Gå til innhold

Fremtidens abort

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg satt å tenkte litt på abort og hvordan kanskje det blir i fremtiden.

Hva om det hadde vært slik at man tar abort, men i stedenfor for å "avslutte livet" så tar man det ut og setter det inne i en kunstig livmor eller en slags maskin. Der er ungen resten av tiden til den er ferdig utviklet og skal "fødes". Ungen blir da adoptert bort og får levet, uten at de bioligiske foreldrene trenger å ha noe med det å gjøre eller i det hele tatt føde ungen.

Hvordan synes du dette høres ut? Er det en god idè eller totalt idiotisk?

Tror du at det kan bli mulig en gang i fremtiden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det blir mulig, men kanskje mer sannsynlig at man før det kommer så langt finner opp en 100% sikker vaksine mot graviditet, feks. Men det kan jo fortsatt skje at folk blir gravide og så angrer seg, og da kan det du nevner bli aktuelt. Helt sikkert ikke uten massiv debatt. Uansett tror jeg abort vil bli sett på som barbarisk i fremtiden, så snart det blir overflødig.

Gjest StockDama
Skrevet

Abort ble sett på som barbarisk i fortiden, så tror ikke vi går tilbake til det med det første. Men er vel større sjangser for at man finner 100% sikre preventiver.

Skrevet

Ideen var grei nok i seg selv, men vanskelig å utføre og bringer med seg masse nye problemstillinger. Og skulle det erstatte abort, eller være et alternativ? For jeg kan love deg at hadde det vært den eneste muligheten så hadde en del endt opp med å gå tilbake til livsfarlige medtoder for å bli kvitt uønskede barn. Jeg vet at det er mange som syns det er helt i orden, for hvis man vil ta en abort så er man "et grusomt menneske og fortjener ikke bedre", men det er en annen diskusjon.

Å kunne forhindre graviditet risikofritt og garantert er en langt bedre løsning i mine øyne.

Abort vil aldri bli overflødig. Ikke så lenge mennesker er mennesker. Selv når det ble sett på som det ytterste av barbari ble det utført, selv når metodene var livsfarlige så ble det utført...

Gjest Bolledeig
Skrevet

Alaous Huxley skriver godt om slike metoder for å produsere barn i sin bok "vidunderlige nye verden". Anbefales.

Og dersom man kunne oppfostre unger slik, hvorfor ville ikke alle gjort det da?

Gjest Fremtiden?
Skrevet

Er det virkelig fremtiden å la et barn vokse opp som "abort" - uønsket av biologiske foreldre, ute av stand til å få bli kjent med dem? Det er jo stikk motsatt vei vi går nå med barns rett til å vite om biologisk opphav enten det gjelder sæddonor eller barn som er adopterte. Vi har gått langt for å sikre fedres rett til DNA testing nettopp for å sikre at urettmessig farskap blir avslørt.

Det er helt alright å være i mot abort for ens egen del men å tre dette ned over andres hode ved å lage ordninger der barnet blir et offer fordi det skal frembringes i en kunstig livmor er feil vei.

Jeg er for fri abort og retten til å velge dette for alle. Slik må det være. De som er i mot abort kan vel føde det uønskede barnet og adoptere det bort? Eller er ikke angrepiller godt nok - nå skal man også fjerne ulempene med abortmotstand?

Nei takk til denne typen alternativ til abort. Jeg liker ikke tanken på at folk bruker abort som prevensjon og dette kunstig livmorkonseptet er akkurat det samme: du kan jo bare få fjernet konsekvensen av at du ikke tenker før du har sex.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke det blir nødvendig, jeg tror heller at vi mennesker må gjøre noe aktivt for å bli fruktbare for å unngå uønskede svangerskap.

For eksempel at barna blir "vaksinert" ved fødselen med noe som hindrer befrukting. Denne vaksinen er virksom helt til de får en "motgift" når de ønsker å bli gravide.

Skrevet
Jeg satt å tenkte litt på abort og hvordan kanskje det blir i fremtiden.

Hva om det hadde vært slik at man tar abort, men i stedenfor for å "avslutte livet" så tar man det ut og setter det inne i en kunstig livmor eller en slags maskin. Der er ungen resten av tiden til den er ferdig utviklet og skal "fødes". Ungen blir da adoptert bort og får levet, uten at de bioligiske foreldrene trenger å ha noe med det å gjøre eller i det hele tatt føde ungen.

Hvordan synes du dette høres ut? Er det en god idè eller totalt idiotisk?

Tror du at det kan bli mulig en gang i fremtiden?

Heller mer i retning av totalt idiotisk enn en god ide.

Tror ikke at påbegynte menneskeliv som ikke er elsket av foreldrene vil bli gitt slike vanvittige ressurser som denne kunstige tilværelsen ville kreve.

Skrevet

Jeg tror det ville resultert i enormt mange foreldreløse barn som måtte bo på barnehjem resten av livet.

Dessuten ville det uansett vært for dyrt til at særlig mange hadde benyttet seg av det, for staten vil nok definitivt ikke betale høye summer for en mer human form for "abort". Jeg ville hvertfall ikke ønsket at mine skattepenger skulle gått til noe sånt. Bruk heller teknologien og vitenskapen (og pengene) til å kurere sykdommer og gjøre det (enda) lettere å beskytte seg mot graviditet hvis det absolutt er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...