Gjest Muskat Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er helt stokk dum når det gjelder sånne nymotens el-artikler, men ønsker å overraske kjæresten med en playstation 3, som jeg vet at han ønsker seg. -Men han er jo opptatt av alle mulig slags finesser og slikt som jeg ikke forstår meg på, så håper derfor at noen her kan gi meg noen gode råd... Finnes det flere varianter av Playstation 3? (jeg skjønner at dette kanskje er et dumt spørsmål, men sånn går det når man ikke er oppvokst med pc/tv-spill og nesten ikke har sett en playstation 1 og 2 engang...) kan man koble den til de eksisterende harddiskene som allerede finnes i leiligheten (og som rommer film, musikk osv)? Eller er det viktig at jeg kjøper en med harddisk til? I så fall, hvor stor bør denne være? Andre tips..???
Varsia Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 I Norge får du kun en type PS3, og den har en harddisk på 40 GB, altså trenger du ikke bekymre deg for harddisk. Og du kan, så vidt jeg vet, fint koble til andre harddisker, eller bytte ut den harddisken som er inni (men dette gjør man på eget ansvar). Egentlig er PS3 et ganske enkelt kjøp. Du går inn i butikken, ber om en PS3 og en HDMI-kabel (så fremt dere har tv med HD da...) og betaler. Kjøp gjerne med et spill også, om de ikke har et pakketilbud... Det største problemet er heller at veldig mange er utsolgt for PS3 nå for tiden, men det kommer vel helt an på hvor du skal handle.
Klematis Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Det finnes så vidt jeg vet to ulike versjoner, men tror egentlig bare den nyeste versjonen er i salg nå. Rett meg gjerne om jeg tar feil Forskjellen er vel bare størrelsen på harddisken som er innebygd. Vi har den eldste versjonen og den har mer enn stor nok lagringsplass for oss. Det skal gå fint å koble til eksterne harddisker. Eller du kan koble PS3 på nettet og hente filer fra delte kataloger fra andre maskiner på samme nettet. Så jeg vil si at det ikke er nødvendig å kjøpe noe ekstrautstyr. (Eventuelle kabler han måtte trenge for å koble harddisker til får han stå for selv synes jeg.) Det måtte isåfall være en ekstra håndkontroller om dere vil spille sammen Og evt. et spill du vet han/dere vil like. Lykke til
Klematis Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Det finnes så vidt jeg vet to ulike versjoner, men tror egentlig bare den nyeste versjonen er i salg nå. Rett meg gjerne om jeg tar feil Forskjellen er vel bare størrelsen på harddisken som er innebygd. Vi har den eldste versjonen og den har mer enn stor nok lagringsplass for oss. Kom akkurat på at det faktisk er slik at den eldste versjonen har størst harddisk (80 GB tror jeg) og den nyeste minst (40 GB). Men tror også den på 40 GB er mer enn nok altså
Varsia Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Den eldste versjonen har 60 GB og den er bakoverkompatibel (kan spille PS2-spill). Den er klin umulig å få tak i så det trenger man ikke tenke på en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå