Gjest ray Skrevet 11. oktober 2012 #41 Skrevet 11. oktober 2012 Les å lær : Bruk grønnsåpe når du vasker tattoo i dusjen, og bruk en fuktighets krem som heter Bepanthen, den beste tattoo kremen! Hilsen TattooRAY
Gjest desperat Skrevet 2. januar 2013 #42 Skrevet 2. januar 2013 hei, jeg tok min første tattovering idag og vet ikke helt hva jeg skal rense den med.. Har ikke så mye å velge mellom heller. Noen tips?
Noir Skrevet 3. januar 2013 #43 Skrevet 3. januar 2013 (endret) hei, jeg tok min første tattovering idag og vet ikke helt hva jeg skal rense den med.. Har ikke så mye å velge mellom heller. Noen tips? Vaskes med lunkent vann og parfymefri, mild såpe, som feks. doktor barnengens (kan kjøpes på apoteket). Husk å ha rene hender før du vasker, og bruk rent håndkle, som du bare klapper på den, ikke gnir. Ser det er en del små forskjeller ute og går her, vil bare tipse om at det beste er alltid å høre på hva tatovøren sier. Det kan nemlig også handle om at forskjellige tatovører bruker forskjellige teknikker, og hva som vil fungere i forhold til det. En stor tradisjonell tatovering med farger som er banket hardt inn kan kreve noe annet enn en sart black and grey-piece gjort av forsiktige hender osv. Og bortsett fra det vil jeg si meg helt enig med han over her om at Bepanthen er en mye bedre salve enn Helosan. Endret 3. januar 2013 av Noir
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #44 Skrevet 3. januar 2013 Hei. Jeg tok tattovering i går, foreløpig ser den veldig bra ut:-) Har en jeg tok for over ti år siden i syden, og husker at den fikk veldig skorpe og ble ganske stygg. Fikk beskjed av tattovøren å vaske den med dove og smøre den med Helosan 3 ganger om dagen og ha den dekket til med plast i 5 dager og 5 netter. Men har snakket med andre venner som har tattovering og de synes det hørtes veldig rart ut, både å bruke dove og å ha den dekket til så lenge. Hva har dere gjort for å få deres til å gro og ikke få skorpe, og hva bør jeg iallefall ikke gjøre?? Hei! Mine klødde aldri i groperioden, og det tror jeg jeg kan takke medisinsk grønnsåpe for. Du finner det på apoteket, bare spør etter det, for det heter noe annet på flasken. Barnengens Flytente Såpe, tror jeg den heter. Hvit flaske med blå kork og rosa på etiketten. Jeg vasket mine ca. 2-3 ganger om dagen (etter behov) og smurte alltid med helosan etterpå. Anonym poster: f977ed90d21b66ea01afb4c7936afecc
Gjest Janne Skrevet 15. februar 2013 #45 Skrevet 15. februar 2013 Jeg fikk min første tatovering på en fest, tatt med nål og vanlig blekk... Ikke ideelt, men det gikk faktisk bra. Det første jeg gjorde når jeg våknet dagen etter var å vaske tatoveringen med vodka og ta på et plaster med sølv i. Jeg vasket den med asan to ganger om dagen i halvannen uke, og etter fire dager smurte jeg den med før jeg la meg. passet på å dekke den til om natten så skorpen ikke skulle falle av. Har hatt den i 9 mnd nå, og den er fortsatt like fin. Har ikke hatt noen komplikasjoner.
Gjest blackvige Skrevet 26. mars 2013 #46 Skrevet 26. mars 2013 jeg har hatt min tattoo i 2uker. tok 2 setninger på underarmen min. hva tatovøren ba meg gjøre var: vaske med kun kaldt vann også smøre den hele tiden i 2uker. nå skal jeg jo slutte og smøre, men den har mista litt blekk noen steder så jeg skal ned og fikse den imorga. men synts det er litt rart at alle andre ble bedt om og vaske den med lunka vann og medisinsk grønnsåpe, mens jeg bare skulle vaske med kaldt vann...
Gjest MLC Skrevet 16. mai 2013 #47 Skrevet 16. mai 2013 Mange fornuftige og gode råd her. Har selv 3 relativt store tatoveringer og har vasket med pyrisept og/eller grønnsåpe, smører ca. 3 ganger daglig med spenol. For all del må IKKE plasten dekke tatoveringen i mer enn over natten eller 3-4 timer etter den er tatt, dette pga under plasten får ikke huden/såret/tatoveringen puste og det er de perfekte forhold for bakterier å utvikle seg. Ellers så støtter jeg tidligere svar om å behandle den som et sår som skal heales.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå