Gjest Litt fortvilet dame Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Hvorfor er det komplett umulig å få tak i bh`er som er en C i cup`en, og stoore i omkretsen - i vanlige butikker som selger undertøy? Alt slutter på 95cm. Joda, jeg fant en i hundre cm; type "Madonna-spjut for eldre damer", men det er ikke aktuelt. Jeg vil ha en moderne en med stiv cup og litt polstring - og det er helt umulig, ser det ut til. Det må da være flere enn meg som er trengende på det viset? Man kan få cup-størrelser som det er plass til spedbarn i - men fremdeles må man være ganske smal ellers. Jada, jeg vet at det finnes på enkelte postordre-firmaer, men det er tungvint å måtte sende etter, prøve og så kanskje sende tilbake igjen. Er det noen som vet om butikker som fører slikt?
Ladyen Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Jeg vil også ha! Endret 9. juli 2008 av Elmaand
Saeria Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Oslo: Se hos f.eks. La Lina, La senza og muligens Change. Bergen: Se hos Netty, La senza og kanskje Change.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #5 Skrevet 10. juli 2008 Har du sett på KappAhl? Har sett 100C der.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #7 Skrevet 10. juli 2008 Man kan få cup-størrelser som det er plass til spedbarn i - men fremdeles må man være ganske smal ellers. Gjør man?? Synes det er vanskelig nok å finne noe større enn C, jeg.. Bruker str 80D, og synes ikke det er noen merkelig størrelse.. Men finner ofte at størrelsene stopper på C-cup. Omkretsen synes jeg derimot fortsetter i det uendelige. Fant f.eks str 95A her en dag.. Ingen som bruker noe sånt, vel?
tante fiolett Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Hei Jeg bruker str. 80 DD/80 E, men har det omvendte probelemt. Ofte er den minste omkretsen 85 cm på de bh-ene i store cup-str. F.eks. på KappAhl er minste omkrets 85cm på de større cupene, noe som er for stort for meg. Ellers kan jeg for de med større enn c-cup anbefale Lindex, Change, La Senza. Noen bh-er i D/E-cup på Cubus. Dessuten har du undertøyforretninger som den på Steen &Strøm, osv, men der må man regne med å betale ganske mange hundrelapper for en bh
aftereight Skrevet 10. juli 2008 #9 Skrevet 10. juli 2008 (endret) På Stjørdal har de en suveren butikk - Britts undertøyssalong (den beste butikken jeg har vært innom, og jeg har besøkt endel av de! Mange gode råd og DYKTIGE medarbeidere). Har selv 85 DD/E og har kjøpt et par bher der. De er slitesterke, varer lenge, holder formen, fungerer slik de skal og gjør jobben sin suverent! I tilegg får du de sånn som du selv vil ha dem, form og farge:) Jeg har gått fra mange (billige) men greie bher som er ubrukelig etter noen måneder, til å bruke to dyre. De er så vanvittig mye bedre og de holder seg fortsatt etter 2 år! Så anbefalingen min er å gå til en ordentlig undertøysforretning og bruke noen hundrelapper mer for et godt produkt - da henvender jeg meg til de med større størrelser - for det er det jeg har erfaring med:) Når det gjelder merker har jeg blitt veldig glad i "Freya" - lykke til du som leter, håper du finner noe flott og pent som passer til deg. Endret 10. juli 2008 av aftereight
aftereight Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Forresten så er det mulig å ta kontakt med Freya og høre hvor de forhandler merket rundt om i landet - de butikkene har helt sikkert andre merker også
DDuck Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Jeg kjøper på Kappahl jeg.. men bruker ikke så stort rund så jeg vet ikke... Du kan jo spøøre dem der om de kan ta inn noen større hvis det fins i sortemanget?
Saeria Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 En kan også handle på nett. www.figleaves.com er en fin butikk som går høyt opp i cup.
Bjørnemor Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Kanskje noe å finne her.. http://www.lace.dk/
Flua Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Jeg sliter også med å finne store og FINE! Skal sjekke ut den på Stjørdal..... Har funnet denne siden, men ikke bestiilt noe enda.....mye fint her......noen som har bestil herfra?
onyx Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Jeg sliter også med å finne store og FINE! Skal sjekke ut den på Stjørdal..... Har funnet denne siden, men ikke bestiilt noe enda.....mye fint her......noen som har bestil herfra? Ja, har bestilt derfra før. Helt ok, kjapp levering og fine varer. Selv synes jeg at figleaves har bedre utvalg, så det blir til at jeg handler mer derfra.
Ladyen Skrevet 15. juli 2008 #16 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har spurt i de kjede-butikkene som finnes i mitt område, om de ikke kan ta inn noe større,- men det kan de ikke. De får tilsendt det de skal selge og kan ikke gjøre noe fra eller til, sier de. Ser at det ligger linker ute til utenlandske steder, men det er da greit å kunne prøve i butikken - før man kjøper. Har ikke tall på alt jeg har tatt en sjanse på over nett, og som er helt ubrukelig for meg. Jakten fortsetter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå