurer er ikke en langsiktig og god løsning. Livsstilsendring er det som må til, en endring som gjør at sunn og næringsrik mat blir det "normale" å spise. Godt poeng! Veldig! Gir meg, litt
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #13 Skrevet 11. juli 2008 Hei vil bare si tusen takk til alle som har vert saa snille og hjulpet meg:) tusen takk. Ps jeg veier 59 kilo og er 162 cm hoy .. vil gjerne ned 4 kilo trener bra naa hver dag saa skal jeg endre matvanene mine au men en ting jeg lurte paa hvor mange kalorier burde jeg ligge paa da ? for aa faa dette vekt tapet ? naa saa trener jeg vekk 650 kalorier hver dag pluss at jeg har en jobb i sko butikk og vi loper der nesten hele dagen saa er jo litt trening det ogsaa opp og ned trappene hele tiden:) Du bør spise ca 1600 kcal pr dag. Og pr kg kroppsvekt, bør du få i deg ca 2 g proteiner. Å trene hver dag er en dårlig idè. Kroppen trenger tid til å hvile, minst ett døgn mellom hver gang du trener en muskelgruppe. Når man trener bryter man faktisk NED muskler. Dersom man aldri lar kroppen hvile lenge nok vil man oppnå få/ingen resultater, og til slutt bli overtrent. At du må forandre matvanene dine er åpenbart. Sjokokuler hører ikke hjemme i et sunt kosthold.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #14 Skrevet 11. juli 2008 Hei er det noen som vet om dette er helt feil eller? Har i dag spist 2 tallerkner med nesquik sjoko kuler i lett melk pluss en salat paa kafe med stekt laks saa et gront eple etter trening og 2 tallerkner i gjenn paa kvelden(samme som frokost) ca kl 21.00 pluss en neve med mandler. er dette alt for mange kalorier pga sjoko blandingen? det har liksom dekket mitt behov for s:t suget.. Har jo trent vekk 550 kalorier ogsaa da Om du er bekymret for kalorier pga du slanker deg\redd for å gå opp i vekt, så har du helt feil kosthold. Dette er ikke mat! Du kan spise flere måltider med skikkelig mat istednfor dette. (untatt salaten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå