Gjest Lacuna Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 I går kveld klarte jeg å brekke ringfingeren på venstre hånd (det innerste leddet), og satt på legevakten til langt på natt. Jeg fikk to sprøyter, så knakk hun på plass leddet, og sendte meg hjem med skinne og bandasje. Men nå er jeg usikker, for hvordan skal jeg forholde meg? Hun sa noe om en uke, men det er da veldig tidlig? Er det noen som har noen råd? jeg kan jo ringe fastlegen, men har nylig byttet lege, så kjenner han ikke i det hele tatt.
Gjest Lacuna Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 Ingen råd? Jeg har ringt legen, som skulle ringe meg i løpet av dagen. Det jeg fikk vite på legevakten, var at man ikke gipser sånne brudd. Men jeg fikk ikke vite noe om grotiden på sånne brudd.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #3 Skrevet 10. juli 2008 Jeg vil tro det tar noen uker før du kan bruke fingeren som før. Jeg vil også tro at den vil være litt vondt en god stund. Jeg brakk tåa mi i vinter, og jeg kan faktisk kjenne at den gjør vondt innimellom enda.... De gipser heller ikke det, og det er utrooolig kjipt! Sikkert greit å snakke med legen din om det. h*n kan sikkert si noe om hvor lang tid det tar..
Gjest Lacuna Skrevet 10. juli 2008 #4 Skrevet 10. juli 2008 Ja, jeg får håpe at legen ringer opp igjen snart. Jeg er mye mer handicappet enn jeg trodde var mulig, og gruer for enkle ting. Dessuten har jeg en veldig aktiv hund, som faktisk er skyld i det hele pga. rykk i båndet da jeg stod og skulle låse ytterdøra. Ennå har jeg for eksempel ikke forsøkt meg på bilkjøring, men det blir nok nødvendig om noen dager. Takk og pris for automatgir, i hvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå