tiffany_1325 Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har nå innledet et avstandsforhold for noen måneder siden. Avstanden er ikke så stor, ca 1,5- 2 timer, inkludert en ferge. Vi prøver å treffes hver uke, men vi er begge svært travle så det er vanskelig. Forholdet vårt går i grunnen veldig bra for tiden. Jeg var hos han fra søndag til i går, vi hadde det supert, laget mat, var med felles venner og bare koste oss. Nå når jeg har kommet hjem, sitter jeg igjen med blandede følelser.. Jeg er kjempeglad for å ha møtt ham, for at han er min og for forholdet vårt. Men på den andre siden er jeg så nervøs når jeg ikker med ham. Jeg vet han har andre venninner, men han har fortalt meg at han ikke er utro, og det stoler jeg selvfølgelig på. Tror jeg. Det eneste jeg vil er såklart å kunne stole på kjæresten min, han sa til meg senest i går før jeg reiste (jeg prøvde å ta dette opp på en "mild måte", noe han forstor kjempegodt) at han hadde venninner, men han ville ikke valgt dem foran meg uansett. Det roet meg ned der og da, men nå sitter jeg her igjen med den samme angsten. Det er spesielt ekkelt i helgene. Dersom jeg skal jobbe, sitter jeg hjemme og tenker.. Hvem er han ute med nå? Hvor full er han i kveld? Hvor sover han i natt? osv. Det sliter meg ut. Jeg har så lyst å kunne stoler fullt og helt på denne gutten, slik som jeg gjorde med xen min som det ble slutt med for snart ett år siden. De er svært forskjellige på alle måter.. Dere andre som er i avstandsforhold, hvordan holder dere ut? Er det bare meg som føler det slik som dette?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har ikke vært i et avstandsforhold i den grad. Var sammen med, og er fortsatt sammen med en jeg traff 1 dag i uka pga div. Bodde ikke så langt unna, men kunne kun treffes 1 dag pr uke i ca 3 år. Nå 1 år etterpå br vi sammen og stortrives sammen Jeg bare lurer på hvorfor er det stor avstand mellom dere? Midlertidig skolegang? Jobb på hver sin plass? Kan dere evnt gjøre noe for å minske avstanden? Kan en av dere evnt bytte jobb? Eller evnt avtale en dag eller to fast pr uke som dere kan treffes? Eller hver helg? Kan dere nedprioritere noen hobbyer feks for å være mer sammen? Håper dere kommer dere gjennom avstandsforholdet, og kan bo litt nærmere eller bo sammen Lykke til
Possibly Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har vært i avstandsforhold, men jeg tror det var en litt annen situasjon enn din. Vi hadde tross alt vært sammen i et års tid før vi flyttet til hver vår kant en periode. Du skriver at du har "innledet et avstandsforhold", og da forstår jeg det sånn at det har vært avstand helt fra starten av. For vår del hjalp det nok at vi kjente hverandre godt og var trygge på hverandre fra før. Og så egner det seg nok bedre for folk som ikke er så sjalu, du kan jo tross alt ikke følge med på hva han gjør eller hvem han treffer til enhver tid. Det positive med avstandsforhold er jo at man bevarer spenningen på en måte når man ikke ses hver dag, og så kan man glede seg til neste gang man ses. Man setter større pris på tiden man har sammen. Og for de som trives i eget selskap og som ikke er avhengig av å ha kjæresten der 24 timer i døgnet, så kan det også passe veldig greit. Men det kan nok være en belastning i lengden, så det er greit å vite at man har tenkt å flytte sammen en gang i framtiden, og det kan være en fordel å ha tidfestet dette. Avstandsforhold på ubestemt tid ville nok vært vanskelig for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå