Litago Skrevet 27. mai 2003 #21 Skrevet 27. mai 2003 Hmmm. Innlegget ditt fikk meg til å tenke Viking. Må innrømme at jeg alltid gir i forhold til hvordan jeg kjenner barnet. Og ikke i forhold til hvor genetisk det er i slekt. Mine venners barn får en sum (uavhengig av om de er egne barn, stebarn, fosterbarn eller adopterte barn). Mine og Ferdinands nieser og nevøer får en litt høyere sum. Igjen totalt uavhengig av hvordan de egentlig ble våre nevøer og nieser. Kanskje vi burde ha endret på det? Ble faktisk litt usikker etter at jeg så Vikings gode argument. Men tror nok jeg holder på min opprinnelige tankegang. Det blir liksom litt enklere for meg.
Gjest Scarlet Skrevet 28. mai 2003 #22 Skrevet 28. mai 2003 Jeg er enig med Viking i at skilsmissebarn ikke skal få like mye fra begge kanter, at de kanskje får mest av sin egen familie. Men fosterbarn har som regel ikke kontakt med sin opprinnelige familie, og mange vet heller ikke hvem den egentlige familien er... Den familien de er blitt adoptert av ser de på som familien sin, og det er jo det som er meningen også når man adopterer et barn; nettopp at man tar de inn i familien og får de til å føle seg som de andre barna. Da synes jeg det blir feil hvis de skal få mindre enn de andre hvis de f.eks. har bodd hos den familien i alle år, men blir behandlet på en annen måte bare fordi de opprinnelig kommer fra en annen familie. Det er sikkert hardt nok å tenke på at man faktisk ikke kjenner sin egentlige familie, og da må det være utrolig sårende at den man ser på som familie behandler en anderledes kun fordi man ikke er av samme kjøtt og blod..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå