Gjest Niskuffa Skrevet 9. juli 2008 #1 Skrevet 9. juli 2008 Er så nitrist og skuffa. Sliter så om dagene. Skal gifte meg med han jeg elsker så høyt, men som for tiden skaper så mye sorg hos meg. Vi har vært sammen i snart 3 år. Når vi hadde vært sammen i ca 5 mnd så hadde vi en veldig vanskelig periode, mye krangling osv som ente med at han var utor i fylla med x sin. Etter mye om og men bestemte jeg meg for at jeg ville tilgi han. Så for tre mnd siden, så kom bomben. Hans beste kammerat har bil sammen med x hans. Han ble litt sur på kammeraten sin, men de har vært venner siden de var 2 år så de kom over det. Så da sitter jeg her med mange vonde følelser. Syntes det var rart at han reagerte sånn på at kammeraten ble sammen med x. Han sier jo at han ikke har følelser for henne. Og nå siden kammeraten er bedt i bryllupet så kommer hun også, noe han har sagt til kammeraten at er greit. Synes dette er så vondt. Har sagt det til han, og da blir han sur og lurer på om jeg ikke har tilgitt han, noe jeg har. Men jeg har ikke lyst til å tilbringe min største dg sammen med damen som min man bedro meg med. Vet ikke hva jeg skal gjøre, bryøøupet er at i august. Vi har over 100 gjester som kommer fra hele landet, hva gjør jeg, er så fortvilet og skuffet over mannen min som ikke ser ut til å bry seg.
Gjest NIskuffa Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Er så nitrist og skuffa. Sliter så om dagene. Skal gifte meg med han jeg elsker så høyt, men som for tiden skaper så mye sorg hos meg. Vi har vært sammen i snart 3 år. Når vi hadde vært sammen i ca 5 mnd så hadde vi en veldig vanskelig periode, mye krangling osv som ente med at han var utor i fylla med x sin. Etter mye om og men bestemte jeg meg for at jeg ville tilgi han. Så for tre mnd siden, så kom bomben. Hans beste kammerat har bil sammen med x hans. Han ble litt sur på kammeraten sin, men de har vært venner siden de var 2 år så de kom over det. Så da sitter jeg her med mange vonde følelser. Syntes det var rart at han reagerte sånn på at kammeraten ble sammen med x. Han sier jo at han ikke har følelser for henne. Og nå siden kammeraten er bedt i bryllupet så kommer hun også, noe han har sagt til kammeraten at er greit. Synes dette er så vondt. Har sagt det til han, og da blir han sur og lurer på om jeg ikke har tilgitt han, noe jeg har. Men jeg har ikke lyst til å tilbringe min største dg sammen med damen som min man bedro meg med. Vet ikke hva jeg skal gjøre, bryøøupet er at i august. Vi har over 100 gjester som kommer fra hele landet, hva gjør jeg, er så fortvilet og skuffet over mannen min som ikke ser ut til å bry seg. Korreksjon. Kameraten har ikke bil sammen med xen, men har blitt sammen med xen. Gikk litt fordt.
Gjest L-Jo Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Og nå siden kammeraten er bedt i bryllupet så kommer hun også, noe han har sagt til kammeraten at er greit. Sa han det var greit uten å høre med deg først? Jeg synes du skal si til han at du ikke ønsker at hun skal være der. Du skal slippe å grue deg til ditt eget bryllup. Synes dette er så vondt. Har sagt det til han, og da blir han sur og lurer på om jeg ikke har tilgitt han, noe jeg har. Men jeg har ikke lyst til å tilbringe min største dg sammen med damen som min man bedro meg med. Jeg skjønner deg veldig godt. Si at ja, du har tilgitt han - men du har ikke tilgitt henne. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Off, fyttirakkern for en situasjon:S Misunner deg ikke dette, men en ting er jeg sikker på! Du må fortelle henne at du ikke vil ha henne i bryllupet. Grunnen nevnte du selv: Du vil ikke tilbringe din største dag sammen med henne han bedrod deg med. Selv ser jeg på utroskap som noe helt utilgivelig, og hvis jeg er utro med forloveden min en gang, så håper jeg han har vett til å kaste meg på dør. Din situasjon er kjempelei, og jeg forstår iutrolig godt hvor skuffet du er, når mannen din ikke klarer å sette seg inn i situasjonen din. Hva med å spørre han hva han ville følt? Uansett om saken er tilgitt eller ikke, så har det faktisk skjedd! Det er ikke snakk om at med en gang noe er tilgitt så fordufter det! Fortell dette til han. Hun vil alltid være den HAN var UTRO mot DEG med! Det er han som har rotet seg opp i dette! Du får si det til han, ellers er han faen ikke noe å samle på! Og hvis kameraten vet om utroskapet så burde han også fortstått. Med mindre han er like blåst. Men det går nok fint! Håper du finner ut av det! Klemmer
birma Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Det at han ble sur på kompisen kan være at det er en gylden regel mellom venner: Man blir ikke sammen med, ligger med eller roter med kamerater/venninners xer. Ellers er jeg enig med de andre som har svart her: Gi beskjed om at du ikke vil ha henne der. Dette er DIN store dag og da skal du ikke gå rundt og føle stikk i magen pga. en person du ikke vil ha der. Skjønner deg veldig veldig godt jeg. Hun (men også din kommende mann) var med på å nesten ødelege forholdet deres og din tillit til han.
Gjest Leken Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Hei Du skal gifte deg, og dette er jo DERES dag. Så da er det vel lurt og ikke ha gamle sorger til bords. Enten må din forlovede si ifra til kompisen sin at dette ikke går. Eller så må du ta tak i ting selv, fortell henne at dette ikke er en anledning hvor du ønske å ha hennes nærvær. Men hvis hun er sammen med kompisen til forloveden din, så blir det sikkert flere anledninger hvor dette blir et tema. Prat med henne, det kan jo være at hun synes det er like ubehagelig. Men ikke glem det er DERES dag, den skal være uten slike ubehageligheter. Lykke til
Gjest TS Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Har prøvd å forklare han hva jeg føler i denne situasjonen. Men han går rett i forsvars posisjon med en gang, og jeg rekker lissom ikke å få forklart ting godt. Nå snakker vi ikke om bryllupet i det hele tatt, og jeg tror han bare vil ha det overstått. Sliter også med det at han stadig er sammen med kammeraten og xen. Kammeraten vet ikke om utroskapen (tror jeg). Huff missliker egentlig hele dama. Hun er veldig pågående og "guds gave til menn" tror hun. Hun er veldig pen også noe som sikkert gjør ting verre. Hovrdan kan jeg snakke med han uten at han går i forsvar. Har prøve å starte sammtalen med "Jeg klandrer deg ikke for noen. Vi er forbi det som har skjedd osv, men det går altid feil.
Gjest smotti Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Har prøvd å forklare han hva jeg føler i denne situasjonen. Men han går rett i forsvars posisjon med en gang, og jeg rekker lissom ikke å få forklart ting godt. Nå snakker vi ikke om bryllupet i det hele tatt, og jeg tror han bare vil ha det overstått. Sliter også med det at han stadig er sammen med kammeraten og xen. Kammeraten vet ikke om utroskapen (tror jeg). Huff missliker egentlig hele dama. Hun er veldig pågående og "guds gave til menn" tror hun. Hun er veldig pen også noe som sikkert gjør ting verre. Hovrdan kan jeg snakke med han uten at han går i forsvar. Har prøve å starte sammtalen med "Jeg klandrer deg ikke for noen. Vi er forbi det som har skjedd osv, men det går altid feil. Kjip sak dette, forstår godt du ikke vil ha henne der, jeg hadde ikke funnet meg i det hvertfall. MEN, å innlede forhandlingssamtalen med "Jeg klandrer deg ikke for noen. Vi er forbi det som har skjedd ", for meg til å føle at du egentlig ikke er det.... for da tar du opp det som skjedde på ny liksom... så prøv å begynn hele samtalen med : Jeg vil ikke at hun xxx kommer i vårt bryllup. Det blir helt feil. Eller noe i den duren... Klemz
birma Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Eventuelt vis han det du har skrevet her, de svar du har fått eller send han en mail om du ikke klarer snakke med han pga at han går i forsvar.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Om det ikke går å snakke med forloveden din foreslår jeg at du tar en telefon til kompisen jeg. Han må da virkelig forstå at du ikke klarer å ha henne der. Om han ikke vet at forloveden din har vært utro med henne så får han vite det da. Hva er feil med det? Han fortjener vel å vite at dama hans ikke akkurat er en engel? Jeg hadde NEKTET! Jeg hadde ikke kommet til å sluttet av diskusjonen om mannen min hadde gått i forsvarsposisjon i alle fall. Da hadde jeg stått enda sterkere på mitt.... Du må vise at du mener det du sier til han! Kom igjen nå.... Få det overstått.... Skal starten på deres liv sammen være slik som dette?
megseg Skrevet 9. juli 2008 #11 Skrevet 9. juli 2008 Det at han ble sur på kompisen kan være at det er en gylden regel mellom venner: Man blir ikke sammen med, ligger med eller roter med kamerater/venninners xer. Helt enig, jeg har selv opplevd det at jeg har kommet over en person. Senere har venninda mi blitt sammen med ham, da blir du sinna... Uskreven regel det der;) Så det skal du ikke tenke noe på.. Synes heller du skal fortelle han hva du føler. At du ikke vil ha henne i bryllupet deres er noe han bør respektere!
la Flaca Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Jeg syns rett og slett det er særdeles frekt av forloveden din å invitere sidespranget sitt til deres bryllup! Eier han ikke skrupler? Man er da ikke gjort av stein. Selv om det er en stund siden og dere har greid å komme gjennom det kan han for det første ikke invitere noen i bryllupet uten å høre med bruden først, og særlig ikke et menneske som antakelig er den siste personen på jorda du ønsker å dele dagen med. Ikke la han skremme deg ved å gå i forsvar, men ta et skikkelig oppgjør og ikke gi deg! Si det som det er: Det er uaktuelt for deg at dama skal være tilstede på deres store dag. End of story.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #13 Skrevet 9. juli 2008 Men i helvete?? Ei dame som fyren din har pult på, mens dere to var sammen, kommer i bryllupet? Det er jo rett og slett så respektløst og samvittighetsløst at jeg hadde revurdert bryllupet tror jeg... At han ble sinna på kompisen som har blitt sammen med henne, sier også litt om hans følelser... Er nok dessverre mer enn den uskrevne regelen han tenkte på! Dessverre og dessverre... Har du det ikke bedre uten han? Hvis jeg på en eller annen sinnsyk måte hadde havnet i den dama sin situasjon, så hadde jeg holdt meg langt vekk fra dette bryllupet. Har hun litt selvinnsikt og skamvett så gjør hun vel det...
Gjest Gjest_Snuppa_* Skrevet 9. juli 2008 #14 Skrevet 9. juli 2008 Hvis du lar "mannen" din overkjøre deg og dine føleser på denne måten så har du jo tapt før ekteskapet starter..... Ta en prat med henne du, drit i om hun er pen eller guds gave..... Hun er jo ikke hen han skal gifte seg med, det er jo DEG
Annikken Skrevet 9. juli 2008 #15 Skrevet 9. juli 2008 Men i helvete?? Ei dame som fyren din har pult på, mens dere to var sammen, kommer i bryllupet? Det er jo rett og slett så respektløst og samvittighetsløst at jeg hadde revurdert bryllupet tror jeg... Hvis du lar "mannen" din overkjøre deg og dine føleser på denne måten så har du jo tapt før ekteskapet starter..... Amen!!! Jeg tror faktisk ikke forholdet deres er modent nok til at dere bør gifte dere, når hele bryllupet nå dreier seg om en ekspuledame. Din mann-to-be er jo tydeligvis mer opptatt av å gjøre kameraten sin og ekspuledama si til lags enn DEG! Om det er slike floker før bryllupet - hvordan kommer ekteskapet til å se ut? Mener det ikke vondt, men du ba om svar - og mitt er et bryskt et, men jeg mener deg alt godt! Denne forloveden din høres ikke helt god ut som ikke vil ivareta brudens ønkser om å ikke ha tidligere sidesprang i bryllupet sitt...
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #16 Skrevet 9. juli 2008 Din mann-to-be er jo tydeligvis mer opptatt av å gjøre kameraten sin og ekspuledama si til lags enn DEG! Ja! Bruk dette TS! Fortell han dette, vær tøff og ikke finn deg i noe av dette tullet hans! Jeg blir nesten like sint her! Skulle kommet og skjelt han ut skulle jeg! Lykke til! Hold oss oppdatert når du har snakket med han! Ikke vær redd for å starte en krangel i denne situasjonen, det er ikke din skyld, det er bare hans. Best å få dette ut av verden FØR bryllupet.
Fluffie Skrevet 9. juli 2008 #17 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Jeg hadde nok gitt beskjed om at enten kommer ikke den dama i bryllupet, ellers blir hele greia avlyst. Jeg ville ikke giftet meg med en mann som ikke respekterte meg. Han var utro, da faar han staa for sine egne handlinger og forklare kameraten hvorfor dama hans ikke kan komme. Edit: Og om det ble avlyst ville jeg ikke skjult hvorfor. Makan til frekkhet! Endret 9. juli 2008 av Fluffie
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 Enig med de andre her. Greit at du har tilgitt ham, men en forutsetning for at man tilgir er jo gjerne at den som har gjort noe sårende angrer og forstår konsekvensene av det han har gjort. En av de varige konsekvensene vil jeg si er å ta hensyn til deg når det gjelder å forholde seg til denne dama, og vise respekt og forståelse for hvorfor du føler at endel ting er såre. Jeg ville heller ikke likt å ha ei dame kjæresten hadde vært utro med i bryllupet vårt eller andre store fester arrangert av meg, og jeg tror det gjør vondt verre at han viser så lite innsikt i hvorfor du reagerer. Om man kunne hatt flere oppklarende samtaler, kanskje også sammen med denne dama (og evt den nye kjæresten) ville det kanskje vært mulig å ha henne med i bryllupet også. Sånn det er nå tror jeg forloveden din sager av greina han sitter på ved å lempe det over på deg at du "ikke har tilgitt" - det skaper avstand og mangel på kommunikasjon og tillit.
Cuba Skrevet 9. juli 2008 #19 Skrevet 9. juli 2008 What!? Det er det verste jeg har hørt på lang tid. Noe så utrolig frekt av forloveden din!! Jeg hadde aldri i livet funnet meg i noe sånt! Høres ut som dere ikke kommuniserer i det hele tatt, det må jo gå an å kunne snakke sammen og komme fram til en løsning som dere begge er fornøyde med. "Få hele bryllupet overstått"? Hvorfor gifter han seg egentlig? Da hadde jeg mistet hele lysten til å gifte meg om det var sånn kjæresten så på den store dagen. Nei.. Du må gjøre noe med dette TS! Selv om du kanskje har tilgitt han for utroskapen, gjør det jo så klart vondt å tenke på enda. Det er jo helt naturlig.. Få han til å forstå det da..? Må si han høres i overkant barnslig og umoden ut altså..
Annie Skrevet 9. juli 2008 #20 Skrevet 9. juli 2008 Min kjære kunne blitt så sur han ville, jeg hadde nektet og faktisk stilt et ultimatum. Henne eller meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå