Gå til innhold

bryllupsvals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å nærme seg for oss, 2 1/2 uke igjen og vi holder på å lære oss bryllupsvals, men vi trenger tips til hvilken sang vi kan danse til, det er noe med at det skal være 3/4 takt har jeg skjønt....

Trenger også tips til en sang som kan synges i kirka....

Veldig takknemlig hvis noen har noen tips:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi brukte "Come away with me" med Norah Jones. Det er en rolig vals, som i tillegg er veldig søt :)

Skrevet

Vi har ikke bestemt oss enda, men en av favorittene mine er hvertfall Facination av Nat King Cole...

Gjest Gjest
Skrevet
Nå begynner det å nærme seg for oss, 2 1/2 uke igjen og vi holder på å lære oss bryllupsvals, men vi trenger tips til hvilken sang vi kan danse til, det er noe med at det skal være 3/4 takt har jeg skjønt....

Hva med sangen fra Askepott? :)

Askepott på ball

Skrevet

"Right next to the right one" med Tim Christensen eller Celine Dion går i 3/4 takt, så den fungerer fint. Men jeg ville ha valgt en sang som passer til dere to, en sang som betyr noe for dere to.

I tilfelle du er tom for ideer, her er den sangen i to versjoner:

http://youtube.com/watch?v=QL9qn7fjrFI

Skrevet (endret)

Jeg har et tips til en sang til kirka også. Teksten er fra salmens bok, så den kan faktisk gå under de obligatoriske salmene. Den heter fields of gold: http://youtube.com/watch?v=ZGwDYBWEDSc&feature=related

Edit: jeg tror i hvert fall den kan gå som en salme, søsteren min som sa det til meg.

Her er Sting sin versjon:

Og siden jeg er en fan av Eva Cassidy, kan jeg jo foreslå Songbird også: http://youtube.com/watch?v=AFFo1pu4q7Q

Endret av Gir
Skrevet

Jeg har ikke tips til en spesiell sang. Jeg vil bare råde deg til å benytte deg av dette at dere går på kurs, og be instruktören om hjelp. Det er nemlig viktig å vite om dere danser engelsk eller wienervals (wienervals er den vanligste til bryllup, engelsk vals er gjerne langsommere og mere romantisk, men den har flere trinn). Det er også lurt å velge en vals som ikke skifter tempo under sangen (Så lenge dere ikke er veldig flinke til å danse da, i tilfelle er det jo bare å skilte med det! :-D ) Be instruktören om hjelp til å finne en vals i stabilt tempo og som passer til den stilen dere laerer. Hun / han hjelper dere sikkert gjerne!

Hilsen Amadea som begynte på valsekurs i går! :danser:

Skrevet

Elvis Presley - "Just pretend"?

Skrevet

Once, twice three times a lady

:love:

Skrevet
sønnavindsvalsen :)

Har du link til denne? Finner ikke på youtube :(

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet

L-o-v-e Nat king Cole ! Den er flott:-)

Skrevet

Dette med sang til bryllupsvalsen er noe jeg også lurer på. Mange gode forslag her :) Likte spesiellt godt "Come away with me" med Norah Jones, og "Right Next To The Right One" med Tim Christensen. Vi har lurt på å finne en sang som vi har et forhold til på forhånd, men det er dette med 3/4 takt som ikke er så lett (vi vil helst danse vals). Kom gjerne med flere sangforslag :skravle:

Skrevet

Om man vil ha noe litt mer "fairy tale" så kan man jo bruke "Someday my prince will come" eller "So this is love" - begge fra Disney-eventyr.

Et røffere alternativ er valsen fra "Gudfaren"-filmen (Nino Rota eller noe sånt..)

Jeg leter også etter "den perfekte valsen" så kom gjerne med flere forslag..

Skrevet

Har googla litt i helga og her kommer noen flere valseforsalg :yvonne: :

”Can’t help falling in love” med Elvis Prestly synes jeg er helt topp.

”Take this waltz” med Leondard Coen. Synes den er kul selv om ikke teksten er så romantisk.

”Serenade to Spring” med Secret garden er nydelig, men er uten tekst/vokal.

”I will always love you” med Dolly Parton er jo en klassiker.

”Only love can break your heart” med Niel Young er nydelig, men synes den er litt trist.

Dere kan høre alle på youtube (eller lignende..)

Skrevet

Jeg samler også på valser for tiden, og tenkte å dele med dere noen av de jeg har funnet (i alle fall de som ikke er nevnt allerede)

Jeg har veldig lyst på John Mayer - Daughters som jeg synes er helt nydelig:

Ellers er også Avril Lavigne - Keep holding on en vals:

Og Sarah McLachlans Angel er jo også nydelig:

Har en hel spotify-liste med valser etterhvert, men det er ikke alle som er like egnet i bryllup :)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Johnn Strauss "An der schönen blauen Donau" :)

Vi går for klassiker'n :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen venner av meg var nettopp i et bryllup hvor paret danset til "hallo hallo" av Knutsen og Ludvigsen, hihi.

ellers er jo Tir na noir av Vamp en vals, fin melodi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...